Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.
Sebastian Vettel v pouhých šestadvaceti letech míří ke svému čtvrtému titulu v řadě. Pokud v nadcházejícím závodě v Japonsku zvítězí a Fernando Alonso dojede níž než osmý, získá jej již tento víkend v Suzuce.
Dominanci Red Bullu sám přičítá jejich tvrdé a neutuchající práci. Reagoval také na komentář Lewise Hamiltona, podle kterého je současný stav F1 nudný. Později Brit upřesnil, že Vettela považuje za skvělého šampiona.
Vettel se nechal slyšet, že rozhodně nedominuje sportu tak, jako tomu bylo například v éře jeho krajana - Michaela Schumachera a Ferrari.
"V první řadě to beru jako kompliment (komentář Hamiltona), ale myslím, že je to úplně jiné. Myslím, že byl jeden závod, který byl výjimkou, a tím byl Singapur. Náskok, který jsem si vybudoval - byl jsem o dvě sekundy rychlejší než vůz za mnou, ale záleželo na tom, kdo byl za mnou a na jakých pneumatikách - to bylo neuvěřitelné. V Koreji, kde je to podobné Spa, byl rozdíl kolem tří až šesti sekund na celý závod. Se Schumacherem to bylo kolem 30 sekund, což je velký rozdíl," upozorňuje Vettel.
"Je to pěkné, když jste o tři sekundy před soupeřem, ale jedna chyba, třeba zablokování kol, což se klidně může stát, a potom jsou tři sekundy nic proti třiceti. Je správné říci, že jsme měli od začátku sezony dobré auto. Vždy jsme byli v pozici, abychom v neděli zajeli dobrý výsledek, ale poslední dobou jsme byli silní i v kvalifikaci, zatímco na začátku roku v tom měl navrch Mercedes," tvrdí Němec.
Nemá prý vysvětlení, proč jsou najednou o tolik rychlejší, avšak ví, že vůz se od závodu v Maďarsku zlepšil a stále přinášejí novinky. Autu také více rozumí a dokážou rychleji přijít na správné nastavení.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.