Nejenom Gerard Lopez, ale také Eric Boullier, doufá, že Kimi Räikkönen zůstane v jejich týmu. Boullier ale také potvrdil, že jednají s Nico Hülkenbergem, který má od Sauberu volné ruce.
Odejde Kimi Räikkönen po sezoně z Lotusu do Red Bullu? To je teď asi nejčastěji skloňovaná otázka. Lotus navíc před nedávnem přišel o mezi odborníky velmi ceněného Jamese Allisona. I proto se vznášejí nad vozem pro rok 2014 otázníky. Navíc kolem Lotusu již tradičně panují zvěsti o nedobré finanční situaci.
Teď potvrdil šéf týmu, Eric Boullier, že byla jeho stáj v prodlení s platbami finskému jezdci: "Ano, bylo pozdě placeno. Ale nakonec bylo zaplaceno. Musíme se pokusit to zlepšit, pokud si jej [Kimiho] chceme udržet," řekl Eric pro francouzský 'L'Équipe'. Zároveň však prohlásil, že Kimi všechny svoje platby obdržel.
V týmu pochopitelně doufají v setrvání Fina, pro případ, že by se rozhodl stáj po konci sezony opustit, jednají už o možném nástupci: "Ano, jsem v kontaktu s Nicem [Hülkenbergem]." Boullier navíc jednal také s jezdcem Force Indie, Paulem di Restou.
Jak Lopez tak Boullier však za prioritu považují prodloužení smlouvy s Räikkönenem. "Doufám, že v následujícím týdnu učiníme další krok. V druhém roce po sobě jsme zmenšili náš odstup na Red Bull. Kimi chce pochopitelně vědět, jestli to v tom budeme pokračovat i příští rok. Pokud se týká techniky, nemáme problém to s ním probrat.
Přestup k Red Bullu by pro Kimiho znamenal jisté výhody, ale také nevýhody. Kimi je dostatečně dospělý na to, aby se rozhodl, co je pro něj správné." I v případě setrvání Räikkönena u Lotusu by kontakt s Di Restou a Hülkenbergem nemusel být od věci. Oba by totiž mohli být kandidáti na náhradu Romaina Grosjeana. Jeho výsledky však mají v poslední době vzestupnou tendenci.
Během společné sezony u Force Indie spolu sváděli souboj jako týmoví kolegové, utkají se teď o místo u Lotusu?
U Sauberu by Hülkenbergovi, který už smlouvu dokonce vypověděl, v odchodu nijak nebránili: "Nico je pro tým velmi důležitý, protože je zkušeným jezdcem a my od něj očekáváme vedení," poukázala na rozdíl mezi svými jezdci Monisha Kaltenborn. Gutierréz totiž právě absolvuje svoji první sezonu v F1.
"Odvádí [Hülkenberg] skvělou práci, ale v principu, my nikomu nestojíme v cestě. Pro tuto sezonu je naším jezdcem, více k tomu nemáme co říct."
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.