KOREA - Kdo zvládl nejrychleji zastávku v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Koreje?
Mechanici Ferrari přezulo Alonsa v 9. kole za 2,3 sekundy a o 19 kol později o půl sekundy pomaleji. Výborně pracovali také na druhém voze, který přestál postartovní kolizi. Massu odbavili za 2,5 a za 2,4 sekundy.
Skvělou rychlostí a konzistencí zároveň se mohou pochlubit u Mercedesu: obě Hamiltonovy zastávky trvaly 2,4 s. Velmi krátce se v boxech zdržel u Lotusu Grosjean (2,6 a 2,8 s), obě zastávky pod tři sekundy jsme zaznamenali také u Red Bullu v případě Vettela.
Všichni piloti dnes startovali na super-měkké směsi, výjimkou byl jen Ricciardo, který se svým Toro Rosso najel na rošt se středně-tvrdou směsí pneumatik. Z 12. místa na roštu se díky tomu před svou první výměnou v 18. kole posunul na čtvrté místo, po přezutí na super-měkkou směs měl šanci na body, kolo před koncem však musel odstoupit.
Všichni piloti až na jedinou výjimku jeli na dvě zastávky, k čemuž jim pomohly i dva výjezdy safety-caru - třízastávkových strategií bychom se jinak dočkali více, než pouze u Vergneho.
Nejdelší stint Velké ceny Koreje vypsané na 55 okruhů na středně-tvrdé směsi předvedl Button na McLarenu: 33 kol (60 % závodu). Na jedné sadě super-měkkých zvládl nejvíce kol Ricciardo: 21 (38,2 %). Osmý v cíli Jenson byl mimochodem jedním z mála jezdců, kteří nevyužili safety car fáze k zastávce v boxech.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.