Tým má dle Claire Williamsové pro příští přelomovou sezónu Formule 1 zdravý rozpočet, přesto omezování nákladů bude i nadále podporovat.
Zatímco se mnoho týmů s financemi trápí, Williams je pro příští rok zajištěný. Sezóna 2014 přitom bude velmi náročná, protože vozy budou poháněny novými motory, které podstatně zvýší nároky na rozpočty všech stájí - vývoj pohonných jednotek s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) budou zákazníci muset zaplatit.
"Naše finance jsou pro všechny přístupné. Máme zdravý rozpočet a po obchodní stránce odvádíme dobrou práci, abychom zajistili, že příští rok budeme v co nejkonkurenceschopnější pozici," tvrdí zástupkyně šéfa týmu Claire Williamsová.
Akcie týmu jsou zaknihované na Frankfurtské burze s cennými papíry, jejich cenový vývoj proto může kdokoliv volně sledovat. To, že je dle dcery Franka Williamse tým ve zdravé situaci ale neznamená, že by Formule 1 měla opustit snahy o snižování nákladů.
"Williams vždy vítal kontroly nad utrácením od doby, kdy byly v roce 2009 zavedeny. Pro sport jsou velmi důležité. Jsme nezávislým týmem, takže si nemůžeme dovolit pozorovat zvyšování nákladů, když už dochází k takovým rozdílům v rozpočtech. Musíme zajistit, abychom všichni mohli soutěžit vyrovnaněji," dodává Williamsová.
Hodně peněz Williamsu přinesl z Venezuely Pastor Maldonado (foto: Williams F1 Team)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.