Jezdec Lotusu, Kimi Räikkönen, nepojede v Austinu a Sao Paulu, pokud neuvidí peníze od Lotusu.
U Lotusu to zřejmě vře, protože zatímco dříve, když se tým opozdil s platbami, tak Kimi Räikkönen jen nadával, tak tentokrát se už zřejmě opravdu naštval. Dle informací německého motorsport-totalu málem nepřijel už do Abú Zabí, nakonec však do Emirátů přeci jen přicestoval. Jeho start do posledních dvou závodů sezony je však nejistý.
Jasno o tom, jestli Fin pojede v USA a Brazílii, by mělo být do neděle. Poté, co se včera Kimi Räikkönen v Abú Zabí nezúčastnil setkání s novináři, tak jim dnes po trénincích řekl: "Dojel jsem sem, abychom se domluvili o některých problémech, které máme." Bývalý mistr světa tím samozřejmě myslí problémy s platbami od týmu.
Finanční situace jeho aktuálního zaměstnavatele zcela určitě sehrála důležitou roli při jeho rozhodování o přestupu do Ferrari pro rok 2014. Pokud tedy u Lotusu chtějí, aby za ně Kimi odjel i dva poslední závody sezony, tak někde musí sehnat dlužnou částku. "Pokud se nám to povede [dohodnout se], tak v tomto týmu mohu zakončit sezonu," dává si Fin jasné požadavky.
Takovéto přátelské podávání rukou mezi Kimim a Erice jako letos v Maďarsku ve Spojenýcharabských emirátech asi neuvidíme (foto: Lotus F1 Team)
Ale co se stane, když Lotus peníze nesežene? Protáhne si Kimi zimní přestávku a nechá tým bojovat o druhé místo v šampionátu s náhradním jezdcem? "Určitě," dodává odhodlaně Kimi. "Baví mě závodit, ale z velké části se také jedná o obchod. Pokud se s tím nebudou zabývat tak, jak by se tím zabývat měli, tak bychom měli nemilou situaci. Někde musím udělat čáru. Pokud na to přijde, tak to není moje chyba."
Celou situaci se snaží vyřešit také Eric Boullier: "Je zde, takže." Před médii ale o celé situaci moc mluvit nechtěl. "Mohu odpovědět jen jednu část této otázky. Jsou tu rozhovory mezi Gerardem [Lopezem, majoritním vlastníkem týmu] a Kimim, týká se to také naší mateřské firmy a našich podílníků." Je tedy možné, že Kimi není sám, kdo čeká na výplatu.
Samozřejmě se už objevily i nejrůznější teorie, že za nazlobenou radiovou zprávou Alana Permana směrem ke Kimimu v Indii tak bylo ještě něco dalšího, což Eric Boullier rázně popírá: "Snaží se smíchat různé věci dohromady a udělat z toho velkou zprávu. Byl prostě ve stresu a to se projevilo na té větě. Prostě tam bylo více emocí." Z celé situace si nic nedělá také Kimi: "Je to z toho jen malá část. Něco takového by se nemělo stávat, ale není to ten hlavní problém."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.