Lotus věří, že Kimi Räikkönen bude moci bojovat o titul, přestože v šampionátu devět závodů před koncem na Sebastiana Vettela ztrácí 38 bodů.
Fin minulý víkend v Maďarsku podruhé za sebou obsadil druhé místo a o tři body stáhl náskok Vettela v šampionátu. Podle šéfa týmu Erica Boulliera bude moci bojovat až do konce o titul díky velké snaze o zrychlení vozu jejich vozu E21.
"Je to možné. Kimi se musí zasadit o zasloužení této šance. V Maďarsku jsme zaslouženě porazili Red Bullu, takže to bude dobrá bitva," uvádí Boullier pro Autosport. "Chystáme několik dobrých vylepšení, takže jsem celkem spokojený s tím, co můžeme předvést."
"V továrně pracují tvrdě a dobře. Pokud se trochu podíváte na vývoj šampionátu, zažili jsme ve třech závodech pokles, ale nyní jsme zpět na stejné vlně, jako Red Bull," pokračuje šéf Lotusu s přípomínkou šňůry závodů mezi Monakem a Silverstonem, kdy Räikkönen získal za 10., 9. a 5. místo pouze 13 bodů. Navíc se tým z Enstone propadl až na čtvrtou příčku.
"Budeme tedy bojovat, abychom získali zpět druhé místo v šampionátu. Musíme být jen konzistentní a získávat s oběma vozy co nejvíce bodů," apeluje na své jezdce.
Velké naděje vkládá do nasazení DRD - pasivního zařízení pro snížení přítlaku, které funguje nezávisle na DRS. Na voze by se mělo objevit znovu ve Spa. V Monze sice jeho použití kvůli nízkým hodnotám odporu zadního křídla nebude mít smysl, ve zbylých závodech v letošní sezóně by však Lotusu mohlo pomoci.
Kimi ve Velké Británii závodil s DRD, znovu by ho chtěl tým po doladění použít v Belgii(foto: Lotus F1 Team)
Do závodu ho nasadili letos pouze jednou: Räikkönen s ním nastoupil v Silverstone - od té doby se na voze objevil pouze během tréninku na Grosjeanově voze v Německu. Na otázku, zda je jejich DRD dostatečně spolehlivé, aby s ním mohli závodit v Belgii, Boullier odpovídá: "Je to velmi pravděpodobné."
Šéf Lotusu nevěří, že by současná forma týmu měla nějaký vliv na rozhodování Räikkönen o své budoucnosti. O Fina se totiž zajímá také mistrovský Red Bull. "Letos je letos, příští rok je příští rok. Nevidím do hlavy Kimiho, ale dokážu si představit, že by něco takového řekl," dodává Boullier.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.