Jak si dnes vedli týmy při zastávkách v boxech a jaké strategie během Velké ceny Německa naordinovaly svým jezdcům?
Mechanici Red Bullu předvedli parádní zastávku, když Sebastiana Vettela v 7. kole přezuli za 2,1 sekundy. Mistrovský kousek ovšem zastínili o kolo později při zastávce Marka Webbera, kterému nestihli utáhnout kolo. To bloudilo boxy a tvrdě srazilo jednoho z oficiálních kameramanů. Rakouský tým za to dostal po závodě pokutu ve výši 30 000 Eur (780 000 Kč).
Nejkonzistentněji pracovali u Mercedesu, kde Lewise Hamiltona odbavili pokaždé do 2,6 sekund (průměr 3 zastávek: 2,52 s).
Ferrari i Lotus za ním mírně zaostávali, když se vždy alespoň jedna zastávka protáhla nad 3,3 sekundy.
Většina z klasifikovaných pilotů startovala na měkčí sadě, výjimkou byli Alonso, Hülkenberg, Massa, Rosberg a Bottas s Maldonadem. Strategie narušené safety carem byly pestré, proto jsme se dočkali těsného finiše.
Týmy se nakonec ve svých strategiích přiklonily ke třem zastávkám, se dvěma si vystačili jen McLareny, Williamsy a Di Resta s Force Indií. Chilton se jako jediný u mechaniků ukázal dokonce čtyřikrát.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách odjel Di Resta a Pérez - shodně 36 kol (60 % závodu). Na měkkých toho nejvíce odkroužili Button s Grosjeanem - 13 kol (21,7 % závodu).
Šedesátikolová Velká cena Německa se odjela na zvláštních pneumatikách s kevlarovou výztuží. Pirelli je díky heroickému výkonu dělníků na Nürburgring stihlo v potřebném počtu dovézt již v úterý. Tato specifikace však letos byla použita poprvé i naposledy, v Maďarsku se už bude závodit na upravených loňských konstrukcích s letošními směsmi.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.