Ferrari vyvrací spekulace, které se poslední dobou vyrojily a dle kterých by se měl Kimi Räikkönen příští rok stát týmovým kolegou Fernanda Alonsa.
Dvojka Ferrari, Felipe Massa, letos zažívá opět sezonu plnou nekonzistentních výkonů a už i tým mu naznačil, že bude muset přidat, pokud si chce svoje místo udržet i pro příští rok.
"Momentálně se vůbec nezajímáme o situaci na trhu jezdců," řekl tiskový mluvčí týmu Ferrari a dodal, že celý tým se momentálně snaží o to, aby se Alonso dostal zpět do boje o titul. "To je naší prioritou. Jezdci pro nás nejsou problémem, i kdybychom chtěli vyměnit Felipeho."
Fernando je v šampionátu momentálně třetí, když na vedoucího Vettela ztrácí 39 bodů, o pouhý bod před ním je Kimi Räikkönen z Lotusu. Některé zdroje blízké týmu však tvrdí, že vedení věří, že Kimi by byl ideální náhradou za Massu. Nicméně v případě znovu najmutí Fina by více méně přiznali, že udělali v roce 2009 chybu, když Kimiho z platného kontraktu vyplatili. Tehdy na jeho místo najmuli právě Alonsa.
Tehdy také padlo rozhodnutí, že bude vedla Španěla lepší podržet si Massu, který se tou dobou zotavoval ze zranění hlavy, které utrpěl při GP Maďarska 2009. Jen připomeňme, že Kimi s Ferrari v roce 2007, tedy hned v první sezoně s týmem po pěti letech s McLarenem, vyhrál titul mezi jezdci, v letech 2008 a 2009 do svého zranění ho však bodově předčil vždy právě Felipe Massa.
Letos v Maďarsku Kimi předvedl pěkný výkon (foto: Lotus F1 Team)
Felipe ale po svém návratu po zranění už nikdy nezískal formu, díky které v roce 2008 málem vyhrál titul mistra světa. Ferrari by se navíc náramně hodila konzistence Kimiho Räikkönena, který od svého návratu do F1 v roce 2012 po krátké epizodě ve WRC dokončil všechny závody.
Ačkoliv výkony Alonsa s Ferrari v posledních čtyřech letech většina lidí vnímá hodně pozitivně, jsou i lidé, kteří věří tomu, že Fernando v kvalifikacích ne vždy využívá celý potenciál vozu. A větší tlak od svého týmového kolegy by ho mohl přimět k lepším výsledkům. Massa letos začal dobře, když v prvních dvou závodech byl v kvalifikaci lepší než Alonso poté, co měl silný i konec roku 2012, od té doby se ale jeho rychlost vytratila.
Má se za to, že prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, by preferoval setrvání Brazilce v týmu, pokud by 32letý jezdec dokázal zajíždět konzistentní výsledky, tedy něco podobného, co ukázal po podobném varování od šéfů i vloni.
Kimi s Ferrari při GP Singapuru 2009 (foto: Scuderia Ferrari)
Dalšími možnými kandidáty na volné místo u týmu je ze Sauberu Nico Hülkenberg, duo Force Indie Paul di Resta i Adrian Sutil a také jezdec Marussie, Jules Bianchi. Až na Bianchiho, který je v F1 teprve první sezonu, je list možných kandidátů na sedačku po Massovi prakticky totožný s tím loňským, kdy se uvažovalo i o Räikkönenovi, který měl tehdy platnou smlouvu s Lotusem na letošní rok.
U Lotusu samozřejmě doufají, že si Kimiho udrží i pro rok 2014 a věří, že je to i jeho preference. Lidé od Lotusu mají také těžký úkol v podobě toho, aby přesvědčili Fina, že odchod Jamese Allisona do Ferrari nijak neovlivní výkonnost vozu a také, že mají dostatečné finanční zdroje. O Kimiho však má zájem také Red Bull, který se rozhoduje mezi ním a Danielem Ricciardem z Toro Rosso.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.