Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze se Kimi Räikkönen při jednání o prodloužení smlouvy zajímá spíše o konkurenceschopné auto se silným motorem, než o velký balík peněz.
Ačkoliv se často hovoří o finančních potížích Lotusu poté, co zatím stále nebyla uzavřena smlouva s novým investorem Infinity Racing (neplést se společností Infiniti sponzorující Red Bull), tak Lopez uvedl, že se Kimi zajímá spíše o výkonnostní hlediska.
Pro příští rok jsou v plánu velké změny týkající se aerodynamiky, monoposty budou pohánět také nové V6 1,6litrové turbomotory. Finský jezdec proto chce, aby měl Lotus blíže k Renaultu, který mu bude poskytovat své pohonné jednotky.
"Věci se posunují. Před dvěma měsíci jsem řekl, že pokud od nás bude dostávat to, co chce - což jsou naše technické záruky pro příští rok, pokud jde o úzkou spolupráci s Renaultem, pak je vysoká šance, že zůstane," uvádí dnes Lopez pro Autosport.
Räikkönen otevřeně přiznal, že Lotus měl v minulosti problémy s vyplácením jeho prémií, Lopez však tvrdí, že na tom případné prodloužení spolupráce nepadá: "Není to problémem. Myslím, že má určité výjimečné věci spojené s body, toť vše."
Podle majitele Lotusu jde při jednání s Räikkönen spíše o výkonnostní než o peněžní hlediska(foto: Lotus F1 Team)
"Momentálně je pro něj důležité hlavně ujištění, že příští rok budeme špičkovým týmem, protože dochází k velké změně technických specifikací. Nechce, abychom byli pouze zákaznickým týmem. Diskutujeme o tom, jak být blíže Renaultu v jakékoliv oblasti. Proto smlouva na motory ještě nebyla podepsána," dodává majitel Lotusu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.