Pirelli má před sebou spoustu práce, aby objasnili příčinu defektů, kvůli kterým byl dnes málem přerušen závod v Silverstone.
Velká cena Británie byla poznamenána několika defekty. Pneumatiky při vysokých rychlostech zcela nečekaně vypověděly službu čtyřem pilotům - do té doby vedoucímu Lewisi Hamiltonovi, poté Felipemu Massovi, Jeanovi-Ericovi Vergnemu či Sergiu Pérezovi.
Většina pilotů se po závodě shodovala: je to nepřijatelné, nebezpečné a musí se s tím něco udělat.
Ředitel závodů F1, Charlie Whiting dokonce uvažoval, že z bezpečnostních důvodů závod přeruší. "Bylo to hodně blízko tomu, abychom vyvěsili červenou vlajku, ano, napadlo mě to," prozradil Autosportu.
"Podobné defekty jsme ještě neviděli a proto to musíme prošetřit. Musíme to podrobně prozkoumat a zjistit příčinu. Je však brzy na to dělat závěry. Pirelli má před sebou hodně analyzování, včetně pneumatik, které fungovaly. Možná se díky srovnání najde ukazatel toho, co se pokazilo. Je brzy na to říkat, co se stane nebo co se musí udělat," okomentoval dnešní závod Whiting.
Na nezvyklou situaci zareagoval také šéf FIA, Jean Todt. Ten pozval Pirelli ke schůzce, která se bude konat ve středu v Paříži a na které se má dojít k řešení. Podle Whitinga by však řešení mělo být známo už dříve. Další závod nás totiž čeká již příští víkend a to v na německém Nürburgringu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.