HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Kdo si vedl během zastávek v boxech nejrychleji a jaké strategie využili piloti během Velké ceny Maďarska?
Absolutně nejrychlejší zastávku závodu předvedli mechanici Red Bullu v 11. kole, kdy se u nich poprvé objevil Sebastian Vettel - pouhých 2,5 sekundy. Zbylé dvě zastávky trojnásobného mistra světa se také vlezly do tří sekund.
Velmi rychlé byli u Ferrari, když Fernandovi Alonsovi vyměnili ve 12. kole pneumatiky za 2,6 sekundy, stejně jako Felipemu Massovi ve 48. kole. Za stejný čas přezul také Lotus Kimiho Räikkönena při první zastávce a Mercedes Lewise Hamiltona při druhé.
Nejkonzistentnější byl v boxech Red Bull, Vettel byl odbaven průměrně za 2,72 s, pak Ferrari u Alonsa (2,8 s), Mercedes v případě Hamiltona (2,81 s) a Lotus u Räikkönena(2,9 s). Nejhorší bylo naopak Toro Rosso: Jean-Eric Vergne stál průměrně 3,93 s a Daniel Ricciardo dokonce 4,01 s.
Pro start na tvrdší směsi se nakonec rozhodlo pouze pět z 19 klasifikovaných jezdců. Co se týče strategií, šest pilotů odjelo Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70 kol pouze na dvě zastávky - zbytek pole stavěl třikrát.
Navíc oproti původnímu plánu se kvůli trestnému průjezdu v boxech ukázali Nico Hülkenberg za překročení maximální povolené rychlosti a Romain Grosjean za to, že Massu předjel mimo trať, což bylo velmi přísné posouzení Francouzova manévru.
Nejdelší stinty dnes předvedli jezdci McLarenu, kterým zafungovala dvouzastávková strategie: Sergio Pérez vydržel na měkkých pneumatikách 15 kol (21,4 % závodu), Jenson Button na středně-tvrdých 33 kol (47,1 % závodu).
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.