HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Kdo si vedl během zastávek v boxech nejrychleji a jaké strategie využili piloti během Velké ceny Maďarska?
Absolutně nejrychlejší zastávku závodu předvedli mechanici Red Bullu v 11. kole, kdy se u nich poprvé objevil Sebastian Vettel - pouhých 2,5 sekundy. Zbylé dvě zastávky trojnásobného mistra světa se také vlezly do tří sekund.
Velmi rychlé byli u Ferrari, když Fernandovi Alonsovi vyměnili ve 12. kole pneumatiky za 2,6 sekundy, stejně jako Felipemu Massovi ve 48. kole. Za stejný čas přezul také Lotus Kimiho Räikkönena při první zastávce a Mercedes Lewise Hamiltona při druhé.
Nejkonzistentnější byl v boxech Red Bull, Vettel byl odbaven průměrně za 2,72 s, pak Ferrari u Alonsa (2,8 s), Mercedes v případě Hamiltona (2,81 s) a Lotus u Räikkönena(2,9 s). Nejhorší bylo naopak Toro Rosso: Jean-Eric Vergne stál průměrně 3,93 s a Daniel Ricciardo dokonce 4,01 s.
Pro start na tvrdší směsi se nakonec rozhodlo pouze pět z 19 klasifikovaných jezdců. Co se týče strategií, šest pilotů odjelo Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70 kol pouze na dvě zastávky - zbytek pole stavěl třikrát.
Navíc oproti původnímu plánu se kvůli trestnému průjezdu v boxech ukázali Nico Hülkenberg za překročení maximální povolené rychlosti a Romain Grosjean za to, že Massu předjel mimo trať, což bylo velmi přísné posouzení Francouzova manévru.
Nejdelší stinty dnes předvedli jezdci McLarenu, kterým zafungovala dvouzastávková strategie: Sergio Pérez vydržel na měkkých pneumatikách 15 kol (21,4 % závodu), Jenson Button na středně-tvrdých 33 kol (47,1 % závodu).
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.