INDIE - Jak rychle pracovaly týmy v boxech, kdo předvedl nejpovedenější zastávku a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Indie?
Nejrychleji dnes v boxech pracovalo Ferrari, které Massu odbavilo průměrně za 2,55 sekundy, ve třicátém kole dokonce za 2,4 s, což bylo dnes absolutně nejrychleji. V případě Fernanda Alonsa, kterému už po prvním kole měnili nos, zvládli zastávku pod tři sekundy pouze jednou - rovněž v povedeném třicátém kole.
Výborně přezouvali u Mercedesu: Lewise Hamiltona za 2,6 a 2,7 sekundy, jeho týmového kolegu Nica Rosberga za 2,8 a 3 sekundy. Slušnou formu měli také u Red Bullu: průměr Vettelových zastávek dosáhl 2,9 sekundy, u neklasifikovaného Webbera trvaly obě dokonce 2,6 s.
Lotus sice dnes zpackal strategii i zastávky Kimiho Räikkönena, ale Romaina Grosjeana zvládl odbavit za 2,7 s. Za zmínku stojí i výkony Force Indie, která v boxech zastínila i McLaren.
Většina jezdců dnes vsadila na dvě zastávky, s jednou si vystačili Grosjean a Sutil - zřejmě se k nim nedostalo doporučení Pirelli, aby týmy nezkoušeli na jedné sadě tvrdších pneumatik ujet skoro celý závod - měly podle nich vydržet 30 - 35 kol. Italský výrobce nám potvrdil své zklamání z toho, že se nedrželi jejich požadavku.
Třikrát se v boxech ukázali Alonso, Button a Hülkenberg, kvůli penalizaci i jeho týmový kolega Gutiérrez.
Do závodu startovalo 13 pilotů (6 povinně z první desítky) na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé si vybralo devět jezdců: Alonso, Bottas, Button, Gutiérrez, Chilton, Pérez, Ricciardo, Sutil a Webber.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl v závěru Sutil: jeho 19 kol představovalo 31,7 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých odkroužil nejvíce kol Räikkönen: 51 (85 % závodu), risk však Lotusu nevyšel, Kimi dojel místo na druhém až na sedmém místě.
Po rozhovoru s inženýry Pirelli jsem včera v analýze sektorů napsal, že ideální strategií bude zastavit už po dvou kolech - což Vettel dnes skutečně provedl a vyhrál, přičemž se stal nejmladším čtyřnásobným mistrem světa Formule 1.
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.