MONZA - Který tým předvedl během Velké ceny Itálie nejrychlejší zastávku v boxech a s jakými strategiemi ji jednotliví jezdci absolvovali?
Nejrychlejší zastávka dnes televizní režii unikla - zvládl ji Mercedes ve 26. kole, když Nica Rosberga přezul za 2,5 sekundy. Pod tři sekundy odbavil také ve 13. a v 38. kole Lewise Hamiltona.
Velmi dobře pracovali také u Red Bullu - Marka Webbera přezuli ve 23. kole za 2,7 sekundy a vítězného Sebastiana Vettela krátce předtím ve stejném kole za 2,8 sekundy.
Povedenou výměnu předvedlo i Toro Rosso u Daniela Ricciarda - 2,8 s. Poslední zastávku pod 3 sekundy jsme zaznamenali v 21. kole u McLarenu, kde odbavili Jensona Buttona za 2,9 s.
Pro start volili piloti rychlejší středně-tvrdou směsi, pro začátek na tvrdé se rozhodli pouze Hamilton, Räikkönen a Gutiérrez.
Během velké ceny si většina jezdců vystačila s jedinou zastávkou, dvakrát do boxů zamířil po kolizi v prvním kole Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton kvůli pomalému defektu v prvním stintu a oba vozy Caterhamu.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách absolvoval Räikkönen: 29 kol (54,7 % závodu vypsaného na 53 kol), na tvrdých potvrdil šetrnost Lotusu k pneumatikám jeho týmový kolega Grosjean - na jedné sadě zvládl 33 kol (62,3 %).
Dnes se u pneumatik neobjevovala žádná degradace, což potvrdila většina pilotů nejrychlejšími časy v samotném závěru závodu.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.