Jak si dnes vedli týmy při zastávkách v boxech a jaké strategie během Velké ceny Německa naordinovaly svým jezdcům?
Mechanici Red Bullu předvedli parádní zastávku, když Sebastiana Vettela v 7. kole přezuli za 2,1 sekundy. Mistrovský kousek ovšem zastínili o kolo později při zastávce Marka Webbera, kterému nestihli utáhnout kolo. To bloudilo boxy a tvrdě srazilo jednoho z oficiálních kameramanů. Rakouský tým za to dostal po závodě pokutu ve výši 30 000 Eur (780 000 Kč).
Nejkonzistentněji pracovali u Mercedesu, kde Lewise Hamiltona odbavili pokaždé do 2,6 sekund (průměr 3 zastávek: 2,52 s).
Ferrari i Lotus za ním mírně zaostávali, když se vždy alespoň jedna zastávka protáhla nad 3,3 sekundy.
Většina z klasifikovaných pilotů startovala na měkčí sadě, výjimkou byli Alonso, Hülkenberg, Massa, Rosberg a Bottas s Maldonadem. Strategie narušené safety carem byly pestré, proto jsme se dočkali těsného finiše.
Týmy se nakonec ve svých strategiích přiklonily ke třem zastávkám, se dvěma si vystačili jen McLareny, Williamsy a Di Resta s Force Indií. Chilton se jako jediný u mechaniků ukázal dokonce čtyřikrát.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách odjel Di Resta a Pérez - shodně 36 kol (60 % závodu). Na měkkých toho nejvíce odkroužili Button s Grosjeanem - 13 kol (21,7 % závodu).
Šedesátikolová Velká cena Německa se odjela na zvláštních pneumatikách s kevlarovou výztuží. Pirelli je díky heroickému výkonu dělníků na Nürburgring stihlo v potřebném počtu dovézt již v úterý. Tato specifikace však letos byla použita poprvé i naposledy, v Maďarsku se už bude závodit na upravených loňských konstrukcích s letošními směsmi.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.