Do mozaiky názorů o příchodu Kimiho do italského týmu přispěl i Alain Prost. Podle něj je Alonso v současnosti lepší než Räikkönen
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost analyzoval krok Ferrari jako riziko. Podle něj je návrat Kimiho Räikkönena rizikem a nikdo neumí dopředu předpovědět, jak bude fungovat jeho vztah s Fernandem Alonsem. Přítomnost dvou jezdců, kteří chtějí uspět ve Ferrari najednou, bude podle Prosta vytvářet napětí.
„Je to riskantní z více důvodů. Podpis smlouvy s Räikkönenem je podle mě známkou napětí mezi Ferrari a Alonsem. Všichni to vidí, všichni to slyší, proběhly také kontakty Alonsa a jeho manažera s jinými týmy, teda nějaké napětí v týmu už bylo. Räikkönen navíc přišel do týmu v situaci, kdy nemůže být jednoznačným jezdcem číslo 1. Ve Ferrari budou mít od začátku příští sezony dvě týmové jedničky.“
„Dalším důvodem je nedostatek důvtipu u Ferrari. V současnosti to už není éra Rosse Brawna, Jeana Todta a Roryho Byrna, ten není tak známý, ale navrhoval pro tým vítězné vozy. Teď je v důchodu a v týmu je to cítit. Dnes ve Ferrari nejsou takové autority Jako Todt nebo Brawn, aby zvládli dva zkušené piloty, dva mistry světa.“
„Je tady také problém s egem, na piloty bude třeba tvrdou ruku. Je to teda riziko, ale víte, že ve Formuli 1 je rivalita někdy na prospěch věci. Zažil jsem jeden skvělý rok s Ayrtonem Sennou, i když mezi námi byla rivalita, trochu přehnaná. Oba jsme to pochopili a nakonec jsme tu rivalitu překonali. V tomto případě si myslím, že to bude trochu komplikované.“
„Mít určeno, kdo je první a kdo druhý jezdec týmu pomáhá sportovním plánům, výsledkům, efektivitě. Já jsem teď jako každý jiný, stal jsem se znovu fanouškem. Já říkám, že Räikkönen ve Ferrari znamená riziko. Ale jako fanoušek se zároveň těším, že budou oba v jednom týmu a právě ve Ferrari. Nebude to jednoduchá situace. Jestli chtějí být efektivní, stejně budou muset určit, kdo je jedničkou. Nezapomínejme na to, že budou pod tlakem italských médií. Je jasné, že dřív nebo později vznikne problém.“
A kdo je podle Prosta v současnosti rychlejší, Alonso nebo Räikkönen?„Na základě této sezony bych měl říct, že Alonso. Je vytrvalejším pilotem, dokáže využít na maximum vůz, který má k dispozici. Ale teď bude záležet na psychice obou pilotů, jak se bude vyvíjet v zimě a na začátku příštího roku. Nezapomínejme, že budou platit nová pravidla. A zda Räikkönen rychle zapadne do týmu? To bude asi trochu komplikované, protože to není jeho silnou stránkou. Takže bych řek, že dnes je Alonso stále před Räikkönenem.“
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.