Týmy William včera oznámil příchod nového technického ředitele Pata Symondse, který popisuje trápení menších týmů v zadní části startovního roštu.
Dva roky pracoval Symonds jako technický konzultant Marussie. Předtím kvůli trestu, který si odpykával za zinscenovanou nehodu Nelsona Piqueta mladšího v Singapuru 2008, nemohl v F1 přímo pracovat. Nyní se přidává k Williamsu, kterému má jakožto nový technický ředitel pomoci na cestě na vrchol F1.
Jaké ale byly ty poslední dva roky v Marussii? Míří do většího týmu po období plném frustrace? "Frustrace není to správné slovo," říká Symonds při opouštění ruského týmu, který je s méně než 200 zaměstnanci v F1 nejmenším. "Začínám nenávidět plýtvání, které je téměř nevyhnutelné, když máte příliš mnoho peněz."
Williams má přibližně dvakrát více lidí než Marussia, což samo o sobě dle Symondse ale nestačí. "Problém je, že musíte mít ty správné lidi," pokračuje s odkazem na trápení menších týmů. S tím svým trávili v aerodynamickém tunelu jako jediní pouze 160 hodin měsíčně, zatímco velká stáje v něm jedou na tři směny - testují 24 hodin 7 dní v týdnu.
"Nesmíme zapomínat, že i ten nejskromnější program testování v aerodynamickém tunelu spolyká celkový rozpočet GP2. Není jednoduché smysluplně investovat hodně peněz," podotýká nová posila Williamsu.
Pat Symonds opouští Marusii, která letos společně s Mercedesem dosáhla největšího zlepšení - ztráta na Red Bull se smrskla ze 7 na 4 procenta(foto: Marussia F1 Team)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.