Do mozaiky názorů o příchodu Kimiho do italského týmu přispěl i Alain Prost. Podle něj je Alonso v současnosti lepší než Räikkönen
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost analyzoval krok Ferrari jako riziko. Podle něj je návrat Kimiho Räikkönena rizikem a nikdo neumí dopředu předpovědět, jak bude fungovat jeho vztah s Fernandem Alonsem. Přítomnost dvou jezdců, kteří chtějí uspět ve Ferrari najednou, bude podle Prosta vytvářet napětí.
„Je to riskantní z více důvodů. Podpis smlouvy s Räikkönenem je podle mě známkou napětí mezi Ferrari a Alonsem. Všichni to vidí, všichni to slyší, proběhly také kontakty Alonsa a jeho manažera s jinými týmy, teda nějaké napětí v týmu už bylo. Räikkönen navíc přišel do týmu v situaci, kdy nemůže být jednoznačným jezdcem číslo 1. Ve Ferrari budou mít od začátku příští sezony dvě týmové jedničky.“
„Dalším důvodem je nedostatek důvtipu u Ferrari. V současnosti to už není éra Rosse Brawna, Jeana Todta a Roryho Byrna, ten není tak známý, ale navrhoval pro tým vítězné vozy. Teď je v důchodu a v týmu je to cítit. Dnes ve Ferrari nejsou takové autority Jako Todt nebo Brawn, aby zvládli dva zkušené piloty, dva mistry světa.“
„Je tady také problém s egem, na piloty bude třeba tvrdou ruku. Je to teda riziko, ale víte, že ve Formuli 1 je rivalita někdy na prospěch věci. Zažil jsem jeden skvělý rok s Ayrtonem Sennou, i když mezi námi byla rivalita, trochu přehnaná. Oba jsme to pochopili a nakonec jsme tu rivalitu překonali. V tomto případě si myslím, že to bude trochu komplikované.“
„Mít určeno, kdo je první a kdo druhý jezdec týmu pomáhá sportovním plánům, výsledkům, efektivitě. Já jsem teď jako každý jiný, stal jsem se znovu fanouškem. Já říkám, že Räikkönen ve Ferrari znamená riziko. Ale jako fanoušek se zároveň těším, že budou oba v jednom týmu a právě ve Ferrari. Nebude to jednoduchá situace. Jestli chtějí být efektivní, stejně budou muset určit, kdo je jedničkou. Nezapomínejme na to, že budou pod tlakem italských médií. Je jasné, že dřív nebo později vznikne problém.“
A kdo je podle Prosta v současnosti rychlejší, Alonso nebo Räikkönen?„Na základě této sezony bych měl říct, že Alonso. Je vytrvalejším pilotem, dokáže využít na maximum vůz, který má k dispozici. Ale teď bude záležet na psychice obou pilotů, jak se bude vyvíjet v zimě a na začátku příštího roku. Nezapomínejme, že budou platit nová pravidla. A zda Räikkönen rychle zapadne do týmu? To bude asi trochu komplikované, protože to není jeho silnou stránkou. Takže bych řek, že dnes je Alonso stále před Räikkönenem.“
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.