Ferrari vyvrací spekulace, které se poslední dobou vyrojily a dle kterých by se měl Kimi Räikkönen příští rok stát týmovým kolegou Fernanda Alonsa.
Dvojka Ferrari, Felipe Massa, letos zažívá opět sezonu plnou nekonzistentních výkonů a už i tým mu naznačil, že bude muset přidat, pokud si chce svoje místo udržet i pro příští rok.
"Momentálně se vůbec nezajímáme o situaci na trhu jezdců," řekl tiskový mluvčí týmu Ferrari a dodal, že celý tým se momentálně snaží o to, aby se Alonso dostal zpět do boje o titul. "To je naší prioritou. Jezdci pro nás nejsou problémem, i kdybychom chtěli vyměnit Felipeho."
Fernando je v šampionátu momentálně třetí, když na vedoucího Vettela ztrácí 39 bodů, o pouhý bod před ním je Kimi Räikkönen z Lotusu. Některé zdroje blízké týmu však tvrdí, že vedení věří, že Kimi by byl ideální náhradou za Massu. Nicméně v případě znovu najmutí Fina by více méně přiznali, že udělali v roce 2009 chybu, když Kimiho z platného kontraktu vyplatili. Tehdy na jeho místo najmuli právě Alonsa.
Tehdy také padlo rozhodnutí, že bude vedla Španěla lepší podržet si Massu, který se tou dobou zotavoval ze zranění hlavy, které utrpěl při GP Maďarska 2009. Jen připomeňme, že Kimi s Ferrari v roce 2007, tedy hned v první sezoně s týmem po pěti letech s McLarenem, vyhrál titul mezi jezdci, v letech 2008 a 2009 do svého zranění ho však bodově předčil vždy právě Felipe Massa.
Letos v Maďarsku Kimi předvedl pěkný výkon (foto: Lotus F1 Team)
Felipe ale po svém návratu po zranění už nikdy nezískal formu, díky které v roce 2008 málem vyhrál titul mistra světa. Ferrari by se navíc náramně hodila konzistence Kimiho Räikkönena, který od svého návratu do F1 v roce 2012 po krátké epizodě ve WRC dokončil všechny závody.
Ačkoliv výkony Alonsa s Ferrari v posledních čtyřech letech většina lidí vnímá hodně pozitivně, jsou i lidé, kteří věří tomu, že Fernando v kvalifikacích ne vždy využívá celý potenciál vozu. A větší tlak od svého týmového kolegy by ho mohl přimět k lepším výsledkům. Massa letos začal dobře, když v prvních dvou závodech byl v kvalifikaci lepší než Alonso poté, co měl silný i konec roku 2012, od té doby se ale jeho rychlost vytratila.
Má se za to, že prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, by preferoval setrvání Brazilce v týmu, pokud by 32letý jezdec dokázal zajíždět konzistentní výsledky, tedy něco podobného, co ukázal po podobném varování od šéfů i vloni.
Kimi s Ferrari při GP Singapuru 2009 (foto: Scuderia Ferrari)
Dalšími možnými kandidáty na volné místo u týmu je ze Sauberu Nico Hülkenberg, duo Force Indie Paul di Resta i Adrian Sutil a také jezdec Marussie, Jules Bianchi. Až na Bianchiho, který je v F1 teprve první sezonu, je list možných kandidátů na sedačku po Massovi prakticky totožný s tím loňským, kdy se uvažovalo i o Räikkönenovi, který měl tehdy platnou smlouvu s Lotusem na letošní rok.
U Lotusu samozřejmě doufají, že si Kimiho udrží i pro rok 2014 a věří, že je to i jeho preference. Lidé od Lotusu mají také těžký úkol v podobě toho, aby přesvědčili Fina, že odchod Jamese Allisona do Ferrari nijak neovlivní výkonnost vozu a také, že mají dostatečné finanční zdroje. O Kimiho však má zájem také Red Bull, který se rozhoduje mezi ním a Danielem Ricciardem z Toro Rosso.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.