Kimi Räikkönen se rozhoduje, zda příští rok zůstane u Lotusu, nebo přestoupí k Red Bullu.
Ke svému budoucímu rozhodnutí uvedl, že se divákům bude moci zdát "hloupé," ale že se rozhodne pro tým, který se mu bude zdát správný a kde se bude cítit nejlépe. Názory ostatních ho při vybírání nezajímají.
"Musí mít celkový balík, který by se mi zdál správný. Ať už to rozhodnutí bude jakékoliv, může se někomu zdát hloupé, pro mě ale zkrátka bude správné. Nemám ponětí o tom, k čemu dojde. Musíme počkat a uvidíme, jak to dopadne," popisuje Räikkönen.
"Z dlouhodobého hlediska nemáte záruku, že rozhodnutí bude správné, bude ale fajn bez ohledu na to, jaké bude. Musíte žít s tím, jak se rozhodnete," pokračuje Fin, který má u mistrovského Red Bullu po odchodu Marka Webbera dveře otevřené.
Často se probírá Kimiho postoj k různým PR aktivitám pro sponzory a jeho touze po svobodě. Reklamní povinnosti však podle něj nehrají roli při rozhodování o tom, kde bude v sezóně 2014 závodit.
Zůstane v Lotusu nebo přestoupí k Sebastianovi Vettelovi do Red Bullu? (foto: Lotus F1 Team)
"Nemůžete zaručit, jak to příští rok bude s kterýmkoliv týmem či vozem. Hodně se hovoří o reklamních dnech - že my [v Lotusu] jich máme 10 a jinde jich je 100. Působil jsem však ve většině špičkových týmů a vím přesně, jak to chodí.
Pokud počítáte věci, které uděláte během týdne a během víkendu, každý má jiný způsob, jak je dny počítat. Podle toho, co vím, tak se rozdíly mezi týmy pohybují v rámci pouze několika dní. Nebude to rozhodující faktor," dodává pilot Lotusu, jemuž v šampionátu zatím patří třetí místo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.