Konečně jsme se dočkali, Lotus s prodlouženým rozvorem. Kimi Räikkönen v pátečních trénincích na Monze otestuje modifikované auto. V případě problémů by měl mít tým možnost vůz přestavět zpět na původní specifikaci. Romain Grosjean bude během víkendu používat standardní auto.
Není to letos poprvé, co jde Lotus do závodního víkendu se dvěmi rozdílnými vozy. V Malajsii měl Kimi Räikkönen odlišné přední křídlo a modifikovaná křidélka na voze a to je jen jeden z případů. V Silverstone například mohl Fin těžit z výhod pasivního DRS. Romain Grosjean zatím vždy dostával techniku horší.
I v Monze budou mít oba rozdílná auta. Kimi Räikkönen v trénincích začne s delším rozvorem své formule. Přední náprava se posune dopředu o 10 cm. Dle simulací by prodloužený rozvor měl fungovat.
Inženýr Lotusu Alan Permane věří ve schopnosti Kimiho porovnat výhody tohoto řešení i bez možnosti přímého srovnání. "Kimi má tolik zkušeností, že bezpodmínečně nemusí během jednoho dne jezdit s oběma verzemi."
Pokud by experiment s delším rozvorem nevyšel, tak tým může během noci z pátka na sobotu vůz přestavět do starší specifikace. Ale změna z kratší verze na delší není během víkendu možná. "Vyžadovalo by to až moc času, protože musíme provést změny i na šasi." Náhradní kit pro zavěšení přední nápravy a nový prodloužený nos je v Monze také pouze pro jistotu.
Výhody prodlouženého rozvoru jsou následující: Přemístí se tím více váhy dozadu a uleví to tak přednímu zavěšení. Lotus tak může jet ve předu s větším přítlakem bez toho, aniž by se musel bát o drolení předních gum. To byl doposud jeden z největších problémů speciálu E21 - na přední nápravě spočívala až moc velká váha.
"Když jezdec auto dostane lépe do zatáčky, tak z toho může profitovat i ve střední části zatáčky," vysvětluje Permane. Prodloužený rozvor přináší ještě něco, auto je díky němu stabilnější na brzdách, což je v Monze velkým tématem, protože se jezdí s hodně malým přítlakem.
"Teoreticky bychom z toho měli profitovat, tedy alespoň v to doufají inženýři. A děkují jim také aerodynamici. Mají o deset centimetrů více místa na to, aby uklidnili vzduch mezi předními koly a bočnicemi," dodává.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.