Konečně jsme se dočkali, Lotus s prodlouženým rozvorem. Kimi Räikkönen v pátečních trénincích na Monze otestuje modifikované auto. V případě problémů by měl mít tým možnost vůz přestavět zpět na původní specifikaci. Romain Grosjean bude během víkendu používat standardní auto.
Není to letos poprvé, co jde Lotus do závodního víkendu se dvěmi rozdílnými vozy. V Malajsii měl Kimi Räikkönen odlišné přední křídlo a modifikovaná křidélka na voze a to je jen jeden z případů. V Silverstone například mohl Fin těžit z výhod pasivního DRS. Romain Grosjean zatím vždy dostával techniku horší.
I v Monze budou mít oba rozdílná auta. Kimi Räikkönen v trénincích začne s delším rozvorem své formule. Přední náprava se posune dopředu o 10 cm. Dle simulací by prodloužený rozvor měl fungovat.
Inženýr Lotusu Alan Permane věří ve schopnosti Kimiho porovnat výhody tohoto řešení i bez možnosti přímého srovnání. "Kimi má tolik zkušeností, že bezpodmínečně nemusí během jednoho dne jezdit s oběma verzemi."
Pokud by experiment s delším rozvorem nevyšel, tak tým může během noci z pátka na sobotu vůz přestavět do starší specifikace. Ale změna z kratší verze na delší není během víkendu možná. "Vyžadovalo by to až moc času, protože musíme provést změny i na šasi." Náhradní kit pro zavěšení přední nápravy a nový prodloužený nos je v Monze také pouze pro jistotu.
Výhody prodlouženého rozvoru jsou následující: Přemístí se tím více váhy dozadu a uleví to tak přednímu zavěšení. Lotus tak může jet ve předu s větším přítlakem bez toho, aniž by se musel bát o drolení předních gum. To byl doposud jeden z největších problémů speciálu E21 - na přední nápravě spočívala až moc velká váha.
"Když jezdec auto dostane lépe do zatáčky, tak z toho může profitovat i ve střední části zatáčky," vysvětluje Permane. Prodloužený rozvor přináší ještě něco, auto je díky němu stabilnější na brzdách, což je v Monze velkým tématem, protože se jezdí s hodně malým přítlakem.
"Teoreticky bychom z toho měli profitovat, tedy alespoň v to doufají inženýři. A děkují jim také aerodynamici. Mají o deset centimetrů více místa na to, aby uklidnili vzduch mezi předními koly a bočnicemi," dodává.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.