SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Který tým pracoval v průběhu Velké ceny Británie v boxech nejrychleji a jaké pneumatikové strategie jezdci využili?
Absolutně nejrychlejší zastávky předváděl Red Bull u Sebastiana Vettela, který však musel kvůli selhání techniky 11 kol před cílem odstoupit. Obě zvládli mechanici rakouské stáje do 2,5 sekundy. Kvůli této skutečnosti jsem jej výjimečně zařadil do přehledu, přestože nebyl klasifikován.
Velmi rychle pracovali také u Lotusu v případě Kimiho Räikkönena - první zastávka za 2,8, druhá za 2,6 sekundy. Finovi však pokazili strategii, k lepšímu výsledku mu scházela třetí zastávka a čerstvé pneumatiky pro závěrečnou zběsilou koncovku. Povedená byla i první zastávka Romaina Grosjeana (2,6 s).
Pod tři sekundy se dostal u všech zastávek ještě McLaren u Jensona Buttona (2,9 a 2,5 s).
Ferrari přezulo Alonsa dvakrát za 2,7 s, o něco pomalejší však byla poslední zastávka Španěla, jenž se nakonec radoval z nečekaně dobrého výsledku. Krom prvního zastavení Massy předváděla Scuderia při zbývajících výměnách pneumatik také velmi rychlou práci.
Většina pilotů do závodu odstartovala na středně-tvrdé směsi, pouze Button, Di Resta, Gutiérrez, Hülkenberg, Pic a van der Garde začínali na tvrdých pneumatikách.
Závod byl poznamenán nebývalým množstvím defektů levých zadních pneumatik - doplatil na ně Hamilton, Massa, Vergne či Pérez. Pirelli nyní vyšetřuje a analyzuje všechny tyto incidenty a v nejbližší době se bude jednat o další úpravě pneumatik.
"Zatím opravdu nemůžeme říci víc, dokud vše plně nevyšetříme, což je naší nejvyšší prioritou. Můžeme však vyloučit, že by příčinou mohl být náš nový pojící proces, který jsme představili v tomto závodě. Mohly na to mít vliv určitá hlediska tohoto okruhu, zatím však o tom nechceme spekulovat," uvedl včera sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Pouze se dvěma zastávkami si díky výjezdům safety car vystačilo až 11 z klasifikovaných jezdců, 7 se jich v boxech objevilo třikrát, Gutiérrez s Massou dokonce čtyřikrát.
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě absolvoval během Velké ceny Británie Di Resta - 24 kol z celkových 52 (46,1 % závodu), na tvrdé sadě zvládl Hamilton kol 28 (53,8 % závodu).
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.