Lotus nemá podle bývalého jezdce a současného komentátora televize Sky Martina Brundla situaci ve svých rukou: Kimi Räikkönen chce odejít, jinak by tak usilovně nezkoumal situaci u ostatních týmů.
Přeci jen Red Bullem?Manažer finského jezdce Steve Robertson uvedl, že jednání z Red Bullem před časem zkrachovala, podle Brundla však může jít jen o fígl, jak svému klientovi vyjednat výhodnější smlouvu.
Red Bull stále nepotvrdil Daniela Ricciarda jako svého jezdce a Helmut Marko uvedl, že se "vyjádří, až přijde čas - a to rozhodně nebude ve Spa." Je tedy možné, že v Belgii budou chtít ještě jednat o Räikkönenovi, o jehož služby měl Dietrich Mateschitz velký zájem.
"Myslím, že se kolem toho hodně blafuje a že si budeme muset počkat na to, co týmy udělají. Nějaká jednání rozhodně probíhají a Kimi může Lotus opustit," popisuje Brundle pro Sky Sports.
"Kimi chce z Lotusu pryč""Z mého pohledu existují čtyři piloti, které byste měli ve svém pořadí úplně nahoře: do tohoto seznam se nyní přidal k Lewisovi Hamiltonovi, Fernandovi Alonsovi a Sebastianovi Vettelovi Räikkönen. Pokud dostanete dva z nich do stejného týmu, bude úžasně konkurenceschopný," pokračuje bývalý britský pilot.
"Bude to ale s dvěma býky ve stejném výběhu dobře fungovat? S velkým zájmem si tedy počkáme na to, kdo si může dovolit dát dohromady dva takové piloty do stejného týmu a kdo ustojí tlak tohoto kroku.
Chce Räikkönen opravdu opustit Lotus? Tohle musíte předpokládat vzhledem tomu, jak sonduje okolí," vysvětluje Brundle navzdory tomu, že manažer Kimi při jednáních s týmy tvrdí něco jiného.
Kimi Räikkönen momentálně jedná o budoucí sezóně s vícero týmy (foto: Lotus F1 Team)
"Zůstane, pokud mu Lotus zaručí, že auto bude mít na titul""Lotus drží klíče k Räikkönenově budoucnosti. Pokud mu tým dokáže poskytnout odpovědi, které hledá a které ho ujistí, že bude mít auto na vítězství a titul, pak zůstane," uvedl včera pro Autosport Robertson.
Který tým však může zaručit, že získá titul - obzvlášť v roce, kdy dojde k tolika velkým změnám?
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.