HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Kdo si vedl během zastávek v boxech nejrychleji a jaké strategie využili piloti během Velké ceny Maďarska?
Absolutně nejrychlejší zastávku závodu předvedli mechanici Red Bullu v 11. kole, kdy se u nich poprvé objevil Sebastian Vettel - pouhých 2,5 sekundy. Zbylé dvě zastávky trojnásobného mistra světa se také vlezly do tří sekund.
Velmi rychlé byli u Ferrari, když Fernandovi Alonsovi vyměnili ve 12. kole pneumatiky za 2,6 sekundy, stejně jako Felipemu Massovi ve 48. kole. Za stejný čas přezul také Lotus Kimiho Räikkönena při první zastávce a Mercedes Lewise Hamiltona při druhé.
Nejkonzistentnější byl v boxech Red Bull, Vettel byl odbaven průměrně za 2,72 s, pak Ferrari u Alonsa (2,8 s), Mercedes v případě Hamiltona (2,81 s) a Lotus u Räikkönena(2,9 s). Nejhorší bylo naopak Toro Rosso: Jean-Eric Vergne stál průměrně 3,93 s a Daniel Ricciardo dokonce 4,01 s.
Pro start na tvrdší směsi se nakonec rozhodlo pouze pět z 19 klasifikovaných jezdců. Co se týče strategií, šest pilotů odjelo Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70 kol pouze na dvě zastávky - zbytek pole stavěl třikrát.
Navíc oproti původnímu plánu se kvůli trestnému průjezdu v boxech ukázali Nico Hülkenberg za překročení maximální povolené rychlosti a Romain Grosjean za to, že Massu předjel mimo trať, což bylo velmi přísné posouzení Francouzova manévru.
Nejdelší stinty dnes předvedli jezdci McLarenu, kterým zafungovala dvouzastávková strategie: Sergio Pérez vydržel na měkkých pneumatikách 15 kol (21,4 % závodu), Jenson Button na středně-tvrdých 33 kol (47,1 % závodu).
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.