Šéfinženýr Williamsu a z našich stránek dobře známý, Xevi Pujolar, vysvětluje, proč jsou kontroly váhy monopostů po kvalifikaci kvůli pneumatikám Pirelli opravdu otravné.
Jezdci Williamsu, Pastor Maldonado a Valtteri Bottas, nezažili ani v Itálii povedenou kvalifikaci. Mladá dvojice vybojovala pouze 14. a 18. místo. U Williamsu věří, že měli na víc - postup do Q3. "Mezi všemi byly pouze malé rozdíly. Pokud by vše klaplo, pak bychom měli na postup do Q3. Jenže to se nestalo," vrací se ke včerejšímu souboji se stopkami Xevi Pujolar.
Po svém prvním měřeném kole totiž musel Maldonádo na převážení: "Během první jízdy jsme nejeli naplno, protože nám bylo jasné, že by nám to k ničemu nebylo. Doufali jsme v silné druhé kolo." Jenže to kvůli času strávenému u komisařů na převažování nepřišlo.
"Po kvalifikaci jsme mluvili s Charliem a vysvětlili mu, k čemu došlo. Své tvrzení jsme podložili. Uvidíme, co z toho vzejde. V prvním výjezdu jsme jeli s použitými pneumatikami. Snad se nad tím zamyslí, ale jestli dojde k nějaké změně, to Vám neřeknu."
Od doby nástupu Pirelli do F1 jako výhradního dodavatele pneumatik, se práce s pneumatikami během kvalifikace změnila: "Před několika lety to bylo tak, že se na každý výjezd nasazovaly nové pneumatiky. S pneumatikami Pirelli musíte udělat jeden výjezd, ve kterém pneumatiky rozehřejete, ten trvá obvykle více než jedno kolo. Je na to zapotřebí opravdu hodně času. A když pak ještě musíte na váhu, tak nemáte šanci postoupit."
V Monze se Williams bodů nedočkal
V kvalifikacích se ale Williams hodně trápí, to připouští i Xevi: "Během obou dvou posledních závodů jsme si vedli ve třetích trénincích na pneumatikách Prime dobře, ale pak přišla kvalifikace a my jsme měli problém udržet tempo s ostatními. Také pneumatiky Option máme problém dostat do provozní teploty."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.