Podle pilota McLarenu, Jensona Buttona, nebude jeho předchůdce u McLarenu hrát u Ferrari druhé housle a jezdit pro Fernanda Alonsa. Brit vidí v této situaci určitou paralelu se svým bývalým kolegou Hamiltonem. Podle Arnouxe můžeme očekávat explozi.
Podle Jensona Buttona může Fernando Alonso v příštím roce s příchodem Kimiho Räikkönena zapomenout na kolegu stejně oddaného mu pomoci, jakým býl Felipe Massa. "Je možné, že si Fernando během posledních několika let zvykl na určitý typ kolegy, který představoval Felipe Massa.
Zvykl si na chlapíka, který byl sice rychlý, ale když došlo na týmovou režii, byl připraven se podřídit. Kimi ale takový není," míní Brit, který Kimiho neřadí do kategorie nosičů vody. Button je dokonce přesvědčen, že Kimi bude schopný na Fernanda ve stejném autě zatlačit: "Na jednu stranu si myslím, že na něj vyvine opravdu silný tlak. Nemyslím si ale, že by si dokázal prosadit svoje."
Bude určitě zajímavé sledovat, jak si oba dva mistři světa v jednom týmu povedou. Doposud totiž byli zvyklí, že ve svém stávajícím týmu měli nad kolegou značnou převahu. Jenson podobnou situaci dobře zná - v McLarenu se po svém příchodu na konci sezony 2009, kdy přišel jako čerstvý šampion, setkal s Lewisem Hamiltonem, kterého na trůnu mistra střídal.
Oba u týmu z Wokingu tvořili jezdecký pár až do konce sezony 2012. Podle Buttona "tím v týmu vznikla velmi zajímavá atmosféra." Roztržky však mezi oběma krajany, alespoň při pohledu zvenčí, nevznikaly: "Nemyslím si, že by to byla špatná věc. Naopak to bylo dobré pro nás oba," bilancuje vztah s Hamiltonem uvnitř jednoho týmu Jenson.
Začátky kariér: Räikkönen sbíral první úspěchy s McLarenem a Alonso s Renaultem
Ke dvojici Alonso-Räikkönen má však opatrnější komentář: "Uvidíme, jestli to bude pro oba dobrou věcí." Se svým názorem se také připojil bývalý pilot F1, Rene Arnoux: "Z pohledu charakteristických vlastností je podle mě slabší Alonso. Vzpomeňte si na Alonsa s Hamiltonem v jednom týmu," odkazuje na dobře známý duel u McLarenu v roce 2007.
"Mír byl mezi nimi jen chvíli. Teď mám pocit, že to dopadne stejně. Jeden z ních se nechá roznítit (Alonso) a druhému je všechno jedno. Každou neděli se můžeme stát svědky exploze. Z pohledu neutrálního pozorovatele je to však skvělá dvojice a už se těším. Piloti jsou v týmu od toho, aby zajížděli výsledky. Zkraje sezony tedy budou mít stejný status a časem se ukáže, který se dokáže prosadit."
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.