Hvězda týmu Lotus a šéf Genii, Gerard Lopez, se v neděli domluvili na provizorním řešení situace - Räikkönen by měl zůstat do konce sezony členem týmu Lotus.
Kimi Räikkönen zůstane po zbytek sezony v F1, jak v Austinu, tak v Interlagosu bude bojovat o titul vicemistra světa. K domluvě došlo v rámci Velké ceny Abú Zabí. Fin a většinový vlastník týmu Lotus, Gerard Lopez, se měli rámcově domluvit na setrvání jezdce v týmu i ve zbývajících dvou závodech roku.
Jednání mezi Lucemburčanem, který Lotus financuje přes svoji investiční společnost Genii Capital, a managementem Räikkönena probíhala dva dny. Údajně měla být "velmi intenzivní". Hlavní však je, že vyustila v řešení, se kterým jsou spokojeny obě dvě strany. Chybí už snad jen ověření právníků. Pokud tedy Lotus dodrží nové ujednání, tak bude bývalý mistr světa v autě i v USA a Brazílii.
Celý problém vyšel na světlo v pátek, kdy začalo být zřejmé, že Fin od týmu nedostal zaplaceno za celý rok. 34 letý pilot dokonce zvažoval, že do Abú Zabí nepřijede, avšak nakonec dorazil, i když ve čtvrtek se o tom dost pochybovalo.
Pokud by Kimi opravdu poslední dva závody vynechal, bylo by to pro tým Erica Boulliera v boji o 2. místo v poháru konstruktérů citelné oslabení. Lotus přitom peníze navíc, který by získal porážkou Mercedesu a Ferrari, potřeboval jako sůl, protože slíbený obnos od společnosti Quantum ještě nedorazil.
Jednání s ní však o víkendu konečně dotáhl do konce, čímž si finančně zajistil nejen služby Kimiho, ale i budoucnost týmu. Mansoor Ijaz, který Quantum vede, rovněž uvedl, že by rád podepsal s Nicem Hülkenbergem. Společnost má opci na převzetí týmu, zatím se však nevyjádřila k tomu, jestli tak učiní.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.