SUZUKA - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Japonska. Za ním skončil jeho týmový kolega Rosberg, třetí pozice patří lídrovi šampionátu Vettelovi.
V první části závodního víkendu dostal u Caterhamu opět šanci Heikki Kovalainen, jenž v kokpitu nahradil Charlese Pica. Na trať po rozsvícení zelených světla jako první vyrazil nezvykle Mark Webber následovaný Kimim Räikkönenem a vozy Marussie.
Po 11 min všichni nainstalovali vozy a zmizeli na 6 min v garážích. Mercedes během nich na Hamiltonově voze opět otestoval DRD - pasivní zařízení pro snížení přítlaku fungující nezávisle na DRS. Ticho přerušil Williams Pastora Maldonada, který jako první zajel letmé kolo - 1:36,969 min, v dalších pokusech se zlepšil na 1:36,178.
Po 30 min jej na čele vystřídal Pérez - 1:35,871 min. Generální ředitel Jonathan Neale během přenosu přiznal, že ohledně budoucnosti Mexičana u McLarenu probíhají "interní diskuse."
Krátce poté do bariéry narazil Bianchi. Jeho Marussii rozhodil obrubník a čelně skončil v pneumatikách. Po odklizení jeho vozu se do čela vyhoupl s novým šasi RB9 (to předchozí bylo zničeno v Koreji ani ne tak požárem, jako spíše nárazem od Sutila) Webber - 1:35,208, v polovině jej ale překonali Massa (1:35,126) i Rosberg (1:34,864), který se jako první dostal pod hranici 95 sekund na kolo.
Nová přilba Jensona Buttona pro Suzuku (foto: McLaren Mercedes)
Kovalainen hodnotil chování Caterhamu CT03, pro který tým již nevyvíjí žádné novinky: "Stabilita při brzdění je OK, drobným problémem je pouze poslední zatáčka. Ve vysokých rychlostech se zdá být trochu nervózní, ale v zatáčkách 13 a 14 je docela stabilní. Pokud je s ním něco, tak je celkem dobře vyvážený. Trakce na výjezdu z pomalých zatáček je průměrná."
Potíže měl po 70 min ve druhé zatáčce Degner, kde havaroval Bianchi, i Van der Garde, naštěstí se dokázal vyhnout zdi, zůstal ale ve štěrku. Maldonado pak v závěru v zatáčce Spoon přišel dokonce o své zadní kolo, které se rozhodlo jít si svou cestou.
Po hodině se Mercedesy vystřídaly na čele, když Hamilton zajel čas 1:34,251 a 1:34,157 min. Do konce jej pak už nikdo nepřekonal, na 3. a 4. místě skončily Red Bully zásluhou Vettela s Webberem, obě Ferrari na 5. a 6. místě ztrácela už téměř sekundu, rychlejší byl s rudým vozem Massa.
Počty odjetých kol
Maximální rychlosti (speed trap): 1. Webber - 296,9 km/hod; 2. Vergne - 296,2; 3. Ricciardo - 295,7; 4. Vettel - 294,3; 5. Di Resta - 293,0; 6. Hülkenberg - 292,2... 11. Alonso 289,9... 13. Räikkönen - 288,4... 18. Button - 287,0... 22. Maldonado - 283,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.