Potenciálně vyšší plat Kimiho Räikkönena než Daniela Ricciarda nehraje roli v rozhodování Red Bullu o jezdeckém složení pro příští rok.
Ačkoliv by byl mladý Ricciardo podstatně levnější volbou, šéf týmu Christian Horner pro Autosport uvedl, že "to opravdu není prvkem, který by rozhodování ovlivňoval."
"Samozřejmě finance vždy hrají roli, můžete to však vzít do protikladu k rozdílu mezi prvním a druhým, druhým a třetím nebo mezi třetím a čtvrtým, což v šampionátu konstruktérů představuje významnou sumu. Finanční prvek se vás tedy stejně dotkne, pokud se nerozhodnete správně, když nesbíráte body," vysvětluje Horner.
Ricciardo se minulý týden představil během testu mladých pilotů v Silverstone (shrnutí najdete zde) a majitel Red Bullu na jeho výkon pěl chválu, což posílilo jeho pozici v boji o sedačku Marka Webbera.
"Nic nenahradí, když sledujete jezdce ve vašem vlastním voze. Test se minulý týden samozřejmě odehrával za obtížných podmínek, protože oni v podstatě nesměli nic měnit, jakmile testovací jezdec vystoupil z auta.
Daniel se s tím vypořádal velmi dobře. Byli jsme schopni jej srovnat přímo se Sebastianem, jenž jezdil s vozem následující den, u dobře se uvedl. Je rozhodně velmi rychlým závodním pilotem."
Daniel Ricciardo na vedení Red Bullu minulý týden v Silverstone dobře zapůsobil(foto: Red Bull Racing)
"Součástí výzvy u Red Bullu není pouze rychlost, ale také zpětná vazba, schopnost plně komunikovat s inženýry, obzvlášť když vstoupíme do nové éry pravidel, kde bude vývoj klíčový. Pro kteréhokoliv jezdce postavenému proti Sebastianovi bude nevyhnutelně existovat tlak, který vychází ze vzájemného porovnávání.
Musíte mít docela široké ramena, abyste se s tím vyrovnali... tlak na kteréhokoliv pilota v předním týme je vždy o něco vyšší. Ale to, co Daniel zatím předvádí, je velmi pozitivní. Využijeme letní přestávku k přemýšlení a po ní ve Spa či v Monze učiníme prohlášení. Určitě to však nebude později," dodává Horner.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.