Kimiho Räikkönena někteří podezřívají z toho, že po podpisu smlouvy s Ferrari na příští rok se už u Lotusu tolik nesnaží. Tvrdí však, že to není pravda - na jeho motivaci v letošní sezóně to vliv nemá.
Dohodu s Ferrari oznámil po Velké ceně Itálie. Přestože v kvalifikacích příliš nezáří (jeho průměrná pozice činí 7,5), v závodech dosahuje konzistentních výsledků a se 177 body mu patří v šampionátu třetí příčka za Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem.
Od potvrzení přestupu ale se svým týmovým kolegou prohrál všechny kvalifikace a naposledy v Japonsku projel cílem o 37 sekund za Grosjeanem, proto se množí spekulace o tom, jak je na tom Fin s motivací, když má pro příští rok své jisté.
"Myslím, že tohle se nikdy nezměnilo, je to po celý rok stejné. To, že měním příští rok týmy pro mě nic nemění - stále chci letos vyhrávat závody. Nezajímá mě ježdění dokola, aniž bych na to tlačil. Chci odvádět co nejlepší práci, takže to, k čemu dojde příští rok, mě teď nezajímá," říká Räikkönen.
"Vždy jsem říkal, že pokud by se mi to nelíbilo, tak bych k příštímu závodu nepřijel. V pohodě odejdu, když to tak budu cítit. Nemám ale důvod něco takového udělat, když si to užívám. Určitě existuje spousta věcí, které se mi nelíbí, avšak alespoň závodění to zatím vynahrazuje. Jsem spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, a doufám, že to v budoucnosti bude ještě lepší," pokračuje Fin.
Kimi tvrdí, že se po podpisu s Ferrari stále snaží s Lotusem vyhrávat (foto: Lotus F1 Team)
Jeho šéf Eric Boullier přisuzuje pokles jeho relativní formy spíše zlepšení druhého pilota Lotusu Grosjeana: "Nemyslím si [, že by Kimi ztrácel motivaci]. Podle mě jde spíše o to, že se do hry vrátil Romain. Pokud si vzpomenete na loňský rok - na počátku sezóny byl velmi rychlý. Pak očividně trochu ztratil půdu pod nohama, ale teď je zkrátka zpět."
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.