SPA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STRATEGIÍ; Jak si vedly dnes týmy v boxech, kdo měl nejrychlejší zastávku a s jakými strategiemi odjeli jednotliví piloti Velkou cenu Belgie?
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedli u Ferrari a u McLarenu - shodně za 2,5 sekundy. Pouze tolik potřebovali mechanici těchto dvou týmů k odbavení Fernanda Alonsa ve 28. kole a Jensona Buttona v kole 17. Ferrari bylo rychlejší, pokud jde o průměr obou zastávek - v případě Španěla činil 2,57 s, u pilota McLarenu 2,92 s.
Druhá zastávka Buttona se týmu z Wokingu povedla podstatně hůře, trvala 3,3 sekundy. Velmi dobrý výkon však předvedl v případě Péreze, jenž si poprvé odpykal penalizaci za vytlačení Romaina Grosjeana. Jediné přezutí zvládl za 2,6 s.
V průměru zastávek se pod tři sekundy dostalo Ferrari i u Felipeho Massy (2,78 s), Red Bull v případě vítěze závodu Sebastiana Vettela (2,81 s) a neobvykle i Sauber, který Estebana Gutiérreze odbavoval průměrně za 2,77 s.
Závod zvládli pouze s jedním přezutím odjet Grosjean a Pérez - Mexičan se v boxech ale ukázal i při výše zmíněném trestném průjezdu boxy. Zbytek pilotů stavěl dvakrát, kvůli penalizacím do boxů třikrát zamířili Gutiérrez, Chilton a Maldonado.
Vzhledem ke včerejší mokré kvalifikaci si piloti mohli pro start závodu libovolně vybrat ze dvou nabízených směsí: drtivá většina sáhla po středně-tvrdých pneumatikách, výjimkou byli pouze piloti Marussie, Gutiérrez a Ricciardo.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách předvedl Grosjean - 22 kol, přesně polovinu z délky závodu. Na tvrdých vydržel nejdéle Pérez - 26 kol (59,1 % závodu).
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.