Jak druhý muž Velké ceny Koreje - Kimi Räikkönen - hodnotí její průběh a co by si přál před posledními pěti závody sezóny zlepšit?
Fin se po startu z devátého místa během prvního kola posunul po Massově smyku na osmé a dlouho jezdil na chvostu první desítky. Ve čtvrtém kole si poradil s Ricciardem, kvůli provozu zajel podruhé do boxů dříve než soupeři, před které se dostával během jejich pozdějších zastávek. Nakonec se po chybě svého týmového kolegy Grosjeana těšil ze druhého místa.
Jaký byl závod v Koreji z jeho pohledu? "Jo, bylo to hezké. Myslím, že jsme měli dost OK rychlost a získali jsme z toho po včerejšku, co to šlo. Auto stále nebylo ideální, ale dokázali jsme být na opotřebovaných pneumatikách trochu rychlejší než někteří ostatní."
"Na počátku se mi podařilo několik vozů předjet, pak jsem se ve druhém stintu - po zastávce - zasekl znovu za stejnými vozy, a tak jsme se rozhodli stavět dříve. Po restartu to bylo hodně OK. Romain udělal chybu a mě se ho podařilo předjet," popisuje Kimi, jak se dostal ke druhému místu.
"Ke konci jsem zkrátka neměl dostatečnou rychlost a moc toho nezbývalo ani v pneumatikách ve srovnání s nimi, protože stavěli později. Byla to dobrá zábava, raději bych však startoval na čele a končil na čele. Náš život by to usnadnilo," požaduje Räikkönen, jenž v šampionátu na druhého Fernanda Alonsa ztrácí 28 bodů, zlepšení rychlosti na jedno kolo. Průměrná pozice vybojovaná v kvalifikaci činí u Kimiho 7,4.
Kimi Räikkönen děkuje týmu po dojezdu do cíle v Koreji (foto: Lotus F1 Team)
Také Lotus by se rád v posledních pěti závodech dostal v šampionátu konstruktérů před Mercedes a Ferrari na druhé místo. Na německý tým mu schází 44, na italský 45 bodů. Závodní rychlost i šetrnost k pneumatikám sice patří k jeho silným stránkám, doplácí však na horší kvalifikace.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.