Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, že jejich nový vůz RB10 připravovaný pro sezónu 2014 bude oplývat některými netradičními technickými řešeními.
Pro sezónu 2014 jsou připravována nová technická pravidla i pohonné jednotky. Tým z Milton Keynes se již může vzhledem ke svému náskoku v šampionátu soustředit na budoucí monopost. Sebastianovi Vettelovi již někteří připisují čtvrtý titul, předčasně mu k němu gratuloval i Niki Lauda z Mercedesu.
Práce na vývoji letošního vozu RB9 ale ještě neskončili. Red Bull v nich hodlá pokračovat, dokud nebude mít jistý titul: "Našim plánem je plně vyvíjet, dokud nevyhrajeme mistrovství světa," říká Marko v rozhovoru pro Servus TV. Čím dříve si tituly zajistí, tím dříve přesunou veškeré své zdroje k vozu RB10.
"Práce na novém voze probíhají paralelně. Kolem Adriana Neweyho jsou různé technické skupiny, které se věnují již výlučně pouze novému vozu. Je to pro všechny šílené břemeno a výzva, díky Bohu jsou všichni motivováni. Proto si jsme jisti tím, že to zvládneme," pokračuje Marko.
Newey dohlíží na oba projekty. Jako obvykle se snaží vyčerpat limity technických možností vozu připravovaného pro přelomovou sezónu 2014. A již se mu podařilo přijít na některé triky. "Jsem si jistý, že se příští rok objevíme s řešeními, která nejsou běžná. Doufám, že si udržíme svou nadvládu," prozrazuje Marko.
Talentovaný Newey má podle něj problémy pouze s interními termíny: "Adrian Newey je známý tím, že přichází se vším pozdě, je extrémní. To věci vůbec nezjednodušuje. Už jsme to ale po minulých letech naučili zvládat."
Podle Helmuta Marka již Adrian Newey (druhý zleva) dokázal při vývoji příštího vozu RB10 dokázal přijít s některými netradičními technickými finesami (foto: Red Bull Racing)
Red Bull si chtěl dominanci pojistit lepšími motory od Renaultu, než bude dostávat konkurence. Prostřednictvím svého partnera Infiniti měl z nových přeplňovaných šestiválců dostávat více než konkurence, FIA mu však udělala škrt přes rozpočet: všichni zákazníci Renaultu (Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso) mají dostávat stejný balík - výrobce musí poskytovat pouze jednu specifikaci.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.