Lewis Hamilton uvedl, že jeho cílem je nyní druhé místo v poháru konstruktérů. Podle něj Mercedes brzdí pouze pneumatiky.
Do konce letošní sezony zbývají čtyři závody a Lewis Hamilton v nich hodlá Mercedesu pomoci v zisku druhého místa v poháru konstruktérů. Nyní jsou třetí a na druhé Ferrari ztrácejí deset bodů.
"Zkušenosti s Mercedesem jsou fantastické. Užívám si to. Byl to pro mě loni velký krok a dal mi příležitost využít mé schopnosti a znalosti v novém týmu. Naším cílem je druhé místo v poháru konstruktérů a tvrdě na tom pracujeme," uvedl pro timesofindia.com. Dodal, že je to pro něj nová životní etapa a chce z ní vytěžit co nejvíce.
A v čem vidí největší problém Mercedesu? "Pro nás to jsou pneumatiky," odpovídá jasně. "Pokud bychom nemělí potíže s pneumatikami, bylo by všechno jinak, protože auto se s plnou i prázdnou nádrží chová velmi dobře," domnívá se.
"Když musíte odjet 10,15 nebo 20 kol a máte k dispozici 100% výkonu pneumatik, musíte ten čas správně využít. A nevíte, kolik a jak dlouho je využít. To je ten trik. Ostatní auta mají trošku víc přítlaku, který jim pomáhá při práci se zadními pneumatikami, takže musíme zlepšit zadní část vozu, abychom šetřili pneumatiky," vysvětluje Hamilton.
Poslední závod v Japonsku pro něj skončil předčasně a nyní se tedy těší do Indie. "Chci, aby se mi tady dařilo lépe. Co se charakteristiky týče je ten okruh podobný Koreji. A podle zkušeností z Koreje zde budeme mít lepší výkon," uvedl.
Příští rok na tamější okruh nedaleko New Dehli piloti nezavítají a nad budoucností visí otazníky. Hamilton přesto věří, že z kalendáře nezmizí nadobro. "Myslím, že se do Indie ještě vrátíme. Je to dobrý okruh a doufám, že si jej zde lidé oblíbí a budou si závody užívat," nechal se slyšet.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.