Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael se v případě kolize Sergia Péreze s Kimim Räikkönenem svého pilota zastává.
Sergio Pérez v Monte Carlu bojoval a v průběhu závodu byl společně s Adrianem Sutilem jedním z mála pilotů, který předvedl několik hezkých předjížděcích manévrů. Žel jen do té doby, než do něj při brzdění do šikany za tunelem ťuknul tvrdě se bránící Kimi Räikkönen.
Došlo k vzájemné kolizi, kterou komisaři vyhodnotili jako závodní incident. Mladý Mexičan poté musel odstavit svůj monopost za Rascasse, Fin si s Lotusem dojel místo slušné porce bodů pouze pro jediný.
"Vždy jde o vyvážení. Hlavně chcete, aby dokázal závodit a tlačil na to tak tvrdě, jak jen může. Neliší se to moc od toho, jak jezdilo několik skvělých jezdců během posledních dvaceti let," uvádí Michael.
"Hrajete si s čísly, ale já jsem spíše pro to, aby udělal tohle, než byl kritizován za to, že tam jenom sedí, když mohl předjet. Ukazuje ve sportu svou moc a schopnost, že na to má. Ne vždy to vyjde, stejně jako u jiných," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
"Samozřejmě, že můžete argumentovat tím, že přišel o páté místo. Jakmile se však k tomu manévru odhodlal, Kimi to promarnil stejně jako on. Kimi měl vždy možnost nezatočit tak brzy do té zatáčky," říká Michael, podle kterého McLaren sice na Red Bull a Mercedes v Monaku ztrácel, ze zbytku pole byl ale nejrychlejší.
"Alespoň díly začínají fungovat a vše se ubírá správným směrem. To je to hlavní, vidět pokrok. My jsme ho rozhodně mohli pozorovat. Montreal je samozřejmě úplně odlišnou tratí, můžete tam předjíždět mnohem snadněji," dodává.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.