KOREA - Kdo zvládl nejrychleji zastávku v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Koreje?
Mechanici Ferrari přezulo Alonsa v 9. kole za 2,3 sekundy a o 19 kol později o půl sekundy pomaleji. Výborně pracovali také na druhém voze, který přestál postartovní kolizi. Massu odbavili za 2,5 a za 2,4 sekundy.
Skvělou rychlostí a konzistencí zároveň se mohou pochlubit u Mercedesu: obě Hamiltonovy zastávky trvaly 2,4 s. Velmi krátce se v boxech zdržel u Lotusu Grosjean (2,6 a 2,8 s), obě zastávky pod tři sekundy jsme zaznamenali také u Red Bullu v případě Vettela.
Všichni piloti dnes startovali na super-měkké směsi, výjimkou byl jen Ricciardo, který se svým Toro Rosso najel na rošt se středně-tvrdou směsí pneumatik. Z 12. místa na roštu se díky tomu před svou první výměnou v 18. kole posunul na čtvrté místo, po přezutí na super-měkkou směs měl šanci na body, kolo před koncem však musel odstoupit.
Všichni piloti až na jedinou výjimku jeli na dvě zastávky, k čemuž jim pomohly i dva výjezdy safety-caru - třízastávkových strategií bychom se jinak dočkali více, než pouze u Vergneho.
Nejdelší stint Velké ceny Koreje vypsané na 55 okruhů na středně-tvrdé směsi předvedl Button na McLarenu: 33 kol (60 % závodu). Na jedné sadě super-měkkých zvládl nejvíce kol Ricciardo: 21 (38,2 %). Osmý v cíli Jenson byl mimochodem jedním z mála jezdců, kteří nevyužili safety car fáze k zastávce v boxech.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.