Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, že jejich nový vůz RB10 připravovaný pro sezónu 2014 bude oplývat některými netradičními technickými řešeními.
Pro sezónu 2014 jsou připravována nová technická pravidla i pohonné jednotky. Tým z Milton Keynes se již může vzhledem ke svému náskoku v šampionátu soustředit na budoucí monopost. Sebastianovi Vettelovi již někteří připisují čtvrtý titul, předčasně mu k němu gratuloval i Niki Lauda z Mercedesu.
Práce na vývoji letošního vozu RB9 ale ještě neskončili. Red Bull v nich hodlá pokračovat, dokud nebude mít jistý titul: "Našim plánem je plně vyvíjet, dokud nevyhrajeme mistrovství světa," říká Marko v rozhovoru pro Servus TV. Čím dříve si tituly zajistí, tím dříve přesunou veškeré své zdroje k vozu RB10.
"Práce na novém voze probíhají paralelně. Kolem Adriana Neweyho jsou různé technické skupiny, které se věnují již výlučně pouze novému vozu. Je to pro všechny šílené břemeno a výzva, díky Bohu jsou všichni motivováni. Proto si jsme jisti tím, že to zvládneme," pokračuje Marko.
Newey dohlíží na oba projekty. Jako obvykle se snaží vyčerpat limity technických možností vozu připravovaného pro přelomovou sezónu 2014. A již se mu podařilo přijít na některé triky. "Jsem si jistý, že se příští rok objevíme s řešeními, která nejsou běžná. Doufám, že si udržíme svou nadvládu," prozrazuje Marko.
Talentovaný Newey má podle něj problémy pouze s interními termíny: "Adrian Newey je známý tím, že přichází se vším pozdě, je extrémní. To věci vůbec nezjednodušuje. Už jsme to ale po minulých letech naučili zvládat."
Podle Helmuta Marka již Adrian Newey (druhý zleva) dokázal při vývoji příštího vozu RB10 dokázal přijít s některými netradičními technickými finesami (foto: Red Bull Racing)
Red Bull si chtěl dominanci pojistit lepšími motory od Renaultu, než bude dostávat konkurence. Prostřednictvím svého partnera Infiniti měl z nových přeplňovaných šestiválců dostávat více než konkurence, FIA mu však udělala škrt přes rozpočet: všichni zákazníci Renaultu (Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso) mají dostávat stejný balík - výrobce musí poskytovat pouze jednu specifikaci.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.