Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael se v případě kolize Sergia Péreze s Kimim Räikkönenem svého pilota zastává.
Sergio Pérez v Monte Carlu bojoval a v průběhu závodu byl společně s Adrianem Sutilem jedním z mála pilotů, který předvedl několik hezkých předjížděcích manévrů. Žel jen do té doby, než do něj při brzdění do šikany za tunelem ťuknul tvrdě se bránící Kimi Räikkönen.
Došlo k vzájemné kolizi, kterou komisaři vyhodnotili jako závodní incident. Mladý Mexičan poté musel odstavit svůj monopost za Rascasse, Fin si s Lotusem dojel místo slušné porce bodů pouze pro jediný.
"Vždy jde o vyvážení. Hlavně chcete, aby dokázal závodit a tlačil na to tak tvrdě, jak jen může. Neliší se to moc od toho, jak jezdilo několik skvělých jezdců během posledních dvaceti let," uvádí Michael.
"Hrajete si s čísly, ale já jsem spíše pro to, aby udělal tohle, než byl kritizován za to, že tam jenom sedí, když mohl předjet. Ukazuje ve sportu svou moc a schopnost, že na to má. Ne vždy to vyjde, stejně jako u jiných," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
"Samozřejmě, že můžete argumentovat tím, že přišel o páté místo. Jakmile se však k tomu manévru odhodlal, Kimi to promarnil stejně jako on. Kimi měl vždy možnost nezatočit tak brzy do té zatáčky," říká Michael, podle kterého McLaren sice na Red Bull a Mercedes v Monaku ztrácel, ze zbytku pole byl ale nejrychlejší.
"Alespoň díly začínají fungovat a vše se ubírá správným směrem. To je to hlavní, vidět pokrok. My jsme ho rozhodně mohli pozorovat. Montreal je samozřejmě úplně odlišnou tratí, můžete tam předjíždět mnohem snadněji," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.