Hvězda týmu Lotus a šéf Genii, Gerard Lopez, se v neděli domluvili na provizorním řešení situace - Räikkönen by měl zůstat do konce sezony členem týmu Lotus.
Kimi Räikkönen zůstane po zbytek sezony v F1, jak v Austinu, tak v Interlagosu bude bojovat o titul vicemistra světa. K domluvě došlo v rámci Velké ceny Abú Zabí. Fin a většinový vlastník týmu Lotus, Gerard Lopez, se měli rámcově domluvit na setrvání jezdce v týmu i ve zbývajících dvou závodech roku.
Jednání mezi Lucemburčanem, který Lotus financuje přes svoji investiční společnost Genii Capital, a managementem Räikkönena probíhala dva dny. Údajně měla být "velmi intenzivní". Hlavní však je, že vyustila v řešení, se kterým jsou spokojeny obě dvě strany. Chybí už snad jen ověření právníků. Pokud tedy Lotus dodrží nové ujednání, tak bude bývalý mistr světa v autě i v USA a Brazílii.
Celý problém vyšel na světlo v pátek, kdy začalo být zřejmé, že Fin od týmu nedostal zaplaceno za celý rok. 34 letý pilot dokonce zvažoval, že do Abú Zabí nepřijede, avšak nakonec dorazil, i když ve čtvrtek se o tom dost pochybovalo.
Pokud by Kimi opravdu poslední dva závody vynechal, bylo by to pro tým Erica Boulliera v boji o 2. místo v poháru konstruktérů citelné oslabení. Lotus přitom peníze navíc, který by získal porážkou Mercedesu a Ferrari, potřeboval jako sůl, protože slíbený obnos od společnosti Quantum ještě nedorazil.
Jednání s ní však o víkendu konečně dotáhl do konce, čímž si finančně zajistil nejen služby Kimiho, ale i budoucnost týmu. Mansoor Ijaz, který Quantum vede, rovněž uvedl, že by rád podepsal s Nicem Hülkenbergem. Společnost má opci na převzetí týmu, zatím se však nevyjádřila k tomu, jestli tak učiní.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.