Prezident Ferrari Luca di Montezemolo hovoří o příchodu své staronové posily - o Kimim Räikkönenovi. Srovnává ho přitom s Nikim Laudou a tvrdí, že Fernanda Alonsa příští rok bude moci porazit.
"Räikkönenův případ je téměř stejný jako Laudův. Také Niki v určitém bodu řekl 'dost,' protože v tom nemohl pokračovat. Hovořím o dvojčeti - o Kimim, protože jezdec, který za nás závodil, nebyl tím, kterého jsme přijali," uvádí pro Gazzettu dello Sport Montezemolo, který se rozhodl v roce 2009 Kimiho zbavit.
"Přestávka mu prospěla, vrátil se ke skvělosti, vyhrál závody a spoustu jich dokončil. Chtěl jsem pilota, který by mě přiměl ohlížet se za Massou s lítostí, a nyní ho mám. Po Räikkönenovi požaduji vítězství, konzistenci a pódia," pokračuje prezident Ferrari.
"Alonso bude tím hlavním, kdo z toho bude těžit. Když se vrátím k Laudovi - nezapomeňte, že po svém návratu porazil [u McLarenu v roce 1984 o půl bodu] Prosta v mistrovství světa," připouští Montezemolo možnost porážky Alonsa od svého nového týmového kolegy.
Na dotaz, kdy s Räikkönenem hovořil, prezident Ferrari uvedl, že k tomu došlo 10 dní před Velkou cenou Itálie. Naznačil také, že o návrat Kimiho usiloval zejména šéf závodního týmu Stefano Domenicali, o jehož výměně neuvažuje.
Fernando Alonso s Kimim Räikkönenem na tiskové konferenci v roce 2008 (foto: Renault F1)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.