Tým Williams v úterý oznámil, že vyvine a poskytne baterie pro monoposty nové série Formule E, která má startovat v roku 2014.
Williams se tak stane druhým týmem Formule 1, který se účastní aktivit ve Formuli E. McLaren se v listopadu minulého roku zavázal dodávat motory, převodovky a elektroniku.
Tým oznámil, že jejich divize Williams Advanced Engineering, která hledá komerční využití pro technologie Formule 1, bude jediným dodavatelem bateriové technologie pro novou „elektrickou“ formuli.
Firma Spark Racing Technology, v čele s Francouzem Fredericem Vasseurem, je částí konsorcia, které navrhne a smontuje požadovaných 42 monopostů.
Formule E bude zahrnovat 10 týmů a 20 jezdců s plánovanými závody v nejméně 10 velkých městech světa. Zatím se jedná o Řím, Rio de Janeiro, Miami, Los Angeles, Londýn, Peking, Buenos Aires, Bangkok a Putrajaya (Malajsie).
„Bude to vzrušující nová série závodů, která bude sehrávat klíčovou roli v poukazování na rostoucí význam technologií, původně vyvinutých pro motoristický sport, na celém světě,“ vyhlásil Frank Williams.
„Efektivní využití energií je pro Williams důležitou záležitostí. Naše práce v této oblasti zahrnuje mnoho aktivit, které přesahují závodění, motoristický sport bude ale vždy prostorem pro zkoušení našich technologií.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.