Majitel Lotusu Gerard Lopez si myslí, že Kimi Räikkönen odešel k Ferrari z jediného důvodu - kvůli penězům.
Scuderia již po Velké ceně Itálie potvrdila, že od příštího roku za ní bude společně s Fernandem Alonsem závodit Kimi Räikkönen, jehož služeb se o pár let dříve zbavili. U Lotusu byli z rozhodnutí finského jezdce pochopitelně zklamáni.
Podle Lopeze se Kimi rozhodl k návratu do Maranella, ale i do F1 obecně před dvěma lety čistě jen z finančních důvodů: "Myslel jsem si, že se Kimi do Formule 1 nevrátil kvůli penězům, je však jasné, že opak je pravdou."
"Od nynějška to už není náš problém. My nakonec nejsme schopni soupeřit s týmy, které jsou ochotny udělat cokoliv pro podepsání smlouvy pilotem," pokračuje majitel Lotusu pro Auto Hebdo.
Räikkönen v Singapuru uvedl, že Lotus opouští pouze kvůli tomu, že mu tým neplatil. V Enstone byl jinak spokojený. "Měl všechno. Konkurenceschopné auto, podporu týmu, nepřekonatelný komfort. Podobně jako minulý rok nedostal vše zaplaceno včas, ale nakonec všechny peníze obdržel. Nemáme rozpočet jako některé jiné týmy, takže si musíme stanovovat priority," popisuje Lopez.
"Kimi měl u nás všechno," říká hořce Lopez k odchodu své hvězdy (foto: Lotus F1 Team)
Šéf závodního týmu Eric Boullier v rozhovoru pro Formula1.com přidal ještě jeden důvod přestupu Räikkönena k Ferrari: "Odhaduji, že chtěl určité jistoty, to ano, ale je v tom i určitý prvek pomsty. Ukázali mu dveře a teď mu volají."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.