BELGIE-Spa ; 2.trénink - Red Bully pohodlně obsadily první dvě místa. Pro Sebastiana Vettela však skončil trénink předčasně kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
První trénink nám moc jasnou představu o tom, jak si kdo po letní pauze stojí, nedal. Před druhým tréninkem však nad Ardenami svítí sluníčko. Teplota vystoupala na 21°C, trať má 28°C.
Jako první hned po rozsvícení zeleného světla na trať míří Sauber následován dalšími vozy. Lotus během tohoto tréninku zatím nenasadil svůj pasivní DRS systém!
Gutiérrez zajíždí první měřené kolo druhého tréninku (1:52,954s). Brzy jej však překonává Ricciardo a další vozy - po osmi minutách na čele obě Ferrari v pořadí Alonso, Massa. McLaren zkouší nové zadní křídlo.
Do čela se dostává Mark Webber (o 0,320s), který se o první místo přetahuje s Ferrari. Brzy je však překonává Sebastian Vettel, který jako první stahuje čas pod 1,51s. Teplota tratě stoupla na 35°C. První na středně-tvrdé sadě pneumatik vyjíždí Ricciardo (s časem 1:51,447s), následuje ho Grosjean. A pomalu se přidávají i další piloti (Webber, Bianchi).
Red Bull zatím vypadá na trati velmi dobře. Adrian Newey, který před chvílí pozoroval zadní křídlo Red Bullu Sebastiana Vettela může být zatím spokojen. Webber zajíždí nejrychlejší první sektor a na konci kola je prvním, kdo zajel čas pod 1:50s, je o 1,165s rychlejší než jeho týmový kolega z Německa.
Na čele tedy po půl hodině Red Bull (Webber, Vettel) následován Ferrari (Massa, Alonso).Felipe Massa si rádiem stěžuje, že se všude potýká s přetáčivostí. Vettel zatím překonal čas svého týmového kolegy.
Romain Grosjean zajíždí třetí nejrychlejší čas - 1:50,149s následován svým týmovým kolegou Räikkönenem. Páté místo patří Rosbergovi, za ním obě Ferrari, které však ještě nenasadilo střední sadu pneumatik. Red Bully zatím jediné vozy s časem pod 1:50s. Oba jejich vozy zkoušejí jiný program - mají různá zadní křídla.
Zbývá něco přes půl hodiny a piloti začínají simulaci závodu s plnou nádrží. Webber zajíždí o více než 6s pomalejší čas než jeho nejrychlejší (nyní na tvrdé sadě). Alonso zatím čeká v garáži. Hamilton si stěžuje na nastavení vozu.
Pořadí po hodině: Vettel, Webber, Grosjean, Massa, Vergne, Räikkönen, Pérez.
Fernando Alonso vyráží na trať na středně tvrdé sadě pneumatik a jezdí za McLarenem Jensona Buttona. Zatím svůj čas nezlepšil a je 14. Trénink zřejmě kvůli technickému problému s volantem skončil pro Maxe Chiltona. Mechanici pracují na jeho voze.
Vettel má defekt pravé zadní pneumatiky! Pomalý defekt v jedenáctém kole jeho dlouhého stintu na střední sadě pneumatik předčasně ukončil jeho trénink.
Giedo Van der Garde opřel svůj Caterham o bariéry v zatáčce č.15! Další, pro koho trénink končí předčasně. Jeho vůz je hodně poškozen a mechanicky čeká spousta práce. Alonso se zařadil na sedmé místo hned za Kimiho Räikkönena, který poté ale ještě zlepšil svůj čas. Red Bull však nikdo nepřekonal.
Aktualizace:
V posledních kolech utrpěl defekt také Fernando Alonso. Pirelli později oznámilo, že za obě situace mohly nečistoty na trati.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.