Kimiho Räikkönena někteří podezřívají z toho, že po podpisu smlouvy s Ferrari na příští rok se už u Lotusu tolik nesnaží. Tvrdí však, že to není pravda - na jeho motivaci v letošní sezóně to vliv nemá.
Dohodu s Ferrari oznámil po Velké ceně Itálie. Přestože v kvalifikacích příliš nezáří (jeho průměrná pozice činí 7,5), v závodech dosahuje konzistentních výsledků a se 177 body mu patří v šampionátu třetí příčka za Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem.
Od potvrzení přestupu ale se svým týmovým kolegou prohrál všechny kvalifikace a naposledy v Japonsku projel cílem o 37 sekund za Grosjeanem, proto se množí spekulace o tom, jak je na tom Fin s motivací, když má pro příští rok své jisté.
"Myslím, že tohle se nikdy nezměnilo, je to po celý rok stejné. To, že měním příští rok týmy pro mě nic nemění - stále chci letos vyhrávat závody. Nezajímá mě ježdění dokola, aniž bych na to tlačil. Chci odvádět co nejlepší práci, takže to, k čemu dojde příští rok, mě teď nezajímá," říká Räikkönen.
"Vždy jsem říkal, že pokud by se mi to nelíbilo, tak bych k příštímu závodu nepřijel. V pohodě odejdu, když to tak budu cítit. Nemám ale důvod něco takového udělat, když si to užívám. Určitě existuje spousta věcí, které se mi nelíbí, avšak alespoň závodění to zatím vynahrazuje. Jsem spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, a doufám, že to v budoucnosti bude ještě lepší," pokračuje Fin.
Kimi tvrdí, že se po podpisu s Ferrari stále snaží s Lotusem vyhrávat (foto: Lotus F1 Team)
Jeho šéf Eric Boullier přisuzuje pokles jeho relativní formy spíše zlepšení druhého pilota Lotusu Grosjeana: "Nemyslím si [, že by Kimi ztrácel motivaci]. Podle mě jde spíše o to, že se do hry vrátil Romain. Pokud si vzpomenete na loňský rok - na počátku sezóny byl velmi rychlý. Pak očividně trochu ztratil půdu pod nohama, ale teď je zkrátka zpět."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.