SPA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STRATEGIÍ; Jak si vedly dnes týmy v boxech, kdo měl nejrychlejší zastávku a s jakými strategiemi odjeli jednotliví piloti Velkou cenu Belgie?
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedli u Ferrari a u McLarenu - shodně za 2,5 sekundy. Pouze tolik potřebovali mechanici těchto dvou týmů k odbavení Fernanda Alonsa ve 28. kole a Jensona Buttona v kole 17. Ferrari bylo rychlejší, pokud jde o průměr obou zastávek - v případě Španěla činil 2,57 s, u pilota McLarenu 2,92 s.
Druhá zastávka Buttona se týmu z Wokingu povedla podstatně hůře, trvala 3,3 sekundy. Velmi dobrý výkon však předvedl v případě Péreze, jenž si poprvé odpykal penalizaci za vytlačení Romaina Grosjeana. Jediné přezutí zvládl za 2,6 s.
V průměru zastávek se pod tři sekundy dostalo Ferrari i u Felipeho Massy (2,78 s), Red Bull v případě vítěze závodu Sebastiana Vettela (2,81 s) a neobvykle i Sauber, který Estebana Gutiérreze odbavoval průměrně za 2,77 s.
Závod zvládli pouze s jedním přezutím odjet Grosjean a Pérez - Mexičan se v boxech ale ukázal i při výše zmíněném trestném průjezdu boxy. Zbytek pilotů stavěl dvakrát, kvůli penalizacím do boxů třikrát zamířili Gutiérrez, Chilton a Maldonado.
Vzhledem ke včerejší mokré kvalifikaci si piloti mohli pro start závodu libovolně vybrat ze dvou nabízených směsí: drtivá většina sáhla po středně-tvrdých pneumatikách, výjimkou byli pouze piloti Marussie, Gutiérrez a Ricciardo.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách předvedl Grosjean - 22 kol, přesně polovinu z délky závodu. Na tvrdých vydržel nejdéle Pérez - 26 kol (59,1 % závodu).
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.