Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.
Sebastian Vettel v pouhých šestadvaceti letech míří ke svému čtvrtému titulu v řadě. Pokud v nadcházejícím závodě v Japonsku zvítězí a Fernando Alonso dojede níž než osmý, získá jej již tento víkend v Suzuce.
Dominanci Red Bullu sám přičítá jejich tvrdé a neutuchající práci. Reagoval také na komentář Lewise Hamiltona, podle kterého je současný stav F1 nudný. Později Brit upřesnil, že Vettela považuje za skvělého šampiona.
Vettel se nechal slyšet, že rozhodně nedominuje sportu tak, jako tomu bylo například v éře jeho krajana - Michaela Schumachera a Ferrari.
"V první řadě to beru jako kompliment (komentář Hamiltona), ale myslím, že je to úplně jiné. Myslím, že byl jeden závod, který byl výjimkou, a tím byl Singapur. Náskok, který jsem si vybudoval - byl jsem o dvě sekundy rychlejší než vůz za mnou, ale záleželo na tom, kdo byl za mnou a na jakých pneumatikách - to bylo neuvěřitelné. V Koreji, kde je to podobné Spa, byl rozdíl kolem tří až šesti sekund na celý závod. Se Schumacherem to bylo kolem 30 sekund, což je velký rozdíl," upozorňuje Vettel.
"Je to pěkné, když jste o tři sekundy před soupeřem, ale jedna chyba, třeba zablokování kol, což se klidně může stát, a potom jsou tři sekundy nic proti třiceti. Je správné říci, že jsme měli od začátku sezony dobré auto. Vždy jsme byli v pozici, abychom v neděli zajeli dobrý výsledek, ale poslední dobou jsme byli silní i v kvalifikaci, zatímco na začátku roku v tom měl navrch Mercedes," tvrdí Němec.
Nemá prý vysvětlení, proč jsou najednou o tolik rychlejší, avšak ví, že vůz se od závodu v Maďarsku zlepšil a stále přinášejí novinky. Autu také více rozumí a dokážou rychleji přijít na správné nastavení.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.