Jak druhý muž Velké ceny Koreje - Kimi Räikkönen - hodnotí její průběh a co by si přál před posledními pěti závody sezóny zlepšit?
Fin se po startu z devátého místa během prvního kola posunul po Massově smyku na osmé a dlouho jezdil na chvostu první desítky. Ve čtvrtém kole si poradil s Ricciardem, kvůli provozu zajel podruhé do boxů dříve než soupeři, před které se dostával během jejich pozdějších zastávek. Nakonec se po chybě svého týmového kolegy Grosjeana těšil ze druhého místa.
Jaký byl závod v Koreji z jeho pohledu? "Jo, bylo to hezké. Myslím, že jsme měli dost OK rychlost a získali jsme z toho po včerejšku, co to šlo. Auto stále nebylo ideální, ale dokázali jsme být na opotřebovaných pneumatikách trochu rychlejší než někteří ostatní."
"Na počátku se mi podařilo několik vozů předjet, pak jsem se ve druhém stintu - po zastávce - zasekl znovu za stejnými vozy, a tak jsme se rozhodli stavět dříve. Po restartu to bylo hodně OK. Romain udělal chybu a mě se ho podařilo předjet," popisuje Kimi, jak se dostal ke druhému místu.
"Ke konci jsem zkrátka neměl dostatečnou rychlost a moc toho nezbývalo ani v pneumatikách ve srovnání s nimi, protože stavěli později. Byla to dobrá zábava, raději bych však startoval na čele a končil na čele. Náš život by to usnadnilo," požaduje Räikkönen, jenž v šampionátu na druhého Fernanda Alonsa ztrácí 28 bodů, zlepšení rychlosti na jedno kolo. Průměrná pozice vybojovaná v kvalifikaci činí u Kimiho 7,4.
Kimi Räikkönen děkuje týmu po dojezdu do cíle v Koreji (foto: Lotus F1 Team)
Také Lotus by se rád v posledních pěti závodech dostal v šampionátu konstruktérů před Mercedes a Ferrari na druhé místo. Na německý tým mu schází 44, na italský 45 bodů. Závodní rychlost i šetrnost k pneumatikám sice patří k jeho silným stránkám, doplácí však na horší kvalifikace.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.