Jak vidí jezdci a jejich týmy průběh dnešní kvalifikace na Velkou cenu Británie?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.Je to neuvěřitelný pocit - podobný jako v roce 2007. Davy lidí byly skvělé, taková hojná účast. To kolo bylo pro ně. Doufám, že v závodě dokážeme něco zvláštního. Je to úžasné, protože jsem se ve voze po celý víkend necítil 100%.
Nico Rosberg, 2.Je to rozhodně skvělý pocit mít nejrychlejší auto a Mercedes odvedl skvělou práci. Věříme, že jsme se zlepšili. Některá ostatní auta na tom mohou být lépe než naše, ale získat nejvyšší dvě příčky je pro nás jenom dobré.
Ross Brawn, šéf týmuTým během posledních měsíců pracoval neuvěřitelně dobře, aby získal výsledky jako ten dnešní. Zlepšujeme se a pomalu přinášíme novinky a zaměřujeme se na pochopení pneumatik - vypadá to, že se to vyplatilo.
Inženýři a piloti dostali auta na ta nejlepší místa pro kvalifikaci a když se během závěru zvedl vítr, oba - Lewis i Nico byli schopni podat svělé výkony. Lewisovo kolo bylo oslnivé a bylo skvělé, jak se s Nicem přetahují. Zítra bude výzvou udržet si konkurenceschopnost, ale včera jsem získali užitečná data a na tom budeme zítra stavět.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.Uvidíme, jak to dopadne zítra, půjde o dlouhý závod. Mám-li být upřímný, tak jsem dnes velmi spokojený. Nevím, jestli Lewis tady našel zkratku nebo jen něco zvláštního - bylo to fenomenální kolo. Zde je to vždy příjemné si vyjet dobrou pozici. Na závod se zítra těším. Uvidíme, jak na tom budeme s péčí o pneumatiky.
Mark Webber, 4.Dnes jsme znovu soupeřili hlavně s Mercedesem. Bylo zklamáním, že se před ně Seb nedostal. Já jsem spokojený s první částí svého kola, ale v posledním sektoru jsem mohl zabrat víc. Máme skvělé nastavení pro kvalifikaci a závodní tempo, které slibuje dobré výsledky. Závod bude zajímavý.
Christian Horner, šéf týmuDnes ráno jsme mohli vidět, že na jedno kolo je Mercedes hodně rychlý a odpoledne to prokázali. Gratulace Lewisovi k pole position v Silverstone. Byl to skvělý výkon i od obou našich pilotů a dělilo je jen několik desetin sekundy od první řady. Bude to vzrušující závod.
Nejlepší trojice britské kvalifikace (foto: Red Bull Racing)
FORCE INDIA
Paul Di Resta, 5.Jsem velmi spokojený s pátým místem. Trénink byl obtížný. Tato trať vyžaduje spoustu pozornosti a je obtížné se tu dostat do tempa. Ale nám se to povedlo. Pneumatiky vypadají dobře a máme dobrou šanci zajet čistý závod. Teď se prospím a těším se na zítřejší přísun bodů.
Adrian Sutil, 7.Sedmé místo je skvělé. Auto bylo ráno trochu složité na zvládnutí, ale povedlo se nám to vyřešit. Stále tu máme pár neznámých ohledně pneumatik, protože jsem tu na suchých pneu moc neodjel. Ale jsem s oběma sadami spokojen. S výsledkem jsem spokojen, ale musíme se soustředit na zítřek - ten se teprve počítá.
Vijay Mallya, šéf týmuJsem s dnešním výsledkem nesmírně spokojen. Sluníčko svítilo, tribuny byly plné a byla to skvělá show. Páté místo Paula v jeho domácím závodě je skvělý výsledek, zvlášť na tomto okruhu, kde je plno rychlých zatáček, což nám loni nesedělo.
Adrianovo sedmé místo potvrzuje, jak jsme konkurenceschopní a víme, že máme i dobrou závodní rychlost. Pro zítřek je důležité zmaximalizovat výhodu naší startovní pozice a doufejme, že dáme partnerům a divákům při domácím závodě důvod k oslavě.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 6.Po několika špatných závodech jsem byl hodně motivovaný. Kdyby mi ale někdo řekl, že budu dnes šestý, nevěřil bych. Di Restovi jsem byl blízko, i tak jsem ale spokojen. Po celý víkend máme dobré tempo.
