Podle ředitele závodního týmu Ferrari Stefana Domenicaliho je nyní Kimi Räikkönen lepším pilotem, než když na ně naposledy v letech 2007 - 2009 závodil.
O jeho chladnou povahu či nedostatek technického vůdcovství - což podle Scuderie byly důvody pro jeho vyplacení ze smlouvy před rokem 2010 - si nyní starosti nedělají. Tým byl technickým ředitelem Jamesem Allisonem, jenž během léta také přestoupil z Lotusu, ujištěn, že Räikkönen učinil v technickém ohledu pokrok.
"Pracovali jsme s Kimim tři roky mezi léty 2007 - 2009 a nikdy jsme neměli problém. Jistě, každý má svůj styl a od Fina nemůžete očekávat, že začne vykládat v italštině vtipy či hrát šaška," uvádí Domenicali na webu Ferrari.
"Upřímně si myslím, že kombinace Fernandova výrazného a vášnivého jižanského a vášnivého charakteru a chladný styl, kdybych to tak měl nazvat, někoho jako je Kimi, se může mnoha lidem včetně těch mladších zamlouvat.
Pokud jde o technickou stránku věcí, nejen že přesně víme, jak moc Kimi může přispět v důležitých časech, jako je tento, když se tak podstatně mění technický rámec, ale také máme informace z první ruky od Jamese Allisona, pokud jde o to, jaké pokroky v této oblasti Fin za poslední dva roky učinil," pokračuje šéf Ferrari.
Montezemolo sice před nedávnem při spekulacích o příchodu Sebastiana Vettela uvedl, že by tým nikdy nechtěl mít "dva kohouty ve stejném kurníku," přesto však vedení italského týmu věří, že dva šampiony zvládne.
Zpětná vazba Kimiho se podle Ferrari zlepšila, jeho chladnější charakter jim nevadí(foto: Scuderia Ferrari)
""Jen bych řekl, že kombinace Fernanda a Kimiho je ta nejlepší, kterou dnes ve Formuli 1 můžete mít, pokud jde o talent, zkušenosti, soutěživého ducha a schopnost posunout auto při vývoji. Pokud jde o tu 'drůbeží' otázku, připomíná to fotbalové fanoušky, kteří se bojí týmu soupeře, protože má tolik silných útočníků, a tak doufají, že budou o balón bojovat navzájem mezi sebou," vysvětluje šéf Ferrari pomoci obligátního fotbalového znázornění.
Všechny, kteří si myslí, že volba Kimiho je nějak proti Alonsově volbě, můžu uklidnit. U Ferrari všichni, že zájmy týmy mají přednost, až pak přicházejí v úvahu ty individuální. Fernando je pro tým klíčový a dlouho bude.
Jsem si jistý, že se z rozhodnutí posílit tým bude radovat jako první, protože je příliš inteligentní na to, aby si neuvědomil, že silnější tým může být pouze výhodou," reaguje Domenicali na nespokojenost, kterou dal Alonso v Monze najevo kvůli výběru jeho nového týmového kolegy (více zde).
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.