Williams dnes potvrdil příchod zkušeného Pata Symondse, který na pozici technického ředitele nahradí Mika Coughlana.
Stáj z Grove se po loňské úspěšné sezóně stálé trápí s letošním vozem FW35, s nímž nedokáže pokročit. Proto sahá k dalšímu ráznému kroku - Coughlan s okamžitou platností v týmu končí a od 19. srpna 2013 jej v roli technického ředitele nahradí Symonds.
Williams v rámci personální restrukturalizace technického týmu v poslední době opustilo několik schopných inženýrů - na sklonku roku například hlavní provozní inženýr Mark Gillan, jenž přišel po odchodu Sama Michaela, dále závodní inženýr Tom McCullough, plánovač strategií Mark Barnett či v únoru provozní inženýr Dominic Harlow.
Nově příchozí Symonds ve Formuli 1 strávil 30 let - svou kariéru zahájil u Tolemanu, poté se přes Benetton, Renault a menší pauze po singapurské Crashgate dostal až k současné Marussii. Během toho období spolupracoval s Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem, byl u čtyř jezdecký a tří konstruktérských titulů.
Zakladatel týmu Frank Williams k jeho příchodu říká: "Jsem potěšený, že se Pat přidává k týmu. Jeho technické schopnosti a sportovní úspěchy hovoří samy za sebe. Jsem si jistý, že jeho poznání a vůdcovství významně přispěje k úspěchům, na kterých všichni u Williamsu tvrdě pracujeme.
Williamsu se zatím nedaří dostatečně zrychlit letošní monopost FW35 (foto: Williams F1 Team)
Výkonný ředitel skupiny Williams Mike O'Driscoll pokračuje: "Sportovní a vývojové dědictví Williamsu si žádá, abychom zajistily ty nejlepší dostupné talenty. Pat přináší nesporné technické a manažerské dovednosti navíc k prověřené schopnosti dosahovat výsledky na dráze. Náš závazek přivést Williams na vítěznou dráhu je absolutní a toto jmenování jasněji dokládá naši společnou touhu dostat tým na pozici, kterou si zaslouží."
Pat Symonds ke svému jmenování dodává: "Williams je tým prosáklý úspěchem a vynikajícím inženýrstvím. Je mi stí být požádán o to, abych sehrál svou roli v návratu týmu na správné místo na vrcholu Formule 1. Sir Frank, Mike a Claire položily základy pro úspěch a já jsem ohromně nadšený z počátku této nové výzvy."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.