BELGIE-Spa ; 2.trénink - Red Bully pohodlně obsadily první dvě místa. Pro Sebastiana Vettela však skončil trénink předčasně kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
První trénink nám moc jasnou představu o tom, jak si kdo po letní pauze stojí, nedal. Před druhým tréninkem však nad Ardenami svítí sluníčko. Teplota vystoupala na 21°C, trať má 28°C.
Jako první hned po rozsvícení zeleného světla na trať míří Sauber následován dalšími vozy. Lotus během tohoto tréninku zatím nenasadil svůj pasivní DRS systém!
Gutiérrez zajíždí první měřené kolo druhého tréninku (1:52,954s). Brzy jej však překonává Ricciardo a další vozy - po osmi minutách na čele obě Ferrari v pořadí Alonso, Massa. McLaren zkouší nové zadní křídlo.
Do čela se dostává Mark Webber (o 0,320s), který se o první místo přetahuje s Ferrari. Brzy je však překonává Sebastian Vettel, který jako první stahuje čas pod 1,51s. Teplota tratě stoupla na 35°C. První na středně-tvrdé sadě pneumatik vyjíždí Ricciardo (s časem 1:51,447s), následuje ho Grosjean. A pomalu se přidávají i další piloti (Webber, Bianchi).
Red Bull zatím vypadá na trati velmi dobře. Adrian Newey, který před chvílí pozoroval zadní křídlo Red Bullu Sebastiana Vettela může být zatím spokojen. Webber zajíždí nejrychlejší první sektor a na konci kola je prvním, kdo zajel čas pod 1:50s, je o 1,165s rychlejší než jeho týmový kolega z Německa.
Na čele tedy po půl hodině Red Bull (Webber, Vettel) následován Ferrari (Massa, Alonso).Felipe Massa si rádiem stěžuje, že se všude potýká s přetáčivostí. Vettel zatím překonal čas svého týmového kolegy.
Romain Grosjean zajíždí třetí nejrychlejší čas - 1:50,149s následován svým týmovým kolegou Räikkönenem. Páté místo patří Rosbergovi, za ním obě Ferrari, které však ještě nenasadilo střední sadu pneumatik. Red Bully zatím jediné vozy s časem pod 1:50s. Oba jejich vozy zkoušejí jiný program - mají různá zadní křídla.
Zbývá něco přes půl hodiny a piloti začínají simulaci závodu s plnou nádrží. Webber zajíždí o více než 6s pomalejší čas než jeho nejrychlejší (nyní na tvrdé sadě). Alonso zatím čeká v garáži. Hamilton si stěžuje na nastavení vozu.
Pořadí po hodině: Vettel, Webber, Grosjean, Massa, Vergne, Räikkönen, Pérez.
Fernando Alonso vyráží na trať na středně tvrdé sadě pneumatik a jezdí za McLarenem Jensona Buttona. Zatím svůj čas nezlepšil a je 14. Trénink zřejmě kvůli technickému problému s volantem skončil pro Maxe Chiltona. Mechanici pracují na jeho voze.
Vettel má defekt pravé zadní pneumatiky! Pomalý defekt v jedenáctém kole jeho dlouhého stintu na střední sadě pneumatik předčasně ukončil jeho trénink.
Giedo Van der Garde opřel svůj Caterham o bariéry v zatáčce č.15! Další, pro koho trénink končí předčasně. Jeho vůz je hodně poškozen a mechanicky čeká spousta práce. Alonso se zařadil na sedmé místo hned za Kimiho Räikkönena, který poté ale ještě zlepšil svůj čas. Red Bull však nikdo nepřekonal.
Aktualizace:
V posledních kolech utrpěl defekt také Fernando Alonso. Pirelli později oznámilo, že za obě situace mohly nečistoty na trati.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.