MONZA - Který tým předvedl během Velké ceny Itálie nejrychlejší zastávku v boxech a s jakými strategiemi ji jednotliví jezdci absolvovali?
Nejrychlejší zastávka dnes televizní režii unikla - zvládl ji Mercedes ve 26. kole, když Nica Rosberga přezul za 2,5 sekundy. Pod tři sekundy odbavil také ve 13. a v 38. kole Lewise Hamiltona.
Velmi dobře pracovali také u Red Bullu - Marka Webbera přezuli ve 23. kole za 2,7 sekundy a vítězného Sebastiana Vettela krátce předtím ve stejném kole za 2,8 sekundy.
Povedenou výměnu předvedlo i Toro Rosso u Daniela Ricciarda - 2,8 s. Poslední zastávku pod 3 sekundy jsme zaznamenali v 21. kole u McLarenu, kde odbavili Jensona Buttona za 2,9 s.
Pro start volili piloti rychlejší středně-tvrdou směsi, pro začátek na tvrdé se rozhodli pouze Hamilton, Räikkönen a Gutiérrez.
Během velké ceny si většina jezdců vystačila s jedinou zastávkou, dvakrát do boxů zamířil po kolizi v prvním kole Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton kvůli pomalému defektu v prvním stintu a oba vozy Caterhamu.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách absolvoval Räikkönen: 29 kol (54,7 % závodu vypsaného na 53 kol), na tvrdých potvrdil šetrnost Lotusu k pneumatikám jeho týmový kolega Grosjean - na jedné sadě zvládl 33 kol (62,3 %).
Dnes se u pneumatik neobjevovala žádná degradace, což potvrdila většina pilotů nejrychlejšími časy v samotném závěru závodu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.