Šéfinženýr Williamsu a z našich stránek dobře známý, Xevi Pujolar, vysvětluje, proč jsou kontroly váhy monopostů po kvalifikaci kvůli pneumatikám Pirelli opravdu otravné.
Jezdci Williamsu, Pastor Maldonado a Valtteri Bottas, nezažili ani v Itálii povedenou kvalifikaci. Mladá dvojice vybojovala pouze 14. a 18. místo. U Williamsu věří, že měli na víc - postup do Q3. "Mezi všemi byly pouze malé rozdíly. Pokud by vše klaplo, pak bychom měli na postup do Q3. Jenže to se nestalo," vrací se ke včerejšímu souboji se stopkami Xevi Pujolar.
Po svém prvním měřeném kole totiž musel Maldonádo na převážení: "Během první jízdy jsme nejeli naplno, protože nám bylo jasné, že by nám to k ničemu nebylo. Doufali jsme v silné druhé kolo." Jenže to kvůli času strávenému u komisařů na převažování nepřišlo.
"Po kvalifikaci jsme mluvili s Charliem a vysvětlili mu, k čemu došlo. Své tvrzení jsme podložili. Uvidíme, co z toho vzejde. V prvním výjezdu jsme jeli s použitými pneumatikami. Snad se nad tím zamyslí, ale jestli dojde k nějaké změně, to Vám neřeknu."
Od doby nástupu Pirelli do F1 jako výhradního dodavatele pneumatik, se práce s pneumatikami během kvalifikace změnila: "Před několika lety to bylo tak, že se na každý výjezd nasazovaly nové pneumatiky. S pneumatikami Pirelli musíte udělat jeden výjezd, ve kterém pneumatiky rozehřejete, ten trvá obvykle více než jedno kolo. Je na to zapotřebí opravdu hodně času. A když pak ještě musíte na váhu, tak nemáte šanci postoupit."
V Monze se Williams bodů nedočkal
V kvalifikacích se ale Williams hodně trápí, to připouští i Xevi: "Během obou dvou posledních závodů jsme si vedli ve třetích trénincích na pneumatikách Prime dobře, ale pak přišla kvalifikace a my jsme měli problém udržet tempo s ostatními. Také pneumatiky Option máme problém dostat do provozní teploty."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.