GP BELGIE, Spa - Nestálé a proměnlivé podmínky na trati ovlivnily první trénink na Velkou cenu Belgie. Počasí typické pro Spa. Nejlepší čas zajel Fernando Alonso. Druhé a třetí místo obsadily vozy Force Indie v pořadí Paul Di Resta, Adrian Sutil.
Po letní pauze piloty i týmy přivítalo typické Spa - po včerejším slunečném dni se ochladilo, chvíli i pršelo a trať je mokrá. Teplota vzduchu i trati je 16°C.
Na konci boxové uličky se rozsvítila zelená a první se na trať vydává Räikkönen a to na přechodných pneumatikách. Následují jej další vozy, které vyjíždějí do instalačního kola. Po sedmi minutách je dokončili všichni piloti a zajeli do boxů - trať tak zůstává opuštěná.
Hlavním tématem v Belgii je jezdecké složení týmů v příštím roce. Kdo bude týmovým kolegou Sebastiana Vettela? Za koho bude jezdit Kimi Räikkönen? Zůstane Fernando Alonso ve Ferrari? Jaká bude budoucnost Nica Hülkenberga? Nikdo však zatím nedal jasnou odpověď.
Po patnácti minutách je na trati pouze Bianchi, Button a Chilton, všichni na přechodných pneumatikách. První měřený čas zajíždí Jules Bianchi a má hodnotu 2:07,578s. Čas Jensona Buttona je o 7,068s pomalejší. Valtteri Bottas vyjel mimo trať v Les Combes a má potíže i v Bus Stop šikaně - vrací se do boxů.
Očekává se další déšť. Button upozorňuje rádiem své mechaniky, že pokud bude pokračovat v jízdě, zničí si zadní pneumatiky. Problémem jsou odlišné podmínky na trati.
Oba vozy Lotusu mají k dispozici pasivní DRS systém, který by jim obzvlášť na tomto okruhu měl pomoci. Räikkönen zajíždí druhý nejrychlejší čas - 2:04,028s. V poslední šikaně zablokoval kolo a není jediným pilotem, kterého mokrá poslední začátka nachytala. Včera se finský pilot neukázal v paddocku během rozhovorů s médii a dle oficiálních informací se necítil dobře.
Po půl hodině na čele oba McLareny v pořadí Button, Pérez. Zatím měřené kolo zajelo pouze sedm pilotů.
Prvním pilotem na hladkých pneumatikách a to na tvrdé sadě je Mark Webber a zajíždí čas 2:10,191s. Nejpilnějšími piloty jsou zatím Grosjean a Gutiérrez - oba zajeli 9 kol. Na tvrdé sadě vyráží také Vettel, Button a Bottas. U Lotusu pokračují ve snaze správně nastavit jejich pasivní DRS systém zatímco trať pomalu, ale jistě osychá.
Zbývá 35 minut do konce a nejrychlejší čas s hodnotou 2:00,439s zajíždí Pérez. Trať však ještě stále není úplně suchá, jak se na hladkých pneumatikách přesvědčil Vettel či Bottas. Časy se však stále zrychlují. Button se vrací na první místo a stále se zlepšuje (1:57,337s). Včera se Brit nechal slyšet, že cílem zde ve Spa je pódium, což je dle jeho slov těžký úkol. Za pár minut je hlášen déšť a trať se proto zaplnila.
Do čela se dostává Pérez, druhý Alonso, který zajel skvělý střední sektor a v dalším kole zajíždí nejrychlejší čas, ale Pérez jej hned vzápětí překonává. Na druhém místě Rosberg.
Kimi Räikkönen po drobném technickém problému na voze, který mechanici opravili zůstává stále v garáži. Oba Lotusy 23 minut před koncem okupují poslední dvě příčky.
Do čela se dostává Di Resta - 1:55,224s. Jeho týmový kolega Sutil se dostal na druhé místo. To však platí jen chvíli, čas si zlepšuje i Alonso (1:55,198s), který se ujímá vedení. Začalo drobně pršet.
Na trať také vyráží Räikkönen, který se zlepšuje, ale stačí to pouze na předposlední místo, když odsunul svého týmového kolegu. A v dalším kole zajíždí zpět do boxů. Na čele Alonso, Di Resta a Sutil. Trať se vyprázdnila - začalo totiž pršet.
Na trať vyráží Vergne, po chvíli jej následuje Van Der Garde či Bottas. Pro mnohé piloty však již trénink končí. Na čele se už vzhledem k počasí nic nemění.
Pořadí:
1. Fernando Alonso / Ferrari - 1:55,197s / 11kol
2. Paul Di Resta / Force India - + 0,026s /10 kol
3. Adrian Sutil / Force India - + 0,175s / 11 kol
4. Sergio Pérez / McLaren - + 0,320s / 14 kol
5. Nico Rosberg / Mercedes - + 0,416s / 10 kol
6. Sebastian Vettel / Red Bull - + 0,438 / 14 kol
7. Esteban Gutiérrez / Sauber - + 0,756s / 18 kol
8. Nico Hülkenberg / Sauber - + 0,912s / 11 kol
9. Daniel Ricciardo / Toro Rosso - + 1,572s / 14 kol
10. Valtteri Bottas / Williams - + 1,660s / 18 kol
11. Felipe Massa / Ferrari - + 1,665s / 10 kol
12. Pastor Maldonado / Williams - + 1,883s / 14 kol
13. Jean-Eric Vergne / Toro Rosso - + 1,886s / 17 kol
14. Jenson Button / McLaren - + 2,083s / 14 kol
15. Lewis Hamilton / Mercedes - + 2,160s / 10 kol
16. Heikki Kovalainen / Caterham - + 2,623s / 16 kol
17. Giedo Van Der Garde / Caterham - + 2,689s / 16 kol
18. Max Chilton / Marussia - + 3,402s / 14 kol
19. Mark Webber / Red Bull - + 3,731s / 12 kol
20. Jules Bianchi / Marussia - + 4,011s / 12 kol
21. Kimi Räikkönen / Lotus - + 4,243s / 11 kol
22. Romain Grosjean / Lotus - + 7,978s / 15 kol
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.