INDIE - Jak rychle pracovaly týmy v boxech, kdo předvedl nejpovedenější zastávku a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Indie?
Nejrychleji dnes v boxech pracovalo Ferrari, které Massu odbavilo průměrně za 2,55 sekundy, ve třicátém kole dokonce za 2,4 s, což bylo dnes absolutně nejrychleji. V případě Fernanda Alonsa, kterému už po prvním kole měnili nos, zvládli zastávku pod tři sekundy pouze jednou - rovněž v povedeném třicátém kole.
Výborně přezouvali u Mercedesu: Lewise Hamiltona za 2,6 a 2,7 sekundy, jeho týmového kolegu Nica Rosberga za 2,8 a 3 sekundy. Slušnou formu měli také u Red Bullu: průměr Vettelových zastávek dosáhl 2,9 sekundy, u neklasifikovaného Webbera trvaly obě dokonce 2,6 s.
Lotus sice dnes zpackal strategii i zastávky Kimiho Räikkönena, ale Romaina Grosjeana zvládl odbavit za 2,7 s. Za zmínku stojí i výkony Force Indie, která v boxech zastínila i McLaren.
Většina jezdců dnes vsadila na dvě zastávky, s jednou si vystačili Grosjean a Sutil - zřejmě se k nim nedostalo doporučení Pirelli, aby týmy nezkoušeli na jedné sadě tvrdších pneumatik ujet skoro celý závod - měly podle nich vydržet 30 - 35 kol. Italský výrobce nám potvrdil své zklamání z toho, že se nedrželi jejich požadavku.
Třikrát se v boxech ukázali Alonso, Button a Hülkenberg, kvůli penalizaci i jeho týmový kolega Gutiérrez.
Do závodu startovalo 13 pilotů (6 povinně z první desítky) na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé si vybralo devět jezdců: Alonso, Bottas, Button, Gutiérrez, Chilton, Pérez, Ricciardo, Sutil a Webber.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl v závěru Sutil: jeho 19 kol představovalo 31,7 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých odkroužil nejvíce kol Räikkönen: 51 (85 % závodu), risk však Lotusu nevyšel, Kimi dojel místo na druhém až na sedmém místě.
Po rozhovoru s inženýry Pirelli jsem včera v analýze sektorů napsal, že ideální strategií bude zastavit už po dvou kolech - což Vettel dnes skutečně provedl a vyhrál, přičemž se stal nejmladším čtyřnásobným mistrem světa Formule 1.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.