SILVERSTONE, 2. trénink; Nico Rosberg dokázal zajet se svým Mercedesem čas 1:32,248 min, což ho vyneslo na první místo před oba Red Bully. Rychlejším z obou pilotů rakouské stáje byl po sezoně odcházející Mark Webber.
Na rozdíl od prvního volného tréninku proběhl druhý volný trénink z větší části na suché trati. Trať byla vlhká jen ze začátku a postupně osychala. Týmy si už však nemohly dovolit ztrácet čas, a tak vyrazily ihned po začátku sekce na trať. Ta přitom ještě byla morká.
První jezdec přezul na suché pneumatiky po 10 minutách - byl jím Nico Rosberg. Němec v barvách Mercedesu od začátku udával tón na špici tréninku. Zkraje se sice na čele objevily také Adrian Sutil, vítěz ranního tréninku Daniel Ricciardo nebo úřadující mistr světa Sebastian Vettel, avšak dlouho tam nevydrželi.
Když zbývalo do konce sekce 40 minut, tak zajel Nico Rosberg kolo na okruhu v Silverstone za 1:32,248 min, což jej katapultovalo do čela. Tam už také zůstal. Je však třeba vzpomenout, že ve druhé části tréninku už se většina pilotů soustředila na delší výjezdy s větším množstvím paliva na palubě. Je tedy zřejmé, že časy na kolo hodně narostly.
Na druhém místě za Rosbergem se držel Vettel, jenže pak po dlouhé době vyjel z garáže Mark Webber a zajel lepší čas než jeho kolega. Dobré časy zaznamenaly na "domácí" trati vozy stáje Force India - 4. a 8. místo. Lepší byl domácí Paul di Resta.
Ten předčil i svého krajana u Mercedesu, Lewise Hamiltona. Bývalý mistr světa z roku 2008 zaznamenal 5. nejrychlejší čas. Další Brit v poli, Jenson Button, pokračuje v letošním trápení se s vozem McLaren - výsledkem je 11. čas.
Felipe Massa v Silverstone neprožil nejšťastnější pátek (foto: Scuderia Ferrari)
Pokud bychom kromě Force Indie měli vyzdvihnout další stáj, pak by to bylo Toro Rosso. Jezdci "B týmu" Red Bullu zajeli 6., repektive 7. čas. Trápil se však Lotus (alespoň co se rychlosti na jedno kolo týče). Rychlejším z dvojice byl Romain Grosjean (9.), Kimi Räikkönen byl až 13.
Také Ferrari nezažilo povedený pátek. Fernando Alonso byl 10., jeho kolega Felipe Massa havaroval v zatáčce Stowe po pouhých 7 odjetých kolech. Brazilec byl v zatáčce trošku širší, jenže trať byla ještě stále morká, což vyústilo v roztočení jeho Ferrari, které se zastavilo až o zeď vedle trati.
Maximální rychlosti: 1. Bianchi - 308,6 km/hod; 2. Alonso - 308,5; 3. Massa - 308,3; 4. Chilton - 307,9; 5. Maldonado - 307,6; 6. Sutil - 307,4.
Přehled všech časů: zde (PDF)
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.