Tým Williams v úterý oznámil, že vyvine a poskytne baterie pro monoposty nové série Formule E, která má startovat v roku 2014.
Williams se tak stane druhým týmem Formule 1, který se účastní aktivit ve Formuli E. McLaren se v listopadu minulého roku zavázal dodávat motory, převodovky a elektroniku.
Tým oznámil, že jejich divize Williams Advanced Engineering, která hledá komerční využití pro technologie Formule 1, bude jediným dodavatelem bateriové technologie pro novou „elektrickou“ formuli.
Firma Spark Racing Technology, v čele s Francouzem Fredericem Vasseurem, je částí konsorcia, které navrhne a smontuje požadovaných 42 monopostů.
Formule E bude zahrnovat 10 týmů a 20 jezdců s plánovanými závody v nejméně 10 velkých městech světa. Zatím se jedná o Řím, Rio de Janeiro, Miami, Los Angeles, Londýn, Peking, Buenos Aires, Bangkok a Putrajaya (Malajsie).
„Bude to vzrušující nová série závodů, která bude sehrávat klíčovou roli v poukazování na rostoucí význam technologií, původně vyvinutých pro motoristický sport, na celém světě,“ vyhlásil Frank Williams.
„Efektivní využití energií je pro Williams důležitou záležitostí. Naše práce v této oblasti zahrnuje mnoho aktivit, které přesahují závodění, motoristický sport bude ale vždy prostorem pro zkoušení našich technologií.“
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.