Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael se v případě kolize Sergia Péreze s Kimim Räikkönenem svého pilota zastává.
Sergio Pérez v Monte Carlu bojoval a v průběhu závodu byl společně s Adrianem Sutilem jedním z mála pilotů, který předvedl několik hezkých předjížděcích manévrů. Žel jen do té doby, než do něj při brzdění do šikany za tunelem ťuknul tvrdě se bránící Kimi Räikkönen.
Došlo k vzájemné kolizi, kterou komisaři vyhodnotili jako závodní incident. Mladý Mexičan poté musel odstavit svůj monopost za Rascasse, Fin si s Lotusem dojel místo slušné porce bodů pouze pro jediný.
"Vždy jde o vyvážení. Hlavně chcete, aby dokázal závodit a tlačil na to tak tvrdě, jak jen může. Neliší se to moc od toho, jak jezdilo několik skvělých jezdců během posledních dvaceti let," uvádí Michael.
"Hrajete si s čísly, ale já jsem spíše pro to, aby udělal tohle, než byl kritizován za to, že tam jenom sedí, když mohl předjet. Ukazuje ve sportu svou moc a schopnost, že na to má. Ne vždy to vyjde, stejně jako u jiných," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
"Samozřejmě, že můžete argumentovat tím, že přišel o páté místo. Jakmile se však k tomu manévru odhodlal, Kimi to promarnil stejně jako on. Kimi měl vždy možnost nezatočit tak brzy do té zatáčky," říká Michael, podle kterého McLaren sice na Red Bull a Mercedes v Monaku ztrácel, ze zbytku pole byl ale nejrychlejší.
"Alespoň díly začínají fungovat a vše se ubírá správným směrem. To je to hlavní, vidět pokrok. My jsme ho rozhodně mohli pozorovat. Montreal je samozřejmě úplně odlišnou tratí, můžete tam předjíždět mnohem snadněji," dodává.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.