SUZUKA - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Japonska. Za ním skončil jeho týmový kolega Rosberg, třetí pozice patří lídrovi šampionátu Vettelovi.
V první části závodního víkendu dostal u Caterhamu opět šanci Heikki Kovalainen, jenž v kokpitu nahradil Charlese Pica. Na trať po rozsvícení zelených světla jako první vyrazil nezvykle Mark Webber následovaný Kimim Räikkönenem a vozy Marussie.
Po 11 min všichni nainstalovali vozy a zmizeli na 6 min v garážích. Mercedes během nich na Hamiltonově voze opět otestoval DRD - pasivní zařízení pro snížení přítlaku fungující nezávisle na DRS. Ticho přerušil Williams Pastora Maldonada, který jako první zajel letmé kolo - 1:36,969 min, v dalších pokusech se zlepšil na 1:36,178.
Po 30 min jej na čele vystřídal Pérez - 1:35,871 min. Generální ředitel Jonathan Neale během přenosu přiznal, že ohledně budoucnosti Mexičana u McLarenu probíhají "interní diskuse."
Krátce poté do bariéry narazil Bianchi. Jeho Marussii rozhodil obrubník a čelně skončil v pneumatikách. Po odklizení jeho vozu se do čela vyhoupl s novým šasi RB9 (to předchozí bylo zničeno v Koreji ani ne tak požárem, jako spíše nárazem od Sutila) Webber - 1:35,208, v polovině jej ale překonali Massa (1:35,126) i Rosberg (1:34,864), který se jako první dostal pod hranici 95 sekund na kolo.
Nová přilba Jensona Buttona pro Suzuku (foto: McLaren Mercedes)
Kovalainen hodnotil chování Caterhamu CT03, pro který tým již nevyvíjí žádné novinky: "Stabilita při brzdění je OK, drobným problémem je pouze poslední zatáčka. Ve vysokých rychlostech se zdá být trochu nervózní, ale v zatáčkách 13 a 14 je docela stabilní. Pokud je s ním něco, tak je celkem dobře vyvážený. Trakce na výjezdu z pomalých zatáček je průměrná."
Potíže měl po 70 min ve druhé zatáčce Degner, kde havaroval Bianchi, i Van der Garde, naštěstí se dokázal vyhnout zdi, zůstal ale ve štěrku. Maldonado pak v závěru v zatáčce Spoon přišel dokonce o své zadní kolo, které se rozhodlo jít si svou cestou.
Po hodině se Mercedesy vystřídaly na čele, když Hamilton zajel čas 1:34,251 a 1:34,157 min. Do konce jej pak už nikdo nepřekonal, na 3. a 4. místě skončily Red Bully zásluhou Vettela s Webberem, obě Ferrari na 5. a 6. místě ztrácela už téměř sekundu, rychlejší byl s rudým vozem Massa.
Počty odjetých kol
Maximální rychlosti (speed trap): 1. Webber - 296,9 km/hod; 2. Vergne - 296,2; 3. Ricciardo - 295,7; 4. Vettel - 294,3; 5. Di Resta - 293,0; 6. Hülkenberg - 292,2... 11. Alonso 289,9... 13. Räikkönen - 288,4... 18. Button - 287,0... 22. Maldonado - 283,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.