Podle ředitele závodního týmu Ferrari Stefana Domenicaliho je nyní Kimi Räikkönen lepším pilotem, než když na ně naposledy v letech 2007 - 2009 závodil.
O jeho chladnou povahu či nedostatek technického vůdcovství - což podle Scuderie byly důvody pro jeho vyplacení ze smlouvy před rokem 2010 - si nyní starosti nedělají. Tým byl technickým ředitelem Jamesem Allisonem, jenž během léta také přestoupil z Lotusu, ujištěn, že Räikkönen učinil v technickém ohledu pokrok.
"Pracovali jsme s Kimim tři roky mezi léty 2007 - 2009 a nikdy jsme neměli problém. Jistě, každý má svůj styl a od Fina nemůžete očekávat, že začne vykládat v italštině vtipy či hrát šaška," uvádí Domenicali na webu Ferrari.
"Upřímně si myslím, že kombinace Fernandova výrazného a vášnivého jižanského a vášnivého charakteru a chladný styl, kdybych to tak měl nazvat, někoho jako je Kimi, se může mnoha lidem včetně těch mladších zamlouvat.
Pokud jde o technickou stránku věcí, nejen že přesně víme, jak moc Kimi může přispět v důležitých časech, jako je tento, když se tak podstatně mění technický rámec, ale také máme informace z první ruky od Jamese Allisona, pokud jde o to, jaké pokroky v této oblasti Fin za poslední dva roky učinil," pokračuje šéf Ferrari.
Montezemolo sice před nedávnem při spekulacích o příchodu Sebastiana Vettela uvedl, že by tým nikdy nechtěl mít "dva kohouty ve stejném kurníku," přesto však vedení italského týmu věří, že dva šampiony zvládne.
Zpětná vazba Kimiho se podle Ferrari zlepšila, jeho chladnější charakter jim nevadí(foto: Scuderia Ferrari)
""Jen bych řekl, že kombinace Fernanda a Kimiho je ta nejlepší, kterou dnes ve Formuli 1 můžete mít, pokud jde o talent, zkušenosti, soutěživého ducha a schopnost posunout auto při vývoji. Pokud jde o tu 'drůbeží' otázku, připomíná to fotbalové fanoušky, kteří se bojí týmu soupeře, protože má tolik silných útočníků, a tak doufají, že budou o balón bojovat navzájem mezi sebou," vysvětluje šéf Ferrari pomoci obligátního fotbalového znázornění.
Všechny, kteří si myslí, že volba Kimiho je nějak proti Alonsově volbě, můžu uklidnit. U Ferrari všichni, že zájmy týmy mají přednost, až pak přicházejí v úvahu ty individuální. Fernando je pro tým klíčový a dlouho bude.
Jsem si jistý, že se z rozhodnutí posílit tým bude radovat jako první, protože je příliš inteligentní na to, aby si neuvědomil, že silnější tým může být pouze výhodou," reaguje Domenicali na nespokojenost, kterou dal Alonso v Monze najevo kvůli výběru jeho nového týmového kolegy (více zde).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.