Šéf Lotusu Eric Boullier potvrzuje svůj zájem o služby Kimiho Räikkönena v příští sezóně. Pokusí se jej udržet, ale ne za jakýchkoliv podmínek.
Finský pilot byl jedním z kandidátů na volnou sedačku u Red Bullu po odchodu Marka Webbera. Jeho manažer ale včera potvrdil, že jednání s rakouským týmem již před nějakou dobou zkrachovala. Dodává ale, že ještě mají další možnosti - a spekuluje se například o návratu k Ferrari (více zde).
Lotus se s ním ale rozejít nechce. "Ještě jsme příběh s Kimim nezakončili, chceme tedy pokračovat. Kimi je pro tým dobrou postavou. Samozřejmě je velmi dobrým jezdcem a všichni vědí, jak moc," uvádí šéf Lotusu pro Autosport.
Pochvaluje si nejen jeho jezdecké kvality, ale rovněž to, jak dokáže pozvednout morálku v týmu. "Také nám pomáhá v uvědomování sama sebe, aby nás dostal na místo, kde chceme být. Myslím, že do týmu přirozeně zapadá a tým přirozeně zapadá kolem něj.
Abych byl upřímný, chtěl bych jej udržet, ale za správných podmínek. Pokud si ho nebudeme moci kvůli financím dovolit, pak jej chtít nebudu, protože by to bylo nepříjemné. Těžko by se na tom něco stavělo. Pokud to ale bude možné, pak bych jej rád udržel," dodává Boullier.
Fin Kimi Räikkönen je mezi fanoušky velmi oblíbený (foto: Lotus F1 Team)
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.