Kimi Räikkönen přiznal, že rozhodování o tom, zda zůstane v Lotusu, nebo nahradí odcházejícího Marka Webbera v Red Bullu, bude obtížné.
Mark Webber se na konci sezony rozloučí s F1 (informovali jsme zde). Tento australanův krok znamená, že spekulace ohledně přestupu Kimiho Räikkönena do rakouského týmu se mohou stát realitou, protože Red Bull se netají tím, že má o Fina zájem. "Kimi by byl možností," uvedl šéf týmu Christian Horner. Přesto však popírají, že by byl automatickou volbou.
Podle Räikkönena žádná dohoda zatím nepadla. "Pokud bude něco na papíře, okamžitě to řeknu, protože to bude znamenat, že se lidi přestanou ptát na ty samé otázky," řekl stylem sobě vlastním Iceman. Dodal, že Webberův krok zatím na situaci nic nemění.
S Lotusem má velmi dobré vztahy a přiznal, že opustit tým z Enstone by bylo těžké rozhodnutí. "Nikdy to není jednoduché a každý a není to poprvé ani naposledy, kdy má člověk před sebou několik možností a vyberete tu, kterou považujete v danou chvíli za správnou. Je těžké hodnotit, jestli je to správné nebo špatné rozhodutí a musíte s tím žít dál," nechal se slyšet.
Kamarádi, soupeři a možná budoucí týmoví kolegové (foto: Renault Sport F1)
"Nebyl bych zpět v F1, kdyby nebylo Lotusu a jim z toho určitě taky něco káplo. Nestěžuji si, ale jsou určité oblasti, kde se musíme zlepšit. Zatím s týmem prožívám skvělé časy a proto jakékoliv rozhodnutí přijde, bude to těžké. Já i tým víme, co musíme zlepšit, abychom se posunuli dopředu," upozornil Räikkönen.
Podle něj navíc změny pravidel pro příští rok jeho budoucí rozhodování ještě komplikují. Zároveň dodal, že svoboda, kterou u Lotusu má, je pro něj velmi důležitá.
"Chcete mít dobré auto a určité věci musejí být správně, ale je řada malých věcí, které vám osobně musejí sedět. Může to znít jako malé hlouposti, ale jsem v tomto sportu už dlouho a vím, co chci. Navíc jsem vždy říkal, že mám dvě nebo tři možnosti a než podepíšu smlouvu, je zde varianta, že nebudu pokračovat. Do začátku příští sezony je spousta času a může se stát hodně věcí, které rozhodnou za vás a možná nebudu závodit. Ale myslím, že je větší šance, že v F1 zůstanu," okomentoval své plány třiatřicetiletý rodák z Espoo.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.