Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, že jejich nový vůz RB10 připravovaný pro sezónu 2014 bude oplývat některými netradičními technickými řešeními.
Pro sezónu 2014 jsou připravována nová technická pravidla i pohonné jednotky. Tým z Milton Keynes se již může vzhledem ke svému náskoku v šampionátu soustředit na budoucí monopost. Sebastianovi Vettelovi již někteří připisují čtvrtý titul, předčasně mu k němu gratuloval i Niki Lauda z Mercedesu.
Práce na vývoji letošního vozu RB9 ale ještě neskončili. Red Bull v nich hodlá pokračovat, dokud nebude mít jistý titul: "Našim plánem je plně vyvíjet, dokud nevyhrajeme mistrovství světa," říká Marko v rozhovoru pro Servus TV. Čím dříve si tituly zajistí, tím dříve přesunou veškeré své zdroje k vozu RB10.
"Práce na novém voze probíhají paralelně. Kolem Adriana Neweyho jsou různé technické skupiny, které se věnují již výlučně pouze novému vozu. Je to pro všechny šílené břemeno a výzva, díky Bohu jsou všichni motivováni. Proto si jsme jisti tím, že to zvládneme," pokračuje Marko.
Newey dohlíží na oba projekty. Jako obvykle se snaží vyčerpat limity technických možností vozu připravovaného pro přelomovou sezónu 2014. A již se mu podařilo přijít na některé triky. "Jsem si jistý, že se příští rok objevíme s řešeními, která nejsou běžná. Doufám, že si udržíme svou nadvládu," prozrazuje Marko.
Talentovaný Newey má podle něj problémy pouze s interními termíny: "Adrian Newey je známý tím, že přichází se vším pozdě, je extrémní. To věci vůbec nezjednodušuje. Už jsme to ale po minulých letech naučili zvládat."
Podle Helmuta Marka již Adrian Newey (druhý zleva) dokázal při vývoji příštího vozu RB10 dokázal přijít s některými netradičními technickými finesami (foto: Red Bull Racing)
Red Bull si chtěl dominanci pojistit lepšími motory od Renaultu, než bude dostávat konkurence. Prostřednictvím svého partnera Infiniti měl z nových přeplňovaných šestiválců dostávat více než konkurence, FIA mu však udělala škrt přes rozpočet: všichni zákazníci Renaultu (Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso) mají dostávat stejný balík - výrobce musí poskytovat pouze jednu specifikaci.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.