Lotus nemá podle bývalého jezdce a současného komentátora televize Sky Martina Brundla situaci ve svých rukou: Kimi Räikkönen chce odejít, jinak by tak usilovně nezkoumal situaci u ostatních týmů.
Přeci jen Red Bullem?Manažer finského jezdce Steve Robertson uvedl, že jednání z Red Bullem před časem zkrachovala, podle Brundla však může jít jen o fígl, jak svému klientovi vyjednat výhodnější smlouvu.
Red Bull stále nepotvrdil Daniela Ricciarda jako svého jezdce a Helmut Marko uvedl, že se "vyjádří, až přijde čas - a to rozhodně nebude ve Spa." Je tedy možné, že v Belgii budou chtít ještě jednat o Räikkönenovi, o jehož služby měl Dietrich Mateschitz velký zájem.
"Myslím, že se kolem toho hodně blafuje a že si budeme muset počkat na to, co týmy udělají. Nějaká jednání rozhodně probíhají a Kimi může Lotus opustit," popisuje Brundle pro Sky Sports.
"Kimi chce z Lotusu pryč""Z mého pohledu existují čtyři piloti, které byste měli ve svém pořadí úplně nahoře: do tohoto seznam se nyní přidal k Lewisovi Hamiltonovi, Fernandovi Alonsovi a Sebastianovi Vettelovi Räikkönen. Pokud dostanete dva z nich do stejného týmu, bude úžasně konkurenceschopný," pokračuje bývalý britský pilot.
"Bude to ale s dvěma býky ve stejném výběhu dobře fungovat? S velkým zájmem si tedy počkáme na to, kdo si může dovolit dát dohromady dva takové piloty do stejného týmu a kdo ustojí tlak tohoto kroku.
Chce Räikkönen opravdu opustit Lotus? Tohle musíte předpokládat vzhledem tomu, jak sonduje okolí," vysvětluje Brundle navzdory tomu, že manažer Kimi při jednáních s týmy tvrdí něco jiného.
Kimi Räikkönen momentálně jedná o budoucí sezóně s vícero týmy (foto: Lotus F1 Team)
"Zůstane, pokud mu Lotus zaručí, že auto bude mít na titul""Lotus drží klíče k Räikkönenově budoucnosti. Pokud mu tým dokáže poskytnout odpovědi, které hledá a které ho ujistí, že bude mít auto na vítězství a titul, pak zůstane," uvedl včera pro Autosport Robertson.
Který tým však může zaručit, že získá titul - obzvlášť v roce, kdy dojde k tolika velkým změnám?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.