Šéf Lotusu Eric Boullier stále dělá vše, co je v jeho silách, aby Kimiho Räikkönena udržel, přestože se podle některých zahraničních médií už dohodl s Ferrari.
Kimi se má podle Ferrari rozhodnout do dnešního dne, podle německé RTL již ale smlouva byla podepsána a bude zítra oznámena. Boullier se však snaží sehnat záruky, které Kimi po týmu požadoval. Podle vedení Lotusu šance na to, že u nich Fin zůstane, stále žije.
"Silně doufám, že to týdne budu mít odpovědi na záruky, o které žádal. Z toho bodu se pak můžeme rychle posunout, když dojde na rozhovor o příštím roce a snahu o nalezení úspěšného řešení. Bylo by hezké to uzavřít před Singapurem. Je to realistické. Mělo by to být realistické," uvádí Boullier pro Daily Mail.
Při dotazu na Ferrari ale přiznává, že italský tým je ve hře: "Pokud bude chtít jí k Ferrari, pak k Ferrari půjde, tak to je."
V tom případě by Lotus potřeboval záložní plán, aby za finského jezdce získal kvalitní náhradu. "Máme spoustu plánu, abych byl upřímný. Máme štěstí, že jsme po druhém místě u Ferrari dalším týmem na seznamu, takže si lidé mohou dovolit čekat. Můžeme si tuto luxusní volbu dovolit."
Kimi Räikkönen na startovní roštu v Monze (foto: Lotus F1 Team)
Jeho prioritou je ale udržet Kimiho. "Rozhodnutí spočívá spíše na něm, protože on od nás nabídku má. Víme, že má pár věcí, které mu musíme dodat a dojednat, abychom diskusi uzavřeli. Kimi je ale nyní v pozici, kdy ho nahání většina paddocku, a on se rozhodne. Ví, co od nás dostane, ale neví, co dostane, když tým změní," dodává Boullier.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.