Konečně jsme se dočkali, Lotus s prodlouženým rozvorem. Kimi Räikkönen v pátečních trénincích na Monze otestuje modifikované auto. V případě problémů by měl mít tým možnost vůz přestavět zpět na původní specifikaci. Romain Grosjean bude během víkendu používat standardní auto.
Není to letos poprvé, co jde Lotus do závodního víkendu se dvěmi rozdílnými vozy. V Malajsii měl Kimi Räikkönen odlišné přední křídlo a modifikovaná křidélka na voze a to je jen jeden z případů. V Silverstone například mohl Fin těžit z výhod pasivního DRS. Romain Grosjean zatím vždy dostával techniku horší.
I v Monze budou mít oba rozdílná auta. Kimi Räikkönen v trénincích začne s delším rozvorem své formule. Přední náprava se posune dopředu o 10 cm. Dle simulací by prodloužený rozvor měl fungovat.
Inženýr Lotusu Alan Permane věří ve schopnosti Kimiho porovnat výhody tohoto řešení i bez možnosti přímého srovnání. "Kimi má tolik zkušeností, že bezpodmínečně nemusí během jednoho dne jezdit s oběma verzemi."
Pokud by experiment s delším rozvorem nevyšel, tak tým může během noci z pátka na sobotu vůz přestavět do starší specifikace. Ale změna z kratší verze na delší není během víkendu možná. "Vyžadovalo by to až moc času, protože musíme provést změny i na šasi." Náhradní kit pro zavěšení přední nápravy a nový prodloužený nos je v Monze také pouze pro jistotu.
Výhody prodlouženého rozvoru jsou následující: Přemístí se tím více váhy dozadu a uleví to tak přednímu zavěšení. Lotus tak může jet ve předu s větším přítlakem bez toho, aniž by se musel bát o drolení předních gum. To byl doposud jeden z největších problémů speciálu E21 - na přední nápravě spočívala až moc velká váha.
"Když jezdec auto dostane lépe do zatáčky, tak z toho může profitovat i ve střední části zatáčky," vysvětluje Permane. Prodloužený rozvor přináší ještě něco, auto je díky němu stabilnější na brzdách, což je v Monze velkým tématem, protože se jezdí s hodně malým přítlakem.
"Teoreticky bychom z toho měli profitovat, tedy alespoň v to doufají inženýři. A děkují jim také aerodynamici. Mají o deset centimetrů více místa na to, aby uklidnili vzduch mezi předními koly a bočnicemi," dodává.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.