Junior Red Bullu Antonio Felix da Costa platí za největšího favorita na zisk kokpitu ve druhé sedačce Toro Rosso pro příští rok. Svůj kokpit pro příští rok by si totiž měl s největší pravděpodobností podržet Jean-Eric Vergne.
Toro Rosso zatím ještě oficiálně žádného jezdce pro sezonu 2014 nepotvrdilo. Ale od včerejška, kdy Red Bull potvrdil 'povýšení' Daniela Ricciarda do hlavního týmu, se zdá být více než jasné, že u Toro Rosso zůstane druhý ze současných jezdců, Jean-Eric Vergne.
Nad druhým kokpitem se zatím stále vznášejí otazníky. Skloňovány jsou především jména Antonio Felix da Costa, Carlos Sainz jun. a Daniil Kwjat. První jmenovaný jakožto průběžně pátý jezdec Světové série Renault je zřejmě v pozici favorita.
To ví i sám 22 letý Portugalec, který chce ve druhé půlce sezony přesvědčit Franze Tosta, šéfa Toro Rosso, o svých kvalitách povedenými výsledky. "Šance zde zcela oficiálně je. Vše teď závisí na mých výsledcích ve Světové sérii," říká Antonio Felix da Costa. Tomu momentálně na vedoucího Kevina Magnussena chybí 68 bodů, do konce zbývá 6 závodů. Podle jeho slov však "vyhlídka na zisk místa u Toro Rosso přístup k závodění nezmění".
"Je to tlak navíc, ale třeba právě takový tlak potřebuji, abych ze sebe dostal to nejlepší. Vím, že získám místo u Toro Rosso, když dobře odjedu zbývající závody. Je jasné, že šéfové týmů chtějí vidět výsledky a ne poslouchat zdůvodňování, proč to nevyšlo," je si velmi dobře vědom situace 22 letý pilot týmu Arden.
Letos při testu mladíků se Antonio Felix da Costa svezl s Red Bullem RB9
"Je na mě, abych vyřešil všechny problémy a zajel odpovídající výsledky," pokračoval pilot. Ten měl i vloni druhou půlku roku silnější, podobný scénář by se mu hodil i letos. Letos zatím Felix vyhrál pouze první závod, který se jel v Monze. Tlak na svoji osobu však odmítá: "Kdybych teď nezvládl tlak, tak jak bych potom měl být schopný bojovat o tituly v F1?"
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.