Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hovoří o tom, co můžeme očekávat v příští zlomové sezóně, kdy vozy budou pohánět nové motory. Změny doznají také pravidla pro aerodynamiku či trestní systém pilotů.
"Myslím, že časy na kolo budou o dvě až tři sekundy pomalejší než v současnosti," odhaduje Whiting v podcastu Jamese Allena. Výkon přitom podle něj bude stejný, ne-li o něco vyšší díky systémům pro rekuperaci energie.
"Přijde nové pohonné ústrojí: 1,6litrový V6 se všemi druhy úspor energie a se zařízeními převádějícími energii, což podle mě přinese mírně vyšší výkon než dnes. Je to však velmi, velmi složité a management krouticího momentu bude velmi komplikovaný," vysvětluje.
Rozhodující však podle něj nebude maximální výkon: "Myslím, že klíčovou záležitostí bude efektivita. Jen aby bylo zcela jasno: neuvidíte auta, jak jim dochází palivo, protože neexistuje žádný limit pro množství paliva, které může tým do vozu natankovat. Je stanoven limit na to, kolik ho můžou použít v závodě."
Velké změny se v sezóně 2014 nedotknou pouze pohonných jednotek, ale i aerodynamiky. Ředitel závodů FIA popisuje proč: "Dojde k podstatným změnám v návrhu křídel, aby se snížil odpor. Ke snížení odporu musí dojít, aby fungovala spotřeba paliva a jak víte, u nových pohonných jednotek nesmí překročit 100 kg na závod. A pak tam je také omezení pro průtok paliva, který bude ověřován a kontrolován průtokoměrem FIA, který budou mít všechny vozy ve svých nádržích."
Energy F1 - nový motor Renaultu pro příští sezónu (foto: Renault Sport F1)
A revidován bude i systém trestání jezdců za jejich prohřešky: "Pilotům budou udíleny trestné body či penalizace v závislosti na závažnosti incidentu. Podle tabulky, kterou momentálně máme, bude udělován jeden, dva či tři body podle toho, jak vážný bude incident, do něhož budou zapojeni.
Když za 12 měsíců nasbírají 12 bodů, přijdou na jeden závod o licenci. Půjde o 12měsíční období, takže když dostanete tři body řekněme v červnu, pak budou platit až do následujícího června, pak vám budou odmazány," dodává Whiting.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.