Red Bull se sice uchází o služby Kimiho Räikkönena, který se údajně s rakouským týmem již dohodl, Lotus však tvrdí, že Finovi poskytují perfektní zázemí.
Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz i šéf týmu Christian Horner již několikrát potvrdili zájem o služby Räikkönena, který by mohl příští rok nahradit odcházejícího Marka Webbera. Mezi potenciální kandidáty patří také Daniel Ricciardo, který závodí za jejich juniorský tým Toro Rosso.
Fin je u Lotusu spokojený s tím, že mu snížili mediální aktivity na minimum, poskytnutí vítězného auta je však jinou záležitostí.
"Ví, že je s ním zde zacházeno dobře, stejně jako bychom zacházeli s kterýmkoliv jiným jezdcem. A to je velký rozdíl, jestli jste tady nebo někde jinde. Tento tým se vyznačuje kulturou, která je lidská a funguje, dělá správné věci - jde o kulturu, kterou má Kimi rád," popisuje majitel Lotusu Gerard Lopez pro Daily Record.
"Kdybychom mu stanovovali velká časová omezení, neužíval by si to, stejně jako tomu bylo dříve v jiných týmech. Takže jde pro něj jakožto pro člověka o správný tým. Nyní jen musíme dokázat, že jsme správný tým pro něj jako pro závodníka," uvědomuje si Lopez to, že jejich vůz není nejrychlejší v poli.
Přestoupí Kimi po sezóně k Red Bullu nebo prodlouží smlouvu s Lotusem? "On se musí rozhodnout a já si myslím, že zůstane. Ještě jsme neudělali všechno, co můžeme. Uděláme toho více, pak se uvidí," odpovídá majitel Lotusu. Jak hodnotí šance na to, že se Fina podaří udržet? "Řekl bych, že vysoko, protože ho dobře známe."
Lotus chce zlepšit rychlost svého vozu, na Nürburgringu dělila Kimiho od vítězného Sebastiana Vettela jedna sekunda (foto: Lotus F1 Team)
Horner z konkurenčního Red Bullu by se s ním rád dohodl už v srpnu. Podle Lopeze však Räikkönen takový tlak nepřipustí: "Jak znám Kimiho, bude to chtít nechat tak co nejdéle. Momentálně se stále nerozhodl. Čeká na všechny informace, aby se rozhodl správně. Nemůžete Kimiho do ničeho tlačit - ani my, ani nikdo jiný."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.