Mladý Brit je nadšený ze svého prvního představení ve Formuli 1
Dnes dopoledne absolvoval třetí pilot týmu Force India James Calado poprvé první volný trénink závodu Formule 1 ve voze Adriana Sutila. Odjel 24 kokruhů, ve svém nejrychlejším byl o půl sekundy pomalejší, než Paul Di Resta a skončil na 17. místě.
„Fantastické, to je jediné slovo, které mě napadá, skutečně. Trochu mi trvalo, než jsme si zvykl. Škoda, že jsem musel hned použít nové pneumatiky. Je to dost rozdíl oproti GP2. Ale vzpomenul jsem si na to, co jsem se naučil v průběhu testování mladých pilotů v Silverstonu. Jsem velmi šťastný, že vše probíhalo tak, jak mělo,“ řekl spokojený James Calado.
„Mnohému jsem se naučil. Byl jsem poslán na okruh, abych se seznámil s přilnavostí pneumatik, s brzdami a různými věcmi, charakteristickými pro Formuli 1. Pak jsem byl nápomocný při přípravě týmu na druhý volný trénink. Je škoda, že pneumatiky byli po mém maximálním úsilí v prvním tréninku nepoužitelné. Doufám, že ještě přijde příležitost jezdit ve volném tréninku, jen zatím nevím, kdy.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.