Na startu Velké ceny Velké Británie budou čtyři domácí jezdci: Hamilton, Button, di Resta a Chilton. Nebudou ani prvními a ani posledními Brity ve Formuli 1.
V každém případě si britští fanoušci formulového sportu můžou vybrat svého oblíbence z velké nabídky jezdců, a ne ledajakých. Historie Formule 1 by se bez nich vůbec neobešla, v mnoha letech jí udávali tón, zvlášť když většina monopostů vzniká za kanálem La Manche.
První vítěz závodu Formule 1 z Velké Británie byl Mike Hawthorn v roce 1953 ve Francii za volantem Ferrari, o první pole position se postaral Stirling Moss v Anglii v roce 1955 v barvách Mercedesu.
Formuli 1 jezdilo a jezdí mnoho pilotů z Velké Británie, ale David Coulthard je z nich nejlepší v počtu odjetých závodů, Jackie Stewart v počtu titulů mistra světa, Nigel Mansell v počtu vítězství v jednotlivých závodech a Jim Clark v počtu získaných prvních míst na startu.
10 britských pilotů s nejvíce odjetými závody ve Formuli 1:1 – David Coulthard 2462 – Jenson Button 235 (letos v Brazílii pravděpodobně překoná rekord)3 – Nigel Mansell 1874 – Graham Hill 1765 – Johnny Herbert 1606 – Martin Brundle 1587 – John Watson 1528 – Dereck Warwick 1469 – Eddie Irvine 14510 – Lewis Hamilton 117
Britští mistři světa:1 – Jackie Stewart 3 tituly2 – Jim Clark 23 – Graham Hill 24 – Mike Hawthorn 15 – John Surtees 16 – James Hunt 17 – Nigel Mansell 18 – Damon Hill 19 – Lewis Hamilton 110 – Jenson Button 1
10 britských pilotů s nejvíce vyhranými závody:1 – Nigel Mansell 31 vítězství2 – Jackie Stewart 273 – Jim Clark 254 – Damon Hill 225 – Lewis Hamilton 216 – Stirling Moss 167 – Jenson Button 158 – Graham Hill 149 – David Coulthard 1310 – James Hunt 10
10 britských pilotů s nejvíce získanými prvními místy na startu:1 – Jim Clark 33krát pole position2 – Nigel Mansell 323 – Lewis Hamilton 274 – Damon Hill 205 – Jackie Stewart 176 – Stirling Moss 167 – James Hunt 148 – Graham Hill 13
Počet britských jezdců v nižších formulových disciplinách je pozoruhodný. V GP2 a GP3 jich soutěží dvanáct. V GP2 jsou to James Calado, Sam Bird, Jolyon Palmer, Jon Lancaster a Adrian Quaife-Hobbs. V GP3 reprezentují Velkou Británii Jack Harvey, Nick Yelloly, Ryan Cullen, Dino Zamparelli, Josh Webster, Lewis Williamson a Melville Mckee.
Nesmí se zapomenout na testovací piloty ve Formuli 1. V McLarenu jsou jimi Gary Paffet a Olivier Turvey, ve Force India James Rossister. Ve Williamsu mají dokonce testovací pilotku Susie Stoddart Wolffovou.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.