MONZA - Který tým předvedl během Velké ceny Itálie nejrychlejší zastávku v boxech a s jakými strategiemi ji jednotliví jezdci absolvovali?
Nejrychlejší zastávka dnes televizní režii unikla - zvládl ji Mercedes ve 26. kole, když Nica Rosberga přezul za 2,5 sekundy. Pod tři sekundy odbavil také ve 13. a v 38. kole Lewise Hamiltona.
Velmi dobře pracovali také u Red Bullu - Marka Webbera přezuli ve 23. kole za 2,7 sekundy a vítězného Sebastiana Vettela krátce předtím ve stejném kole za 2,8 sekundy.
Povedenou výměnu předvedlo i Toro Rosso u Daniela Ricciarda - 2,8 s. Poslední zastávku pod 3 sekundy jsme zaznamenali v 21. kole u McLarenu, kde odbavili Jensona Buttona za 2,9 s.
Pro start volili piloti rychlejší středně-tvrdou směsi, pro začátek na tvrdé se rozhodli pouze Hamilton, Räikkönen a Gutiérrez.
Během velké ceny si většina jezdců vystačila s jedinou zastávkou, dvakrát do boxů zamířil po kolizi v prvním kole Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton kvůli pomalému defektu v prvním stintu a oba vozy Caterhamu.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách absolvoval Räikkönen: 29 kol (54,7 % závodu vypsaného na 53 kol), na tvrdých potvrdil šetrnost Lotusu k pneumatikám jeho týmový kolega Grosjean - na jedné sadě zvládl 33 kol (62,3 %).
Dnes se u pneumatik neobjevovala žádná degradace, což potvrdila většina pilotů nejrychlejšími časy v samotném závěru závodu.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.