Těším se na závod a doufám, že získám dost bodů. Chtěl bych dojet minimálně na tom šestém místě. Zítra by mělo být tepleji, takže budou jiné podmínky na trati. Bude důležité dávat pozor na pneumatiky.
Jean-Eric Vergne, 13.Udělal jsem v Q2 chybu a připravil se o Q3. Nejsem si jistý, co se stalo. Byl jsem asi moc blízko Vettela a ztratil přítlak. Nehledám ale výmluvy. Auto bylo dobré, takže se musím soustředit na závod. Získat body je stále možné.
James Key, technický ředitelJe dobré dostat se do Q3. Máme dobré tempo, i když nejsou jezdci spokojeni s vyvážením vozu. Nevěděli jsme, co od Silverstone očekávat, je to mnohem odlišnější trať, než tři předchozí. Daniel odvedl skvělou práci. Škoda, že se to nepotvrdil Jev.
LOTUS
Romain Grosjean, 8.Vždy chceme víc. V Q1 to vypadalo dobře a šlo nám to, ale nezajeli jsme čas, který jsme chtěli. Nevím, jestli to bylo počasím nebo čím, ale prostě jsme nebyli dost rychlí. Dal jsem tomu maximum a jsem s výkonem spokojen. Pneumatiky stále hrají důležitou roli. Závod bude dlouhý a degradace bude hrát hlavní roli. Doufám, že bude trochu tepleji, to by nám pomohlo.
Kimi Räikkönen, 9.Očekával jsem víc, ale myslím, že tohle bylo naše maximum. Byla to těsná kvalifikace a z auta jsem dostal vše, co z něj dostat šlo. Není to ideální, ale je to tak. Čekali jsme, že dvojité DRS bude fungovat lépe, ale uvidíme zítra. Obvykle máme lepší závody než kvalifikace.
FERRARI
Fernando Alonso, 10.Po celý víkend jsme nebyli konkurenceschopní. Není to normální, aby Ferrari nebylo v Q3. Potřebujeme se z toho nyní dostat, byla to špatná sobota. V posledních čtyřech až pěti závodech jsme auto dostatečně nezlepšili, jsme v nebezpečné situaci. Připravili jsme několik nových dílů, ale nedělaly to, co jsme očekávali. Neodvádíme dostatečně dobrou práci, musíme dále pracovat.
Felipe Massa, 12.Neměli jsme tak dobré auto, jak jsme čekali, a to ani na nových pneumatikách. V porovnání s ostatními jsme se trápili. Ztratil jsem čas při výjezdu mimo trať během včerejšího tréninku a dnes jsem kvůli přerušení tréninku přišel o čas. Teď se musím soustředit na zítřek a doufat, že to vyjde.
Pat Fry, technický ředitelTeploty se dnes díky předpokládanému sluníčku nevyšplhaly tak vysoko, jak jsme očekávali, obzvlášť trať. Povrch byl hodně chladný, což už ve třetím tréninku způsobilo problém s přilnavostí - pár jezdců vyjelo mimo trať.
To se v kvalifikaci o trochu zlepšilo, ale ne dost na to, aby se přilnavost zlepšila. Když se podíváme na naši startovní pozici, je jasné, že se naše vozy trápily více než ostatní, i když rozestupy mezi skupinkou pilotů před Fernandem jsou hodně malé. Zatímco jsme se snažili zlepšit vyvážení vozu, otestovali jsme některá řešení, abychom zlepšili říditelnost v rychlých i pomalých zatáčkách. Vždy jsme měli na paměti, že to bude v závodě klíčové.
Co se závodu týče můžeme si být jistější a budeme spoléhat na výkony, které jsme předváděli při dlouhých jízdách, které byly povzbudivé. Během úvodních kol bude důležité se snažit získat pár míst. Potom bude naším cílem pomoci co nejvíc našim pilotům, aby zmenšili ztrátu na naše přímé soupeře.
McLAREN
Jenson Button, 11.Jsem na tom lépe, než jsem čekal.Kvalifikace byla zatím nejlepší část víkendu. Jedenácté místo je dnešní maximum. Kdybych se dostal do Q3, stejně bych skončil 10., takže 11. místo je výhodnější z pohledu volby pneumatik. Zítřek si užiju, před domácím publikem to bude něco.
