Lewis Hamilton uvedl, že jeho cílem je nyní druhé místo v poháru konstruktérů. Podle něj Mercedes brzdí pouze pneumatiky.
Do konce letošní sezony zbývají čtyři závody a Lewis Hamilton v nich hodlá Mercedesu pomoci v zisku druhého místa v poháru konstruktérů. Nyní jsou třetí a na druhé Ferrari ztrácejí deset bodů.
"Zkušenosti s Mercedesem jsou fantastické. Užívám si to. Byl to pro mě loni velký krok a dal mi příležitost využít mé schopnosti a znalosti v novém týmu. Naším cílem je druhé místo v poháru konstruktérů a tvrdě na tom pracujeme," uvedl pro timesofindia.com. Dodal, že je to pro něj nová životní etapa a chce z ní vytěžit co nejvíce.
A v čem vidí největší problém Mercedesu? "Pro nás to jsou pneumatiky," odpovídá jasně. "Pokud bychom nemělí potíže s pneumatikami, bylo by všechno jinak, protože auto se s plnou i prázdnou nádrží chová velmi dobře," domnívá se.
"Když musíte odjet 10,15 nebo 20 kol a máte k dispozici 100% výkonu pneumatik, musíte ten čas správně využít. A nevíte, kolik a jak dlouho je využít. To je ten trik. Ostatní auta mají trošku víc přítlaku, který jim pomáhá při práci se zadními pneumatikami, takže musíme zlepšit zadní část vozu, abychom šetřili pneumatiky," vysvětluje Hamilton.
Poslední závod v Japonsku pro něj skončil předčasně a nyní se tedy těší do Indie. "Chci, aby se mi tady dařilo lépe. Co se charakteristiky týče je ten okruh podobný Koreji. A podle zkušeností z Koreje zde budeme mít lepší výkon," uvedl.
Příští rok na tamější okruh nedaleko New Dehli piloti nezavítají a nad budoucností visí otazníky. Hamilton přesto věří, že z kalendáře nezmizí nadobro. "Myslím, že se do Indie ještě vrátíme. Je to dobrý okruh a doufám, že si jej zde lidé oblíbí a budou si závody užívat," nechal se slyšet.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.