Lotus věří, že Kimi Räikkönen bude moci bojovat o titul, přestože v šampionátu devět závodů před koncem na Sebastiana Vettela ztrácí 38 bodů.
Fin minulý víkend v Maďarsku podruhé za sebou obsadil druhé místo a o tři body stáhl náskok Vettela v šampionátu. Podle šéfa týmu Erica Boulliera bude moci bojovat až do konce o titul díky velké snaze o zrychlení vozu jejich vozu E21.
"Je to možné. Kimi se musí zasadit o zasloužení této šance. V Maďarsku jsme zaslouženě porazili Red Bullu, takže to bude dobrá bitva," uvádí Boullier pro Autosport. "Chystáme několik dobrých vylepšení, takže jsem celkem spokojený s tím, co můžeme předvést."
"V továrně pracují tvrdě a dobře. Pokud se trochu podíváte na vývoj šampionátu, zažili jsme ve třech závodech pokles, ale nyní jsme zpět na stejné vlně, jako Red Bull," pokračuje šéf Lotusu s přípomínkou šňůry závodů mezi Monakem a Silverstonem, kdy Räikkönen získal za 10., 9. a 5. místo pouze 13 bodů. Navíc se tým z Enstone propadl až na čtvrtou příčku.
"Budeme tedy bojovat, abychom získali zpět druhé místo v šampionátu. Musíme být jen konzistentní a získávat s oběma vozy co nejvíce bodů," apeluje na své jezdce.
Velké naděje vkládá do nasazení DRD - pasivního zařízení pro snížení přítlaku, které funguje nezávisle na DRS. Na voze by se mělo objevit znovu ve Spa. V Monze sice jeho použití kvůli nízkým hodnotám odporu zadního křídla nebude mít smysl, ve zbylých závodech v letošní sezóně by však Lotusu mohlo pomoci.
Kimi ve Velké Británii závodil s DRD, znovu by ho chtěl tým po doladění použít v Belgii(foto: Lotus F1 Team)
Do závodu ho nasadili letos pouze jednou: Räikkönen s ním nastoupil v Silverstone - od té doby se na voze objevil pouze během tréninku na Grosjeanově voze v Německu. Na otázku, zda je jejich DRD dostatečně spolehlivé, aby s ním mohli závodit v Belgii, Boullier odpovídá: "Je to velmi pravděpodobné."
Šéf Lotusu nevěří, že by současná forma týmu měla nějaký vliv na rozhodování Räikkönen o své budoucnosti. O Fina se totiž zajímá také mistrovský Red Bull. "Letos je letos, příští rok je příští rok. Nevidím do hlavy Kimiho, ale dokážu si představit, že by něco takového řekl," dodává Boullier.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.