Sergio Pérez, 14.Byl to těžký den. Defekt v tréninku mě moc nepotěšil a musel jsem se vrátit ke starší specifikaci podlahy. Odpoledne jsem se trápil se zahříváním pneumatik. Stále jsme na tom ale lépe, než včera. Udělali jsme pár vylepšení a máme potenciál. Závodní tempo máme lepší, než to kvalifikační. Bude to složité, ale věřím si.
Martin Whitmarsh, šéf týmuByl to pro tým těžký víkend, ale naše rychlost v kvalifikaci ukazuje pokrok a doufáme, že si tu formu přeneseme do závodu. Jenson měl smlůlu, že zmeškal Q3. Ve druhé části ztratil desáté místo jen o 0.057s a byl jen o 0,659s pomalejší než nejrychlejší kvalifikovaný.
Checo měl smolný den, jeho smůla začala defektem v tréninku, což poškodilo podlahu a znamenalo nasazení starší specifikace podlahy. Před kvalifikací byl povolán k vážení FIA, což zchladilo pneumatiky, potom se během důležitého kola dostal do provozu, což ho stálo čas.
Přesto, oba piloti jsou skvělí piloti. Jenson bude mít podporu jeho domácích fanoušků a Checo se bude chtít po nepovedeném dnešku ukázat. Takže oba piloti budou chtít předvést to nejlepší.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 15.Bohužel, patnácté místo bylo maximum. Auto se špatně řídilo, hlavně ve vysokých rychlostech bylo náchylné ke ztrátě kontroly. Nejsme dost rychlí. Samozřejmě, v závodě se může stát cokoliv a možná by nám pomohl déšť. Získat body ale bude složité.
Esteban Gutiérrez, 18.V porovnání s tréninky jsem se zlepšil, ale stejně nejedu na limitu. Cokoliv uděláme má nějakou nevýhodu. Ztrácím dost času na výjezdech ze zatáček. Udělal jsem, co udělat šlo. Ale nebylo to nejspíš dost. Je to něco, co musíte analyzovat a zkusit se zlepšit.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuS dnešním výsledkem nemůžeme být spokojeni. Nico odvedl dobrou práci, zatímco Esteban se trápil. Pochopitelně tato pozice není taková, jakou byste si před závodem představovali. Bude to těžký závod.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 16.Očekávali jsme lepší výsledek, ale trápili jsme se. Zítra můžeme naštěstí zapracovat na tempu a posunout se dopředu. Musíme se zlepšit jako tým, stále totiž nejsme tam, kde být chceme.
Valtteri Bottas, 17.Smolně jsme dnes přišli o Q2. Pastorovi jsem nebyl tak vzdálený. Vždy jsou věci, které můžete udělat lépe, ale dnes jsme na to prostě neměli. Musíme si promyslet strategii a zkusit z ní něco vytěžit.
Mike Coughlan, technický ředitelByl to pro nás těžký den. Od kvalifikace jsme očekávali víc, když se podíváme na slibný třetí trénink. Cítíme, že jsme konkurenceschopní v rychlých zatáčkách, ale v pomalých před sebou máme ještě kus práce. V Silverstone je vždy skvělá atmosféra a na závod se těšíme. Budeme se snažit při domácím závodě pro fanoušky předvést dobrou show.
CATERHAM
Charles Pic, 19.Poslední kolo bylo jedno z mých nejlepších vůbec, takže jsem spokojen. Uděllai jsme pokrok s vyvážením vozu a skončili před Marussií, což byl dnešní úkol. Mění se to závod od závodu, ale dnes máme asi mírnou výhodu před soupeři. Jsme blízko k Williamsu a s dobrým startem bychom s nimi mohli závodit.
Giedo van der Garde, 21.Byl to zajímavý den. Konečně bylo sucho, takže jsme mohli nasadit novinky. Hodně jsme pracovali na práci s pneumatikami a bonusem je, že jsme porazili Marusii. Myslím, že jsme v celkem dobré formě a pneumatiky zvládáme. Ani teplejší počasí by nám nemělo uškodit.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 20.Je dobré mít za sebou jeden Caterham, ale horší je mít jeden před sebou. Během krátké doby jsme museli vůz nastavit pro suché podmínky. Není to úplně ok, takže uvidíme, co z toho zítra vzejde.
Max Chilton, 22.Dnes to bylo těžké. Ráno jsme pracovali na nastavení a vypadalo to, že se nám to povedlo. Bohužel se to povedlo i ostatním. Stále máme spoustu práce, ale naše tempo vypadalo dobře. Musíme doufat v lepší závod.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.