Ex-šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, vstoupil do diskuzí ohledně testu pneumatik v podání Mercedesu. Mark na to má jasný názor: 1000 km je až moc.
Mercedes a Pirelli se budou za test zodpovídat před tribunálem FIA. Lidé z pařížského ústřední FIA jsou přesvědčeni, že 1000 km test pneumatik s aktuálním monopostem v Barceloně se neměl konat. Také Ferrari před VC Španělska absolvovalo podobný test, Italové však použili dva roky starý vůz. Z pohledu FIA bylo toto legální.
"Plně rozumím tomu, že ostatní týmy nejsou kvůli tomuto testu zrovna nadšené," řekl Mark Gillan pro 'James Allen on F1'. "Letos nejsem přímo zúčastněn tohoto všeho, ale v minulých letech to vždy bylo jednoznačně tak, že se všechny týmy zavázaly k tomu, že během sezony neabsolvují žádný test s aktuálním autem. Toto ujednání bylo nanejvýš restriktivní."
"Vždy bylo jasné, co je dovoleno a co není. Testy s aktuálními vozy dovoleny nebyly," říká 45 letý inženýr. Konkurenti Mercedesu poukazují na toto ujednání, které je platné i v roce 2013. Pirelli se však řídilo jiným pravidlem. Jiná smlouva totiž Italy opravňuje k tomu, uspořádat 1000 km test. Otázku je, které nařízení je postaveno výše.
"Mercedes tvrdí, že to byl slepý test. Pirelli to tvrdí také. I přesto má člověk z podobného testu enormní výhodu. Samotná dodatečná příležitost jezdit nabízí možnost získání více informací o spolehlivosti, aerodynamické výkonnosti, systémech brzd, chlazení - všecho toto můžete během normálních sezonních závodů pouze těžko získat. Při 1000 km testu dostane člověk hodně zajímavých a důležitých dat."
Odborná veřejnost - například Mark Gillan, Gary Anderson nebo Marc Pristley - se shoduje, že Mercedes musel získat z testu výhodu
Gillan se tak připojuje k názoru FIA: Mercedes se nezachoval správně, Ferrari ano. "Ferrari si z tohoto testu nemohlo odnést žádnou výhodu. Ve Formuli 1 je vývoj natolik rychlý, že už jeden díl, který máme na zádi pět nebo šest měsíců, už na nové auto nepasuje. Dva roky staré auto tak už není zajímavé," míní Brit.
Dřívější inženýr Williamsu však má porozumění pro situaci Pirelli. Dodavatel pneumatik totiž musel doposud testovat pouze s postaršími vozy Toyoty a Renaultu. "Je samozřejmě důležité, že Pirelli dostalo realistická data. To je v zájmu všech. Pokud jde o rok 2014, tak to bude tak jako tak těžké. Neexistuje totiž žádné auto roku 2014."
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.