Na druhém místě skončil Alonso o 0,283 sekundy za Vettelem, třetí byl Webber, čtvrtý Hamilton a pátý Pérez.
Poslední volný trénink se začal za slunečného počasí s příjemnou teplotou vzduchu 28 stupňů Celsia, asfalt měl 35 stupňů Celsia.
Několik jezdců sice vyjelo na okruh, ale po jednom kole zamířili zpět do boxů, včetně Alonsa a Vettela. První měřené kolo má na svém kontě Pic, Van Der Garde se dostává před něho na první místo s časem 1:28,728 min. Dlouho tam nevydržel, střídá ho Pérez s časem 1:26,489 min. Sutil zajel druhý nejrychlejší čas. Po deseti minutách je pořadí: Pérez, Di Resta, Sutil, Pic, Van Der Garde.
Hülkenberg jde na třetí místo, Ricciardo je pátý, na konci je Gutiérrez, který si zkrátil první šikanu, Pérez to zopakoval na druhé šikaně. Na první místo se zařadil Räikkönen, Rosberg je zatím na posledním, třináctém místě. Hamilton mimo tratě, zkrátil si šikanu, ale pokračuje dál.
Toro Rosso s novým lakováním bočnic (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nejrychlejší čas vlastní Räikkönen, za ním jsou Vergne, Gutiérrez, Pérez, Bottas, Grosjean, na posledním místě zatím Hamilton. Po dvaceti minutách se Webber dostává na čtvrté místo. Jeho týmový kolega Vettel se řadí na první místo s časem 1:24,947 min. Vede před Webberem, Räikkönenem, Vergnem a Hamiltonem. Jezdci Ferrari jsou zatím bez času.
Maldonado jde na třetí místo za jezdce Red Bullu. Ve dvacátésedmé minutě tréninku ho střídá Hamilton. Alonsovo první měřené kolo znamená čtvrté místo v pořadí, Massa se zařadil na úplný konec.
Po první polovině je pořadí: Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Maldonado. Massa zrychlil a je na desátém místě. Button je zatím čtvrtý.
Do konce tréninku zbývá dvacetšest minut a Paul Di Resta končí v zatáčce Parabolica mimo tratě v bariéře. Nic se mu nestalo, kráčí po svých, vůz ale nemůže pokračovat v jízdě a odtahuje ho jeřáb. Na trati platí žluté vlajky. Kvůli nim musel zpomalit Alonso poté, co měl rozjeto velmi rychlé kolo.
Alonso na Vettela ztrácí necelé tři desetiny (foto: Scuderia Ferrari)
Sutil také mimo trať, nakonec to ustál a pokračuje dál. Vettel zlepšuje svůj čas, teď vede před Alonsem o čtyři desetiny sekundy. Zbývá dvacet minut, vede Vettel, následují Alonso, Webber, Button, Hamilton, Maldonado, Räikkönen, Vergne, Bottas, Massa.
Grosjean si zkrátil šikanu, Vettel mezitím zvýšil náskok na šest desetin sekundy před Alonsem. Rosberg je stále až na dvacátém místě. Webber zrychlil a je za Vettelem na druhém místě. Patnáct minut před koncem je okruh prázdný, všichni jezdci jsou ve svých boxech.
Nejvyšší maximální rychlost zatím dosáhl jezdec Toro Rosso Daniel Ricciardo - 340,1 km/h.
Hülkenberg je na okruhu, hlásí do boxu problémy se spojkou. Vettel zajel nejrychlejší první sektor, ve druhém je také nejrychlejší, celkový čas zlepšuje o sedm setin sekundy. Jezdci na konci tréninku vyměnili své tvrdé pneumatiky za měkčí.
Rosberg kvůli problémům poslední čtvrtinu nejezdí - Mercedes mu mění převodovku a padá na poslední místo. Vede Vettel, za ním jsou Alonso, Webber, Button, Maldonado, Räikkönen, Ricciardo, Pérez.
Vettel i Alonso zrychlili a vylepšili své časy. Grosjean se projel svými levými pneumatikami po štěrku, pokračuje dál, ale stěžuje si na přilnavost pneumatik. V jedné sekundě je třináct jezdců, poslední volný trénink končí vítězstvím Sebastiana Vettela.
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)
Maximální rychlosti: 1. Ricciardo - 340 km/hod; 2. Vergne - 339; 3. Alonso - 338; 4. Rosberg - 338; 5. Massa - 338; 6. Raikkonen - 337.
Přehled všech časů zde (PDF).
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.