Majitel Lotusu Gerard Lopez si myslí, že Kimi Räikkönen odešel k Ferrari z jediného důvodu - kvůli penězům.
Scuderia již po Velké ceně Itálie potvrdila, že od příštího roku za ní bude společně s Fernandem Alonsem závodit Kimi Räikkönen, jehož služeb se o pár let dříve zbavili. U Lotusu byli z rozhodnutí finského jezdce pochopitelně zklamáni.
Podle Lopeze se Kimi rozhodl k návratu do Maranella, ale i do F1 obecně před dvěma lety čistě jen z finančních důvodů: "Myslel jsem si, že se Kimi do Formule 1 nevrátil kvůli penězům, je však jasné, že opak je pravdou."
"Od nynějška to už není náš problém. My nakonec nejsme schopni soupeřit s týmy, které jsou ochotny udělat cokoliv pro podepsání smlouvy pilotem," pokračuje majitel Lotusu pro Auto Hebdo.
Räikkönen v Singapuru uvedl, že Lotus opouští pouze kvůli tomu, že mu tým neplatil. V Enstone byl jinak spokojený. "Měl všechno. Konkurenceschopné auto, podporu týmu, nepřekonatelný komfort. Podobně jako minulý rok nedostal vše zaplaceno včas, ale nakonec všechny peníze obdržel. Nemáme rozpočet jako některé jiné týmy, takže si musíme stanovovat priority," popisuje Lopez.
"Kimi měl u nás všechno," říká hořce Lopez k odchodu své hvězdy (foto: Lotus F1 Team)
Šéf závodního týmu Eric Boullier v rozhovoru pro Formula1.com přidal ještě jeden důvod přestupu Räikkönena k Ferrari: "Odhaduji, že chtěl určité jistoty, to ano, ale je v tom i určitý prvek pomsty. Ukázali mu dveře a teď mu volají."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.