Jak druhý muž Velké ceny Koreje - Kimi Räikkönen - hodnotí její průběh a co by si přál před posledními pěti závody sezóny zlepšit?
Fin se po startu z devátého místa během prvního kola posunul po Massově smyku na osmé a dlouho jezdil na chvostu první desítky. Ve čtvrtém kole si poradil s Ricciardem, kvůli provozu zajel podruhé do boxů dříve než soupeři, před které se dostával během jejich pozdějších zastávek. Nakonec se po chybě svého týmového kolegy Grosjeana těšil ze druhého místa.
Jaký byl závod v Koreji z jeho pohledu? "Jo, bylo to hezké. Myslím, že jsme měli dost OK rychlost a získali jsme z toho po včerejšku, co to šlo. Auto stále nebylo ideální, ale dokázali jsme být na opotřebovaných pneumatikách trochu rychlejší než někteří ostatní."
"Na počátku se mi podařilo několik vozů předjet, pak jsem se ve druhém stintu - po zastávce - zasekl znovu za stejnými vozy, a tak jsme se rozhodli stavět dříve. Po restartu to bylo hodně OK. Romain udělal chybu a mě se ho podařilo předjet," popisuje Kimi, jak se dostal ke druhému místu.
"Ke konci jsem zkrátka neměl dostatečnou rychlost a moc toho nezbývalo ani v pneumatikách ve srovnání s nimi, protože stavěli později. Byla to dobrá zábava, raději bych však startoval na čele a končil na čele. Náš život by to usnadnilo," požaduje Räikkönen, jenž v šampionátu na druhého Fernanda Alonsa ztrácí 28 bodů, zlepšení rychlosti na jedno kolo. Průměrná pozice vybojovaná v kvalifikaci činí u Kimiho 7,4.
Kimi Räikkönen děkuje týmu po dojezdu do cíle v Koreji (foto: Lotus F1 Team)
Také Lotus by se rád v posledních pěti závodech dostal v šampionátu konstruktérů před Mercedes a Ferrari na druhé místo. Na německý tým mu schází 44, na italský 45 bodů. Závodní rychlost i šetrnost k pneumatikám sice patří k jeho silným stránkám, doplácí však na horší kvalifikace.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.