Kimiho Räikkönena někteří podezřívají z toho, že po podpisu smlouvy s Ferrari na příští rok se už u Lotusu tolik nesnaží. Tvrdí však, že to není pravda - na jeho motivaci v letošní sezóně to vliv nemá.
Dohodu s Ferrari oznámil po Velké ceně Itálie. Přestože v kvalifikacích příliš nezáří (jeho průměrná pozice činí 7,5), v závodech dosahuje konzistentních výsledků a se 177 body mu patří v šampionátu třetí příčka za Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem.
Od potvrzení přestupu ale se svým týmovým kolegou prohrál všechny kvalifikace a naposledy v Japonsku projel cílem o 37 sekund za Grosjeanem, proto se množí spekulace o tom, jak je na tom Fin s motivací, když má pro příští rok své jisté.
"Myslím, že tohle se nikdy nezměnilo, je to po celý rok stejné. To, že měním příští rok týmy pro mě nic nemění - stále chci letos vyhrávat závody. Nezajímá mě ježdění dokola, aniž bych na to tlačil. Chci odvádět co nejlepší práci, takže to, k čemu dojde příští rok, mě teď nezajímá," říká Räikkönen.
"Vždy jsem říkal, že pokud by se mi to nelíbilo, tak bych k příštímu závodu nepřijel. V pohodě odejdu, když to tak budu cítit. Nemám ale důvod něco takového udělat, když si to užívám. Určitě existuje spousta věcí, které se mi nelíbí, avšak alespoň závodění to zatím vynahrazuje. Jsem spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, a doufám, že to v budoucnosti bude ještě lepší," pokračuje Fin.
Kimi tvrdí, že se po podpisu s Ferrari stále snaží s Lotusem vyhrávat (foto: Lotus F1 Team)
Jeho šéf Eric Boullier přisuzuje pokles jeho relativní formy spíše zlepšení druhého pilota Lotusu Grosjeana: "Nemyslím si [, že by Kimi ztrácel motivaci]. Podle mě jde spíše o to, že se do hry vrátil Romain. Pokud si vzpomenete na loňský rok - na počátku sezóny byl velmi rychlý. Pak očividně trochu ztratil půdu pod nohama, ale teď je zkrátka zpět."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.