Kimi Räikkönen bude testovat v Silverstone během Testu mladých pilotů.
Test mladých jezdců v Silverstone byl v posledních letech při absenci sezonního testování pro týmy jedinou možností, jak otestovat své vozy mimo závodní víkend. Šanci zde dostali mladí piloti. Letos však v důsledku problémů s pneumatikami Pirelli FIA povolila účast i závodním pilotům.
Ne u všech závodníků se však toto povolení setkalo s úspěchem. Například Fernando Alonso pro deník Marca uvedl, že nijak netouží po tom, aby si v Silverstone zajezdil. Ještě neví, zda se testu zúčastní. Podmínkou by bylo, že Ferrari otestuje nové díly, protože podle jeho slov není testovacím pilotem Pirelli.
Za Sauber například bude testovat Nico Hülkenberg, avšak většina týmů ještě konkrétní jména nepotvrdila. Dnes ale oznámil Lotus, že v pátek za volant E21 usedne Kimi Räikkönen. Ve středu zahájí test Nicolas Prost, ve čtvrtek jej potom vystřídá Davide Valsecchi.
"Je to skvělé načasování, uspořádat tento test uprostřed sezony, protože můžeme vyvíjet další novinky, zatímco boj o titul se přiostřuje. Nicolasovi a Davidovi dáváme cennou zkušenost a fanouškům šanci znovu vidět vozy formule 1 v akci," řekl šéf týmu Eric Boullier.
Šéf traťového provozu Alan Permane dodává, že je to pro tým skvělá šance a v plánu je spousta věcí. Cílem je však pomoci Pirelli a lépe pochopit pneumatiky.
i
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.