SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Který tým pracoval v průběhu Velké ceny Británie v boxech nejrychleji a jaké pneumatikové strategie jezdci využili?
Absolutně nejrychlejší zastávky předváděl Red Bull u Sebastiana Vettela, který však musel kvůli selhání techniky 11 kol před cílem odstoupit. Obě zvládli mechanici rakouské stáje do 2,5 sekundy. Kvůli této skutečnosti jsem jej výjimečně zařadil do přehledu, přestože nebyl klasifikován.
Velmi rychle pracovali také u Lotusu v případě Kimiho Räikkönena - první zastávka za 2,8, druhá za 2,6 sekundy. Finovi však pokazili strategii, k lepšímu výsledku mu scházela třetí zastávka a čerstvé pneumatiky pro závěrečnou zběsilou koncovku. Povedená byla i první zastávka Romaina Grosjeana (2,6 s).
Pod tři sekundy se dostal u všech zastávek ještě McLaren u Jensona Buttona (2,9 a 2,5 s).
Ferrari přezulo Alonsa dvakrát za 2,7 s, o něco pomalejší však byla poslední zastávka Španěla, jenž se nakonec radoval z nečekaně dobrého výsledku. Krom prvního zastavení Massy předváděla Scuderia při zbývajících výměnách pneumatik také velmi rychlou práci.
Většina pilotů do závodu odstartovala na středně-tvrdé směsi, pouze Button, Di Resta, Gutiérrez, Hülkenberg, Pic a van der Garde začínali na tvrdých pneumatikách.
Závod byl poznamenán nebývalým množstvím defektů levých zadních pneumatik - doplatil na ně Hamilton, Massa, Vergne či Pérez. Pirelli nyní vyšetřuje a analyzuje všechny tyto incidenty a v nejbližší době se bude jednat o další úpravě pneumatik.
"Zatím opravdu nemůžeme říci víc, dokud vše plně nevyšetříme, což je naší nejvyšší prioritou. Můžeme však vyloučit, že by příčinou mohl být náš nový pojící proces, který jsme představili v tomto závodě. Mohly na to mít vliv určitá hlediska tohoto okruhu, zatím však o tom nechceme spekulovat," uvedl včera sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Pouze se dvěma zastávkami si díky výjezdům safety car vystačilo až 11 z klasifikovaných jezdců, 7 se jich v boxech objevilo třikrát, Gutiérrez s Massou dokonce čtyřikrát.
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě absolvoval během Velké ceny Británie Di Resta - 24 kol z celkových 52 (46,1 % závodu), na tvrdé sadě zvládl Hamilton kol 28 (53,8 % závodu).
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.