Majitel Lotusu Gerard Lopez si myslí, že Kimi Räikkönen odešel k Ferrari z jediného důvodu - kvůli penězům.
Scuderia již po Velké ceně Itálie potvrdila, že od příštího roku za ní bude společně s Fernandem Alonsem závodit Kimi Räikkönen, jehož služeb se o pár let dříve zbavili. U Lotusu byli z rozhodnutí finského jezdce pochopitelně zklamáni.
Podle Lopeze se Kimi rozhodl k návratu do Maranella, ale i do F1 obecně před dvěma lety čistě jen z finančních důvodů: "Myslel jsem si, že se Kimi do Formule 1 nevrátil kvůli penězům, je však jasné, že opak je pravdou."
"Od nynějška to už není náš problém. My nakonec nejsme schopni soupeřit s týmy, které jsou ochotny udělat cokoliv pro podepsání smlouvy pilotem," pokračuje majitel Lotusu pro Auto Hebdo.
Räikkönen v Singapuru uvedl, že Lotus opouští pouze kvůli tomu, že mu tým neplatil. V Enstone byl jinak spokojený. "Měl všechno. Konkurenceschopné auto, podporu týmu, nepřekonatelný komfort. Podobně jako minulý rok nedostal vše zaplaceno včas, ale nakonec všechny peníze obdržel. Nemáme rozpočet jako některé jiné týmy, takže si musíme stanovovat priority," popisuje Lopez.
"Kimi měl u nás všechno," říká hořce Lopez k odchodu své hvězdy (foto: Lotus F1 Team)
Šéf závodního týmu Eric Boullier v rozhovoru pro Formula1.com přidal ještě jeden důvod přestupu Räikkönena k Ferrari: "Odhaduji, že chtěl určité jistoty, to ano, ale je v tom i určitý prvek pomsty. Ukázali mu dveře a teď mu volají."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.