Podle pilota McLarenu, Jensona Buttona, nebude jeho předchůdce u McLarenu hrát u Ferrari druhé housle a jezdit pro Fernanda Alonsa. Brit vidí v této situaci určitou paralelu se svým bývalým kolegou Hamiltonem. Podle Arnouxe můžeme očekávat explozi.
Podle Jensona Buttona může Fernando Alonso v příštím roce s příchodem Kimiho Räikkönena zapomenout na kolegu stejně oddaného mu pomoci, jakým býl Felipe Massa. "Je možné, že si Fernando během posledních několika let zvykl na určitý typ kolegy, který představoval Felipe Massa.
Zvykl si na chlapíka, který byl sice rychlý, ale když došlo na týmovou režii, byl připraven se podřídit. Kimi ale takový není," míní Brit, který Kimiho neřadí do kategorie nosičů vody. Button je dokonce přesvědčen, že Kimi bude schopný na Fernanda ve stejném autě zatlačit: "Na jednu stranu si myslím, že na něj vyvine opravdu silný tlak. Nemyslím si ale, že by si dokázal prosadit svoje."
Bude určitě zajímavé sledovat, jak si oba dva mistři světa v jednom týmu povedou. Doposud totiž byli zvyklí, že ve svém stávajícím týmu měli nad kolegou značnou převahu. Jenson podobnou situaci dobře zná - v McLarenu se po svém příchodu na konci sezony 2009, kdy přišel jako čerstvý šampion, setkal s Lewisem Hamiltonem, kterého na trůnu mistra střídal.
Oba u týmu z Wokingu tvořili jezdecký pár až do konce sezony 2012. Podle Buttona "tím v týmu vznikla velmi zajímavá atmosféra." Roztržky však mezi oběma krajany, alespoň při pohledu zvenčí, nevznikaly: "Nemyslím si, že by to byla špatná věc. Naopak to bylo dobré pro nás oba," bilancuje vztah s Hamiltonem uvnitř jednoho týmu Jenson.
Začátky kariér: Räikkönen sbíral první úspěchy s McLarenem a Alonso s Renaultem
Ke dvojici Alonso-Räikkönen má však opatrnější komentář: "Uvidíme, jestli to bude pro oba dobrou věcí." Se svým názorem se také připojil bývalý pilot F1, Rene Arnoux: "Z pohledu charakteristických vlastností je podle mě slabší Alonso. Vzpomeňte si na Alonsa s Hamiltonem v jednom týmu," odkazuje na dobře známý duel u McLarenu v roce 2007.
"Mír byl mezi nimi jen chvíli. Teď mám pocit, že to dopadne stejně. Jeden z ních se nechá roznítit (Alonso) a druhému je všechno jedno. Každou neděli se můžeme stát svědky exploze. Z pohledu neutrálního pozorovatele je to však skvělá dvojice a už se těším. Piloti jsou v týmu od toho, aby zajížděli výsledky. Zkraje sezony tedy budou mít stejný status a časem se ukáže, který se dokáže prosadit."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.