Jezdec Lotusu, Kimi Räikkönen, nepojede v Austinu a Sao Paulu, pokud neuvidí peníze od Lotusu.
U Lotusu to zřejmě vře, protože zatímco dříve, když se tým opozdil s platbami, tak Kimi Räikkönen jen nadával, tak tentokrát se už zřejmě opravdu naštval. Dle informací německého motorsport-totalu málem nepřijel už do Abú Zabí, nakonec však do Emirátů přeci jen přicestoval. Jeho start do posledních dvou závodů sezony je však nejistý.
Jasno o tom, jestli Fin pojede v USA a Brazílii, by mělo být do neděle. Poté, co se včera Kimi Räikkönen v Abú Zabí nezúčastnil setkání s novináři, tak jim dnes po trénincích řekl: "Dojel jsem sem, abychom se domluvili o některých problémech, které máme." Bývalý mistr světa tím samozřejmě myslí problémy s platbami od týmu.
Finanční situace jeho aktuálního zaměstnavatele zcela určitě sehrála důležitou roli při jeho rozhodování o přestupu do Ferrari pro rok 2014. Pokud tedy u Lotusu chtějí, aby za ně Kimi odjel i dva poslední závody sezony, tak někde musí sehnat dlužnou částku. "Pokud se nám to povede [dohodnout se], tak v tomto týmu mohu zakončit sezonu," dává si Fin jasné požadavky.
Takovéto přátelské podávání rukou mezi Kimim a Erice jako letos v Maďarsku ve Spojenýcharabských emirátech asi neuvidíme (foto: Lotus F1 Team)
Ale co se stane, když Lotus peníze nesežene? Protáhne si Kimi zimní přestávku a nechá tým bojovat o druhé místo v šampionátu s náhradním jezdcem? "Určitě," dodává odhodlaně Kimi. "Baví mě závodit, ale z velké části se také jedná o obchod. Pokud se s tím nebudou zabývat tak, jak by se tím zabývat měli, tak bychom měli nemilou situaci. Někde musím udělat čáru. Pokud na to přijde, tak to není moje chyba."
Celou situaci se snaží vyřešit také Eric Boullier: "Je zde, takže." Před médii ale o celé situaci moc mluvit nechtěl. "Mohu odpovědět jen jednu část této otázky. Jsou tu rozhovory mezi Gerardem [Lopezem, majoritním vlastníkem týmu] a Kimim, týká se to také naší mateřské firmy a našich podílníků." Je tedy možné, že Kimi není sám, kdo čeká na výplatu.
Samozřejmě se už objevily i nejrůznější teorie, že za nazlobenou radiovou zprávou Alana Permana směrem ke Kimimu v Indii tak bylo ještě něco dalšího, což Eric Boullier rázně popírá: "Snaží se smíchat různé věci dohromady a udělat z toho velkou zprávu. Byl prostě ve stresu a to se projevilo na té větě. Prostě tam bylo více emocí." Z celé situace si nic nedělá také Kimi: "Je to z toho jen malá část. Něco takového by se nemělo stávat, ale není to ten hlavní problém."
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.