V prvním tréninku nejrychlejší Alonso následován oběma vozy Force Indie

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
Jana Šrámková 23. srpna 2013 11:35
Sdílej:

GP BELGIE, Spa - Nestálé a proměnlivé podmínky na trati ovlivnily první trénink na Velkou cenu Belgie. Počasí typické pro Spa. Nejlepší čas zajel Fernando Alonso. Druhé a třetí místo obsadily vozy Force Indie v pořadí Paul Di Resta, Adrian Sutil.

Po letní pauze piloty i týmy přivítalo typické Spa - po včerejším slunečném dni se ochladilo, chvíli i pršelo a trať je mokrá. Teplota vzduchu i trati je 16°C.

Na konci boxové uličky se rozsvítila zelená a první se na trať vydává Räikkönen a to na přechodných pneumatikách. Následují jej další vozy, které vyjíždějí do instalačního kola. Po sedmi minutách je dokončili všichni piloti a zajeli do boxů - trať tak zůstává opuštěná.

Hlavním tématem v Belgii je jezdecké složení týmů v příštím roce. Kdo bude týmovým kolegou Sebastiana Vettela? Za koho bude jezdit Kimi Räikkönen? Zůstane Fernando Alonso ve Ferrari? Jaká bude budoucnost Nica Hülkenberga? Nikdo však zatím nedal jasnou odpověď.

Po patnácti minutách je na trati pouze Bianchi, Button a Chilton, všichni na přechodných pneumatikách. První měřený čas zajíždí Jules Bianchi a má hodnotu 2:07,578s. Čas Jensona Buttona je o 7,068s pomalejší. Valtteri Bottas vyjel mimo trať v Les Combes a má potíže i v Bus Stop šikaně - vrací se do boxů. 

Očekává se další déšť. Button upozorňuje rádiem své mechaniky, že pokud bude pokračovat v jízdě, zničí si zadní pneumatiky. Problémem jsou odlišné podmínky na trati.

Oba vozy Lotusu mají k dispozici pasivní DRS systém, který by jim obzvlášť na tomto okruhu měl pomoci. Räikkönen zajíždí druhý nejrychlejší čas - 2:04,028s. V poslední šikaně zablokoval kolo a není jediným pilotem, kterého mokrá poslední začátka nachytala. Včera se finský pilot neukázal v paddocku během rozhovorů s médii a dle oficiálních informací se necítil dobře.

Po půl hodině na čele oba McLareny v pořadí Button, Pérez. Zatím měřené kolo zajelo pouze sedm pilotů.

Prvním pilotem na hladkých pneumatikách a to na tvrdé sadě je Mark Webber a zajíždí čas 2:10,191s. Nejpilnějšími piloty jsou zatím Grosjean a Gutiérrez - oba zajeli 9 kol. Na tvrdé sadě vyráží také Vettel, Button a Bottas. U Lotusu pokračují ve snaze správně nastavit jejich pasivní DRS systém zatímco trať pomalu, ale jistě osychá.

Zbývá 35 minut do konce a nejrychlejší čas s hodnotou 2:00,439s zajíždí Pérez. Trať však ještě stále není úplně suchá, jak se na hladkých pneumatikách přesvědčil Vettel či Bottas. Časy se však stále zrychlují. Button se vrací na první místo a stále se zlepšuje (1:57,337s). Včera se Brit nechal slyšet, že cílem zde ve Spa je pódium, což je dle jeho slov těžký úkol. Za pár minut je hlášen déšť a trať se proto zaplnila.

Do čela se dostává Pérez, druhý Alonso, který zajel skvělý střední sektor a v dalším kole zajíždí nejrychlejší čas, ale Pérez jej hned vzápětí překonává. Na druhém místě Rosberg. 

Kimi Räikkönen po drobném technickém problému na voze, který mechanici opravili zůstává stále v garáži. Oba Lotusy 23 minut před koncem okupují poslední dvě příčky.

Do čela se dostává Di Resta - 1:55,224s. Jeho týmový kolega Sutil se dostal na druhé místo. To však platí jen chvíli, čas si zlepšuje i Alonso (1:55,198s), který se ujímá vedení. Začalo drobně pršet.

Na trať také vyráží Räikkönen, který se zlepšuje, ale stačí to pouze na předposlední místo, když odsunul svého týmového kolegu. A v dalším kole zajíždí zpět do boxů. Na čele Alonso, Di Resta a Sutil. Trať se vyprázdnila - začalo totiž pršet.

Na trať vyráží Vergne, po chvíli jej následuje Van Der Garde či Bottas. Pro mnohé piloty však již trénink končí. Na čele se už vzhledem k počasí nic nemění.

 

Pořadí:

1. Fernando Alonso / Ferrari - 1:55,197s / 11kol

2. Paul Di Resta / Force India - + 0,026s /10 kol

3. Adrian Sutil / Force India - + 0,175s / 11 kol

4. Sergio Pérez / McLaren - + 0,320s / 14 kol

5. Nico Rosberg / Mercedes - + 0,416s / 10 kol

6. Sebastian Vettel / Red Bull - + 0,438 / 14 kol

7. Esteban Gutiérrez / Sauber - + 0,756s / 18 kol

8. Nico Hülkenberg / Sauber - + 0,912s / 11 kol

9. Daniel Ricciardo / Toro Rosso - + 1,572s / 14 kol

10. Valtteri Bottas / Williams - + 1,660s / 18 kol

11. Felipe Massa / Ferrari - + 1,665s / 10 kol

12. Pastor Maldonado / Williams - + 1,883s / 14 kol

13. Jean-Eric Vergne / Toro Rosso - + 1,886s / 17 kol

14. Jenson Button / McLaren - + 2,083s / 14 kol

15. Lewis Hamilton / Mercedes - + 2,160s / 10 kol

16. Heikki Kovalainen / Caterham - + 2,623s / 16 kol

17. Giedo Van Der Garde / Caterham - + 2,689s / 16 kol

18. Max Chilton / Marussia - + 3,402s / 14 kol

19. Mark Webber / Red Bull - + 3,731s / 12 kol

20. Jules Bianchi / Marussia - + 4,011s / 12 kol

21. Kimi Räikkönen / Lotus - + 4,243s / 11 kol

22. Romain Grosjean / Lotus - + 7,978s / 15 kol

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.