Pirelli má před sebou spoustu práce, aby objasnili příčinu defektů, kvůli kterým byl dnes málem přerušen závod v Silverstone.
Velká cena Británie byla poznamenána několika defekty. Pneumatiky při vysokých rychlostech zcela nečekaně vypověděly službu čtyřem pilotům - do té doby vedoucímu Lewisi Hamiltonovi, poté Felipemu Massovi, Jeanovi-Ericovi Vergnemu či Sergiu Pérezovi.
Většina pilotů se po závodě shodovala: je to nepřijatelné, nebezpečné a musí se s tím něco udělat.
Ředitel závodů F1, Charlie Whiting dokonce uvažoval, že z bezpečnostních důvodů závod přeruší. "Bylo to hodně blízko tomu, abychom vyvěsili červenou vlajku, ano, napadlo mě to," prozradil Autosportu.
"Podobné defekty jsme ještě neviděli a proto to musíme prošetřit. Musíme to podrobně prozkoumat a zjistit příčinu. Je však brzy na to dělat závěry. Pirelli má před sebou hodně analyzování, včetně pneumatik, které fungovaly. Možná se díky srovnání najde ukazatel toho, co se pokazilo. Je brzy na to říkat, co se stane nebo co se musí udělat," okomentoval dnešní závod Whiting.
Na nezvyklou situaci zareagoval také šéf FIA, Jean Todt. Ten pozval Pirelli ke schůzce, která se bude konat ve středu v Paříži a na které se má dojít k řešení. Podle Whitinga by však řešení mělo být známo už dříve. Další závod nás totiž čeká již příští víkend a to v na německém Nürburgringu.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.