Junior Red Bullu Antonio Felix da Costa platí za největšího favorita na zisk kokpitu ve druhé sedačce Toro Rosso pro příští rok. Svůj kokpit pro příští rok by si totiž měl s největší pravděpodobností podržet Jean-Eric Vergne.
Toro Rosso zatím ještě oficiálně žádného jezdce pro sezonu 2014 nepotvrdilo. Ale od včerejška, kdy Red Bull potvrdil 'povýšení' Daniela Ricciarda do hlavního týmu, se zdá být více než jasné, že u Toro Rosso zůstane druhý ze současných jezdců, Jean-Eric Vergne.
Nad druhým kokpitem se zatím stále vznášejí otazníky. Skloňovány jsou především jména Antonio Felix da Costa, Carlos Sainz jun. a Daniil Kwjat. První jmenovaný jakožto průběžně pátý jezdec Světové série Renault je zřejmě v pozici favorita.
To ví i sám 22 letý Portugalec, který chce ve druhé půlce sezony přesvědčit Franze Tosta, šéfa Toro Rosso, o svých kvalitách povedenými výsledky. "Šance zde zcela oficiálně je. Vše teď závisí na mých výsledcích ve Světové sérii," říká Antonio Felix da Costa. Tomu momentálně na vedoucího Kevina Magnussena chybí 68 bodů, do konce zbývá 6 závodů. Podle jeho slov však "vyhlídka na zisk místa u Toro Rosso přístup k závodění nezmění".
"Je to tlak navíc, ale třeba právě takový tlak potřebuji, abych ze sebe dostal to nejlepší. Vím, že získám místo u Toro Rosso, když dobře odjedu zbývající závody. Je jasné, že šéfové týmů chtějí vidět výsledky a ne poslouchat zdůvodňování, proč to nevyšlo," je si velmi dobře vědom situace 22 letý pilot týmu Arden.
Letos při testu mladíků se Antonio Felix da Costa svezl s Red Bullem RB9
"Je na mě, abych vyřešil všechny problémy a zajel odpovídající výsledky," pokračoval pilot. Ten měl i vloni druhou půlku roku silnější, podobný scénář by se mu hodil i letos. Letos zatím Felix vyhrál pouze první závod, který se jel v Monze. Tlak na svoji osobu však odmítá: "Kdybych teď nezvládl tlak, tak jak bych potom měl být schopný bojovat o tituly v F1?"
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.