Williams dnes potvrdil příchod zkušeného Pata Symondse, který na pozici technického ředitele nahradí Mika Coughlana.
Stáj z Grove se po loňské úspěšné sezóně stálé trápí s letošním vozem FW35, s nímž nedokáže pokročit. Proto sahá k dalšímu ráznému kroku - Coughlan s okamžitou platností v týmu končí a od 19. srpna 2013 jej v roli technického ředitele nahradí Symonds.
Williams v rámci personální restrukturalizace technického týmu v poslední době opustilo několik schopných inženýrů - na sklonku roku například hlavní provozní inženýr Mark Gillan, jenž přišel po odchodu Sama Michaela, dále závodní inženýr Tom McCullough, plánovač strategií Mark Barnett či v únoru provozní inženýr Dominic Harlow.
Nově příchozí Symonds ve Formuli 1 strávil 30 let - svou kariéru zahájil u Tolemanu, poté se přes Benetton, Renault a menší pauze po singapurské Crashgate dostal až k současné Marussii. Během toho období spolupracoval s Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem, byl u čtyř jezdecký a tří konstruktérských titulů.
Zakladatel týmu Frank Williams k jeho příchodu říká: "Jsem potěšený, že se Pat přidává k týmu. Jeho technické schopnosti a sportovní úspěchy hovoří samy za sebe. Jsem si jistý, že jeho poznání a vůdcovství významně přispěje k úspěchům, na kterých všichni u Williamsu tvrdě pracujeme.
Williamsu se zatím nedaří dostatečně zrychlit letošní monopost FW35 (foto: Williams F1 Team)
Výkonný ředitel skupiny Williams Mike O'Driscoll pokračuje: "Sportovní a vývojové dědictví Williamsu si žádá, abychom zajistily ty nejlepší dostupné talenty. Pat přináší nesporné technické a manažerské dovednosti navíc k prověřené schopnosti dosahovat výsledky na dráze. Náš závazek přivést Williams na vítěznou dráhu je absolutní a toto jmenování jasněji dokládá naši společnou touhu dostat tým na pozici, kterou si zaslouží."
Pat Symonds ke svému jmenování dodává: "Williams je tým prosáklý úspěchem a vynikajícím inženýrstvím. Je mi stí být požádán o to, abych sehrál svou roli v návratu týmu na správné místo na vrcholu Formule 1. Sir Frank, Mike a Claire položily základy pro úspěch a já jsem ohromně nadšený z počátku této nové výzvy."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce