Mladý Brit je nadšený ze svého prvního představení ve Formuli 1
Dnes dopoledne absolvoval třetí pilot týmu Force India James Calado poprvé první volný trénink závodu Formule 1 ve voze Adriana Sutila. Odjel 24 kokruhů, ve svém nejrychlejším byl o půl sekundy pomalejší, než Paul Di Resta a skončil na 17. místě.
„Fantastické, to je jediné slovo, které mě napadá, skutečně. Trochu mi trvalo, než jsme si zvykl. Škoda, že jsem musel hned použít nové pneumatiky. Je to dost rozdíl oproti GP2. Ale vzpomenul jsem si na to, co jsem se naučil v průběhu testování mladých pilotů v Silverstonu. Jsem velmi šťastný, že vše probíhalo tak, jak mělo,“ řekl spokojený James Calado.
„Mnohému jsem se naučil. Byl jsem poslán na okruh, abych se seznámil s přilnavostí pneumatik, s brzdami a různými věcmi, charakteristickými pro Formuli 1. Pak jsem byl nápomocný při přípravě týmu na druhý volný trénink. Je škoda, že pneumatiky byli po mém maximálním úsilí v prvním tréninku nepoužitelné. Doufám, že ještě přijde příležitost jezdit ve volném tréninku, jen zatím nevím, kdy.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.