Red Bull se sice uchází o služby Kimiho Räikkönena, který se údajně s rakouským týmem již dohodl, Lotus však tvrdí, že Finovi poskytují perfektní zázemí.
Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz i šéf týmu Christian Horner již několikrát potvrdili zájem o služby Räikkönena, který by mohl příští rok nahradit odcházejícího Marka Webbera. Mezi potenciální kandidáty patří také Daniel Ricciardo, který závodí za jejich juniorský tým Toro Rosso.
Fin je u Lotusu spokojený s tím, že mu snížili mediální aktivity na minimum, poskytnutí vítězného auta je však jinou záležitostí.
"Ví, že je s ním zde zacházeno dobře, stejně jako bychom zacházeli s kterýmkoliv jiným jezdcem. A to je velký rozdíl, jestli jste tady nebo někde jinde. Tento tým se vyznačuje kulturou, která je lidská a funguje, dělá správné věci - jde o kulturu, kterou má Kimi rád," popisuje majitel Lotusu Gerard Lopez pro Daily Record.
"Kdybychom mu stanovovali velká časová omezení, neužíval by si to, stejně jako tomu bylo dříve v jiných týmech. Takže jde pro něj jakožto pro člověka o správný tým. Nyní jen musíme dokázat, že jsme správný tým pro něj jako pro závodníka," uvědomuje si Lopez to, že jejich vůz není nejrychlejší v poli.
Přestoupí Kimi po sezóně k Red Bullu nebo prodlouží smlouvu s Lotusem? "On se musí rozhodnout a já si myslím, že zůstane. Ještě jsme neudělali všechno, co můžeme. Uděláme toho více, pak se uvidí," odpovídá majitel Lotusu. Jak hodnotí šance na to, že se Fina podaří udržet? "Řekl bych, že vysoko, protože ho dobře známe."
Lotus chce zlepšit rychlost svého vozu, na Nürburgringu dělila Kimiho od vítězného Sebastiana Vettela jedna sekunda (foto: Lotus F1 Team)
Horner z konkurenčního Red Bullu by se s ním rád dohodl už v srpnu. Podle Lopeze však Räikkönen takový tlak nepřipustí: "Jak znám Kimiho, bude to chtít nechat tak co nejdéle. Momentálně se stále nerozhodl. Čeká na všechny informace, aby se rozhodl správně. Nemůžete Kimiho do ničeho tlačit - ani my, ani nikdo jiný."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.