Ex-šéf inženýr Williamsu, Mark Gillan, vstoupil do diskuzí ohledně testu pneumatik v podání Mercedesu. Mark na to má jasný názor: 1000 km je až moc.
Mercedes a Pirelli se budou za test zodpovídat před tribunálem FIA. Lidé z pařížského ústřední FIA jsou přesvědčeni, že 1000 km test pneumatik s aktuálním monopostem v Barceloně se neměl konat. Také Ferrari před VC Španělska absolvovalo podobný test, Italové však použili dva roky starý vůz. Z pohledu FIA bylo toto legální.
"Plně rozumím tomu, že ostatní týmy nejsou kvůli tomuto testu zrovna nadšené," řekl Mark Gillan pro 'James Allen on F1'. "Letos nejsem přímo zúčastněn tohoto všeho, ale v minulých letech to vždy bylo jednoznačně tak, že se všechny týmy zavázaly k tomu, že během sezony neabsolvují žádný test s aktuálním autem. Toto ujednání bylo nanejvýš restriktivní."
"Vždy bylo jasné, co je dovoleno a co není. Testy s aktuálními vozy dovoleny nebyly," říká 45 letý inženýr. Konkurenti Mercedesu poukazují na toto ujednání, které je platné i v roce 2013. Pirelli se však řídilo jiným pravidlem. Jiná smlouva totiž Italy opravňuje k tomu, uspořádat 1000 km test. Otázku je, které nařízení je postaveno výše.
"Mercedes tvrdí, že to byl slepý test. Pirelli to tvrdí také. I přesto má člověk z podobného testu enormní výhodu. Samotná dodatečná příležitost jezdit nabízí možnost získání více informací o spolehlivosti, aerodynamické výkonnosti, systémech brzd, chlazení - všecho toto můžete během normálních sezonních závodů pouze těžko získat. Při 1000 km testu dostane člověk hodně zajímavých a důležitých dat."
Odborná veřejnost - například Mark Gillan, Gary Anderson nebo Marc Pristley - se shoduje, že Mercedes musel získat z testu výhodu
Gillan se tak připojuje k názoru FIA: Mercedes se nezachoval správně, Ferrari ano. "Ferrari si z tohoto testu nemohlo odnést žádnou výhodu. Ve Formuli 1 je vývoj natolik rychlý, že už jeden díl, který máme na zádi pět nebo šest měsíců, už na nové auto nepasuje. Dva roky staré auto tak už není zajímavé," míní Brit.
Dřívější inženýr Williamsu však má porozumění pro situaci Pirelli. Dodavatel pneumatik totiž musel doposud testovat pouze s postaršími vozy Toyoty a Renaultu. "Je samozřejmě důležité, že Pirelli dostalo realistická data. To je v zájmu všech. Pokud jde o rok 2014, tak to bude tak jako tak těžké. Neexistuje totiž žádné auto roku 2014."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.